Bandenspanning triumph trident 750 1992

Kaatjevz

MF'er
8 sep 2021
31
7
Hoi,

Wat is een goede bandenspanning 120 70 17
Ik zie zelfs 2.5 voor en 2.9 achter. Is dit niet veel te veel?
Ik heb altijd gericht op 2.3 - 2.6/2.7

Gaat om triumoh trident 750 (1992)
 
Die 2 tienden kan niet het verschil zijn tussen problemen of geen problemen.
Beide is prima.

Wat is je probleem?
Ik heb het idee dat de motor wat begint te “zoeken” bij lage snelheid. Voorband is sowieso aan vervanging toe dus heb al nieuwe besteld. Van de week heb ik de druk gemeten en was het 2.0 voor. Hij stuurt wat zwaarder soms dus ik heb ‘t in het koppie zitten dat het aan de band ligt. Duss vroeg mij af wat de juiste spanning is.
 
Oké, maar toen heb je niet geprobeerd de spanning wat hoger te zetten om te kijken of de symptomen dan minder of weg waren?
Jawel. Die voelden alsof het weg was. Alleen na een dag rijden had ik het idee dat het weer terug was. Ik vraag ook alleen of iemand de juiste bandenspanning weet… omdat ik meerdere en verschillende info zie.
 
Ik heb het idee dat de motor wat begint te “zoeken” bij lage snelheid. Voorband is sowieso aan vervanging toe dus heb al nieuwe besteld. Van de week heb ik de druk gemeten en was het 2.0 voor. Hij stuurt wat zwaarder soms dus ik heb ‘t in het koppie zitten dat het aan de band ligt. Duss vroeg mij af wat de juiste spanning is.

Ik denk dat je de oorzaak zelf al geeft. 2,0 voelt precies zoals je beschrijft en is voor straat gebruik te laag.
2,3-2,5 voorband is op straat prima. 2,3 of 2,5 wordt lang niet door iedereen gevoeld.

Achter tussen 2,7-2,9 voor normaal gebruik op straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan