Bandenmaat voor een EML Voorvork

GL1000PALMA

Rookie
4 mrt 2012
22
0
Weert
Hoi, ik ben op zoek naar de bandenmaat voor een zijspan uitgerust met EML Velgen.
Er is al een topic geweest hierover, maar kan het niet zo goed vinden.

Het gaat om een Honda Goldwing GL1000 uit 1977
 
Bij EML was men toen nogal fan van 135R15, maar als het goed is staat dat in de velgrand. Bij mijn oude combi (EML HW2) zit er een 125R15 in, een 135 of 145 zal ook wel passen (denk ik)
 
Ik heb voor en achter 135R15 (voorband van een Smart)
Breder kan ik niet kwijt in mijn GL1000 (1979) achterbrug.
 
De bandenmaat die ik indertijd op de 1100 had was volgens mij inderdaad 135
 
:) 135R15
full
 
Ik heb via iemand van de zijspanclub een tip gekregen over Mabor banden.
Deze worden in frankrijk gemaakt en is natuurlijk exlusief voor die oude eendjes die daar nog rondrijden. De prijs van die band valt reuze mee €45,40 zie op Velgenshop.nl.
Iemand hier al ervaring mee ?
 
Staat volgens mij nog zoiets te koop op MP voor een gl, maar wel pas te maken?
 
Ik denk ook niet dat je blij gaat zijn met die zwabber bandjes voor de eendjes.. Die dingen hebben 0,0 stijfheid in de wangen.
Leuk voor een eend met enorme as kanteling, maar niet voor je span.
 
Ik had ooit op de Triumph een Michelin eendeband. Als je van glijden en buigen houdt moet je dat zeker doen. Maar als je leuk zijspan wil rijden kan je beter naar Smart banden gaan, de smalste 135 bandjes passen ook op een EML velg.
 
Ik heb 135/70 eco Conti banden onder mijn GL1000 met EML mini bakje gehad. Meer dan 8000km mee gereden, toen begaf de Gl het. Veel grip en stabiliteit, en na 8000km nog lang niet aan vervangen toe.
 
Grappig hoe iedereen hier reageert op iemand met een vraag over een schommel....

Voor je t weet geeft iedereen weer gratis bandenadvies als reactie op een 8 jaar oude post... Hahahaha

Blijkbaar praten we t liefste over banden hier.... Of over bier... 😁😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan