bandenkeuze fazer 1000

R1ene

Die hard MF'er
2 mrt 2003
426
0
Limburg
De banden onder mijn Yamaha Fazer 1000 (2005) beginnen mij behoorlijk te
irriteren. Er liggen nu Metzeler Z4 onder, omdat de motor op deze banden is afgeleverd door de dealer, Maar ik vind deze absoluut niet lekker rijden. Ik heb te vaak het gevoel dat de motor weg wil glijden, vooral aan de voorkant. Ook onder natte omstandigheden lijkt het wel of je op eieren rijd.Ze zijn nog niet helemaal op
maar ik heb toch besloten om ze te gaan vervangen, want ik vind dat je jezelf
wel veilig moet voelen op je eigen motor, en dat rijd toch een stuk prettiger!
Ik zat nu te denken om ze te vervangen door Bridgestone's BT 020 of BT 014.
Verstandige keus of juist niet, of heeft iemand nog goede ervaringen met andere
merken en type's die geschikt zijn voor de fazer 1000??? :} :} :} ::
 
De banden onder mijn Yamaha Fazer 1000 (2005) beginnen mij behoorlijk te
irriteren. Er liggen nu Metzeler Z4 onder, omdat de motor op deze banden is afgeleverd door de dealer, Maar ik vind deze absoluut niet lekker rijden. Ik heb te vaak het gevoel dat de motor weg wil glijden, vooral aan de voorkant. Ook onder natte omstandigheden lijkt het wel of je op eieren rijd.Ze zijn nog niet helemaal op
maar ik heb toch besloten om ze te gaan vervangen, want ik vind dat je jezelf
wel veilig moet voelen op je eigen motor, en dat rijd toch een stuk prettiger!
Ik zat nu te denken om ze te vervangen door Bridgestone's BT 020 of BT 014.
Verstandige keus of juist niet, of heeft iemand nog goede ervaringen met andere
merken en type's die geschikt zijn voor de fazer 1000??? :} :} :} ::

Maatje van mij heeft de Fazer 1000 met BT 020NT's, geweldige banden voor die motor.

Cor.
 
Z4 is niet helemaal meer van deze tijd, zeker niet op zo'n sterke fiets.
BT020 is goede keuze, maar Michelin Pilot Road, Metzeler Roadtec Z6 (mijn persoonlijke favouriet) en Conti Road Attack zijn minstens zo goed.

Dit zijn allen toer banden. Hou je er een sportievere rijsteil op na kun je ook overwegen:
Michelin Pilot sport BT014 Dunlop ST220 Avon st 46 en 47

Rij je echt tot op de zijkant, Dan Pilot power, BT 010, Dunlop 207 of Pirelli Diablo. Super corsa is eigenlijk een cirquit band. Is op de weg te snel vierkant.
 
Dit zijn allen toer banden. Hou je er een sportievere rijsteil op na kun je ook overwegen:
Michelin Pilot sport BT014 Dunlop ST220 Avon st 46 en 47

Rij je echt tot op de zijkant, Dan Pilot power, BT 010, Dunlop 207 of Pirelli Diablo. Super corsa is eigenlijk een cirquit band. Is op de weg te snel vierkant.
Ik denk dat velen onderschatten waartoe een moderne "toer-band" in staat is op de openbare weg en zelfs op een trackdag moet je behoorlijk werken om b.v een Roadtec Z6 aan de grens te rijden. De ST220 en Avons die je noemt als "sportiever" zijn dat beslist niet (integendeel) en het is ook alweer een aantal jaren geleden dat een Dunlop 207 als super-sportief werd beschouwd. :+
 
Voor sportief/toer zou ik kiezen voor de Michelin Pilot Road of de Pirelli Diablo Strada/Metzeler Roadtec Z6 (zelfde band, alleen iets ander profiel). Als sportieve band: Michelin Pilot Power, Pirelli Diablo, Dunlop D209/Qualifier. Goedkope keus: Bridgestone BT020 (zeker bij regen duidelijk minder dan de Road, Strada/Roadtec), BT014: kortere levensduur, slechter bij regen.
 
Ik heb onder mijn fzs1000 bt020, bt014 en 012 gehad.. reed allemaal aardig hoewel ik met bridge tone combi van 012, 020 fijnst vond rijden.
Nu keertje over naar pilot power, maar dat is een verschil..
Verwacht hier ook zo'n 10000 km mee te doen (meer dan de 014) maar het verschil in rij gedrag is niet te beschrijven..

Dit zijn echt de beste banden die ik tot nu toe heb geprobeerd :D
Echt gewoon super grip, zelfs met regen gewoon volle vermogen op de weg kunnen zetten.. en in bochten ook super grip
 
voor droog en nat toerwerk is de pilot-road de beste .

voor het sportieve werk zou ik pilot-power nemen of de diablo of

de 014.

ik rij zelf met pilot-road en dat bevalt uitstekend , ik rij zomer en winter

dag en nacht, nat en droog maakt mij niet uit , ik ga voor elke bocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan