bandenpomp

Michael150

MF'er
30 jun 2020
83
78
Zoetermeer
Voor de hand/voet pompers onder ons (nee, niet op je zolderkamer).

Ooit had ik een fantastische pomp om banden mee op te pompen. Geen idee waar deze gebleven is of wat het merk/model was. Ik vermoed dt deze zoek is geraakt tijdens een verhuizing.

Maar elke pomp die ik tot nu toe heb gebruikt na die ene, is ronduit slecht. Slecht af te lezen, moeilijk te pompen etc.

Ik vroeg me af wat en welke jullie gebruiken en, of deze dus goed bevalt?
 
Ik heb een dubbelzuiger voetpomp van Delta-Sport DL6148. Van de Lidl voor weinig. Prima voor de fiets, voor auto en motor toch maar bij de benzinepomp.
 
Laatst bewerkt:
Ik ging pas voor een goede fiets/voet pomp naar de Decathlon en sommige modellen kunnen tot 10 bar maar geen enkele werd ook aangeraden om bijv/ mijn camperbus banden mee op te pompen, die zijn hooguit 5 bar.
 
Ik heb/had een voetpomp van de action in mijn koffers zitten (voor onderweg). 2x voor anderen nodig gehad en gebruikt.
Robuust, kon goed op druk pompen, enig nadeel... "volume" viel tegen... dus bij de band waar we een spijker uit trokken en meteen deze gingen repareren duurde het pompen niet zo lang....
Bij de band die gewoon "te leeg" bleek te zijn, duurde het pompen erg.... erg lang... en zijn we na dat het ietwat 'rij baar' (maar nog wel te zacht) was naar een benzinepomp gereden om daar de band verder op te pompen met de compressor daar.

Heb er nu een vervanger voor gekocht bij louis...
Deze zou een omschakeling moeten kunnen maken tussen volume en druk....

-edit:
Verdomme... heb de digitale gekregen/gekocht ipv analoog...
is toch weer iets waar een batterij van op kan gaan en leeg zal zijn als je 't een keer nodig hebt....
Dan maar, indien nodig, een keertje m'n bandenspanning-meter gebruiken tussen het pompen door....
 
Laatst bewerkt:
Heb een voetpomp met 2 zuigers. Kostte iets van 12 euro enkele jaren geleden. Indien nodig na het checken: banden oppompen en daarna met een digitale meter juist afstellen. Gaat al vele jaren perfekt. gr. Cardanfreak
 
vroeger reed ik steeds naar de bandenpomp bij het tankstation om de hoek.
maar inmiddels gebruik ik deze van carpoint
1625070541396.jpeg

doet moeiteloos banden van zowel auto, motor als scooters
 
20201109_132348.jpg
20201109_132401.jpg


De middelste blauwe, op accu.
Druk instellen en pompen maar. Fiets en voetbal kan ook.
De rechter is een luchtpomp voor luchtkussen en pierebadjes.
 
Ik ben zelf altijd wel fan van SKS pompen, maar ook Lezyne heeft fijn spul. Gewoon eentje kopen met drukmeter en dubbele kop (fiets + autoventiel).
 
Luchtflesje + reduceertje met snelkoppeling en luchtpistooltje met manometertje (die ze bij een garage ook gebruiken).
Ideaal, en zo klaar.
 
40-volt-accu-compressor-g40a.jpg


Was het getob met crappy voetpompjes zo zat dat ik het maar wat beter heb aangepakt :P
 
Gebruik deze voor auto en motor nu meer dan een jaar in gebruik om de paar maanden banden nakijken. accu doet ook lang mee maar voor ik hem gebruik zet ik deze even aan de lader zeker bij gebruik van autobanden binnen een half uur is de accu vol. Of als je de motor wast de accu opladen
accucompressor
 
er zijn best veel verschillende elektrische pompjes,
van ali, tot michelin pompjes,
ik ben ook op zoek om onderweg te kunnen pompen (12V),
klein, compact en goed lucht leveren,
ik heb verschillende op t oog,
maar nog geen beslissing genomen..
verder een compressor in de garage staan,
moet alleen nog slang, bandendinges met manometer voor zoeken..
 
Xand vloerpomp van bij futurumshop.
Vroeger compressor, maar die vloerpomp is veel handiger.
 
beter een paar krokodillenbekken aan draadje en daar je compressor aan je eigen accu..

scheelt weer 🐘 (gewicht)
 
Werkt prima bij alle drie maar weet niet of ik die meter kan vetrouwen vandaar maar bij de benzinepomp. Ziet er robuust uit. Ik heb een mechanische bandenspanningsmeter dus ga het toch eens meten.
Vandaag even uitgeprobeerd. werkt perfect, de meter geeft alleen iets meer aan bleek na meting met m'n mechanische bandenspanningsmeter.
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Volgens mij was die pomp die ik ooit had van SKS, wist t niet meer zeker maar er zat zo'n oranje rond logo'tje op dat weet ik nog wel.

Maar ik denk dat ik deze ga proberen :
Gebruik deze voor auto en motor nu meer dan een jaar in gebruik om de paar maanden banden nakijken. accu doet ook lang mee maar voor ik hem gebruik zet ik deze even aan de lader zeker bij gebruik van autobanden binnen een half uur is de accu vol. Of als je de motor wast de accu opladen
accucompressor

Is ook weer handig voor andere dingen en voor die prijs hoef ik het niet te laten :t bedankt voor de tip(s) :}
 
Ik ging pas voor een goede fiets/voet pomp naar de Decathlon en sommige modellen kunnen tot 10 bar maar geen enkele werd ook aangeraden om bijv/ mijn camperbus banden mee op te pompen, die zijn hooguit 5 bar.
Mijn camper heeft 6 banden en die moeten naar 4,5 bar. Gelukkig verliezen ze niet veel in de loop van de tijd.
Maar het gaat prima met deze SKS.
Mijn gewone trapfietsbandjes naar 6 bar of de motorfietsbandjes naar 2.5 en 2.9 idem.
 
Ik heb een racefiets-voetpomp die zelfs tot 12 bar kan.

Ik pomp de auto en motorbanden ook wel eens iets bij met een gewone 'fiets'-pomp. makkelijk voor effe.
Ja, dat lukt best. Maar zeker om de autoband te pompen staat al snel het zweet op je rug.
Dus bij te veel (verwacht) pompwerk, dan steek ik de stekker in het stopcontact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan