Bandenslijtage R1?? Help!

:P _O-
Ah shriky, waar was ge de 2 race op zolder donderdag.
Heb u constant getimed de eerste race , 1.38,1.38,1.39 :}
Der volgde weeral niemand
 
rempomp kapot |(
Tijdens eerste race laatste ronde voelde ik de remdruk alsmaar minderen maar ik had voorsprong zat :9 Tijdens de pauze verdween de remdruk helemaal.

Misschien dichting weggesmolten door het ongebruikelijk warme weer? 8-) :+
Die kutjapanners gaan ook altijd kapot hé :9
 
heb ook niet veel meer moeten rijden die namiddag , fading op mijn remmen , en remolie was gelijk koffie. Had geen remolie mee |( . Was op safe dan maar . Prachtige eerste race , was maar één kerel die een klein beetje kon volgen. Hoe je dat doet om telke malen achter elkaar die tijden te draaien , nie normaal. Wij kunnen dat maar een rondje (weliswaar een paar seconden later maar ja) doen , en alles moet dan perfect meezitten. :}
 
Is je vering door de veeerspecialist gemonteerd en toen afgesteld of los afgesteld?

Als het gemonteerd is kan je het beter afstellen. Je kan dan vooral goed je rijhoogtes, veervoorspanning en de ingaande en uitgaande demping een beetje op gevoel afstellen.
Vooral uitgaand is belangrijk. Dezmoet je zo instellen dat de motor na inveren voledig terug veert zowel voor als achter. En mag dus absoluut niet blijven hangen en ook niet doorschieten = nadeinen.
Als dit gebeurt is, dan ga je rijden. Vervolgens ga je JOU problemen oplossen. Dus de coureur zijn problemen op zn eigen motor.

Deint jou motor na over hobbels? Dus: blijft de achterkant wat bewegen na een hobbel of voelen hobbeltjes hard aan???????

Als je een bocht uitkomt en je geeft zoveel gas dat de achterband grip verliest: hoe voelt dit aan?

Heb je veel of weinig grip voor je gevoel?

Stuurt de motor goed in?

Houd de motor goed zijn lijn vast als je in de bocht beetje gas geeft?

Is de voorkant rustig met bocht uitacceleren?

Kan je hard remmen of komt de achterkant snel los?

Heb je zelf nog problemen?


Geef op al mn vragen antwoord zodat ik een indruk krijg van je motor. Zo kan ik je een klein beetje helpen. Mooie is natuurlijk om daarnaast de motor te voelen om een bevestiging te krijgen van mn conclusies.

Vering is heel erg lastig en je kan makkelijk de verkeerde kant opgaan. Daarom moet je niet "zomaar" iets veranderen. Je moet snappen wat er gebeurd :)
FF inpikken in dit verhaal *D
Heb zelf wel last van onstabiliteit bij het uitaccelereren.
Wat voor mening heb jij daar over?
:+
 
FF inpikken in dit verhaal *D
Heb zelf wel last van onstabiliteit bij het uitaccelereren.
Wat voor mening heb jij daar over?
:+
Heb ik ook last van ;)

Het is zeker een pompende beweging?

Snelle pompende beweging beweging dan staat de vering te hard en veert ie op de band. Dan vooral minder veervoorspanning en ingaande demping. (Had ik begin van dit seizoen mee te kampen)

Langzame beweging dan staat je vering te zacht! Dan meer ingaande demping! Als dit werkt maar je hebt dan weer het probleem dat hobbels teveel worden doorgegeven dan doe je een zeg maar 2-3 klikes minder ingaand en 1 omw. (1mm) veervoorspanning erbij.
Van dit laatste heb ik ook last gehad.

En tja was is nu langzaam en wat is snel dat is de vraag!

Wat denk je zelf? Staat je vering erg hard of net iets te zacht?

Dat kan ik hiervan daandaan niet ruiken maar hierboven staan de oplossingen die meestal wel werken :)



Ow of wacht eens even: of heb je onrust aan de voorkant? Komt de voorkant erg snel los of gaat hij slingeren?
Zo ja dan moet je aan de achterkant 1mm meer veervoorspanning geven sodat deze hoger blijft waardoor de voorkant beter op de grond blijft.
Ook de uitgaande demping kan te gering zijn waardoor de voorvork te snel uitveert en zo contact met de weg verliest. Dan iets meer uitgaande demping maar let op motor moet wel netjes terug veren wat ik bij Darco al geschreven heb dus controleer dit want als uitgaand al goed staat moet je het ergens anders in zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hey thanks ,
Ik ga je raad opvolgen en eens proberen wat het heeft. Moet morgen terug rijden op Zolder en je op de hoogte houden van de veranderingen die ik voel. Inderdaad ik denk dat de uitgaande demping iets ga moeten veranderen.

Fijn dat je een bouwvakker wilt helpen :P

Hoe is het gegaan op Zolder?

super uitleg terug :} :}

Of zegt dit genoeg ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook last van ;)

Het is zeker een pompende beweging?

Snelle pompende beweging beweging dan staat de vering te hard en veert ie op de band. Dan vooral minder veervoorspanning en ingaande demping. (Had ik begin van dit seizoen mee te kampen)

Langzame beweging dan staat je vering te zacht! Dan meer ingaande demping! Als dit werkt maar je hebt dan weer het probleem dat hobbels teveel worden doorgegeven dan doe je een zeg maar 2-3 klikes minder ingaand en 1 omw. (1mm) veervoorspanning erbij.
Van dit laatste heb ik ook last gehad.

En tja was is nu langzaam en wat is snel dat is de vraag!

Wat denk je zelf? Staat je vering erg hard of net iets te zacht?

Dat kan ik hiervan daandaan niet ruiken maar hierboven staan de oplossingen die meestal wel werken :)



Ow of wacht eens even: of heb je onrust aan de voorkant? Komt de voorkant erg snel los of gaat hij slingeren?
Zo ja dan moet je aan de achterkant 1mm meer veervoorspanning geven sodat deze hoger blijft waardoor de voorkant beter op de grond blijft.
Ook de uitgaande demping kan te gering zijn waardoor de voorvork te snel uitveert en zo contact met de weg verliest. Dan iets meer uitgaande demping maar let op motor moet wel netjes terug veren wat ik bij Darco al geschreven heb dus controleer dit want als uitgaand al goed staat moet je het ergens anders in zoeken.
Ja precies dat slingeren aan de voorkant, dacht eerst dat het uitbalanceerlood van mijn velg was. Maar ga je raad opvolgen, hou je op de hoogte van mijn bevindingen.
Ben nl. volgende week in Ales met de Race Academy, tijd zat om wat te experimenteren *D
Maar Thanks voor de raad anyways :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan