bandenpomp

Ik heb een simpele compressor thuis.
In het zijspan ligt een electrisch pompje.
En thuis ligt nog een handpomp. Die gebruik ik voor de fiets maar kan ook op autoventiel.

Allemaal krijgen ze wel lucht in je band. De ene wat sneller dan de andere.
Het probleem is vooral dat bij al die dingen de drukmeter niet geeikt is en dus nooit een goede waarde geeft.
Op zich nog geen enkel probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
 
Ik heb er zo een, werkt perfect xiaomi-xiaomi-mi-draagbare-luchtpomp.jpg
 
Mijn camper heeft 6 banden en die moeten naar 4,5 bar. Gelukkig verliezen ze niet veel in de loop van de tijd.
Maar het gaat prima met deze SKS.
Mijn gewone trapfietsbandjes naar 6 bar of de motorfietsbandjes naar 2.5 en 2.9 idem.
Vraagje; is de meter op deze pomp goed af te lezen/ nauwkeurig genoeg, of beter een “hand metertje“ erbij kopen? Mijn doel is om thuis koud de banden op te pompen/ meten vòòr het rijden ipv bij de pomp te klooi-hannesen 😉
 
Die is akelig nauwkeurig. Ik heb ter vergelijking de pomp meegenomen in de camper en ben naar de lokale motorzaak gereden.
Die hebben een geijkte bandenspanningsmeter en omdat ik klant ben mocht even ter vergelijking mijn SKS en hun geijkte apparatuur gebruiken.
5 van de 6 banden (tandemasser) geen verschil en 6e scheelde amper 0,1 bar.
 

Ik heb een aantal jaren geleden bovenstaande gekocht. Was toen wel iets goedkoper. Maar moest er uiteindelijk nog een verloop bij kopen om hem op de elektriciteit in de schuur aan te kunnen sluiten.
 

Bijlagen

  • 0931FA97-69FA-4306-A1F3-BAF10D520281.png
    0931FA97-69FA-4306-A1F3-BAF10D520281.png
    63,4 KB · Weergaven: 13
Vraagje; is de meter op deze pomp goed af te lezen/ nauwkeurig genoeg, of beter een “hand metertje“ erbij kopen? Mijn doel is om thuis koud de banden op te pompen/ meten vòòr het rijden ipv bij de pomp te klooi-hannesen 😉
Wil niet zeggen welke je moet nemen maar die van lidl is erg goed je stelt de druk in zet hem aan en hoeft alleen te wachten tot hij afslaat. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Maar dan alleen als je al een accu en lader hebt deze waren nog niet zolang geleden voor 25 euro te krijgen. Kan 4 autobanden en 2 motorbanden op druk krijgen met 1 acculading
 
ik heb een 12v pomp voor een Renault iets gekocht, met erop gemonteerde manometer,
schijnt dat als je omkapping weghaalt heel miezerig dingetje overhoud wat erg goed schijnt te werken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan