Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
FF inpikken in dit verhaalIs je vering door de veeerspecialist gemonteerd en toen afgesteld of los afgesteld?
Als het gemonteerd is kan je het beter afstellen. Je kan dan vooral goed je rijhoogtes, veervoorspanning en de ingaande en uitgaande demping een beetje op gevoel afstellen.
Vooral uitgaand is belangrijk. Dezmoet je zo instellen dat de motor na inveren voledig terug veert zowel voor als achter. En mag dus absoluut niet blijven hangen en ook niet doorschieten = nadeinen.
Als dit gebeurt is, dan ga je rijden. Vervolgens ga je JOU problemen oplossen. Dus de coureur zijn problemen op zn eigen motor.
Deint jou motor na over hobbels? Dus: blijft de achterkant wat bewegen na een hobbel of voelen hobbeltjes hard aan???????
Als je een bocht uitkomt en je geeft zoveel gas dat de achterband grip verliest: hoe voelt dit aan?
Heb je veel of weinig grip voor je gevoel?
Stuurt de motor goed in?
Houd de motor goed zijn lijn vast als je in de bocht beetje gas geeft?
Is de voorkant rustig met bocht uitacceleren?
Kan je hard remmen of komt de achterkant snel los?
Heb je zelf nog problemen?
Geef op al mn vragen antwoord zodat ik een indruk krijg van je motor. Zo kan ik je een klein beetje helpen. Mooie is natuurlijk om daarnaast de motor te voelen om een bevestiging te krijgen van mn conclusies.
Vering is heel erg lastig en je kan makkelijk de verkeerde kant opgaan. Daarom moet je niet "zomaar" iets veranderen. Je moet snappen wat er gebeurd
Heb ik ook last vanFF inpikken in dit verhaal
Heb zelf wel last van onstabiliteit bij het uitaccelereren.
Wat voor mening heb jij daar over?
Hey thanks ,
Ik ga je raad opvolgen en eens proberen wat het heeft. Moet morgen terug rijden op Zolder en je op de hoogte houden van de veranderingen die ik voel. Inderdaad ik denk dat de uitgaande demping iets ga moeten veranderen.
Fijn dat je een bouwvakker wilt helpen
super uitleg terug
Ja precies dat slingeren aan de voorkant, dacht eerst dat het uitbalanceerlood van mijn velg was. Maar ga je raad opvolgen, hou je op de hoogte van mijn bevindingen.Heb ik ook last van
Het is zeker een pompende beweging?
Snelle pompende beweging beweging dan staat de vering te hard en veert ie op de band. Dan vooral minder veervoorspanning en ingaande demping. (Had ik begin van dit seizoen mee te kampen)
Langzame beweging dan staat je vering te zacht! Dan meer ingaande demping! Als dit werkt maar je hebt dan weer het probleem dat hobbels teveel worden doorgegeven dan doe je een zeg maar 2-3 klikes minder ingaand en 1 omw. (1mm) veervoorspanning erbij.
Van dit laatste heb ik ook last gehad.
En tja was is nu langzaam en wat is snel dat is de vraag!
Wat denk je zelf? Staat je vering erg hard of net iets te zacht?
Dat kan ik hiervan daandaan niet ruiken maar hierboven staan de oplossingen die meestal wel werken
Ow of wacht eens even: of heb je onrust aan de voorkant? Komt de voorkant erg snel los of gaat hij slingeren?
Zo ja dan moet je aan de achterkant 1mm meer veervoorspanning geven sodat deze hoger blijft waardoor de voorkant beter op de grond blijft.
Ook de uitgaande demping kan te gering zijn waardoor de voorvork te snel uitveert en zo contact met de weg verliest. Dan iets meer uitgaande demping maar let op motor moet wel netjes terug veren wat ik bij Darco al geschreven heb dus controleer dit want als uitgaand al goed staat moet je het ergens anders in zoeken.