trial is een sport waarmee men met een hele lichte motor over een traject met obstakels gaat en enduro is offroad rijden met een straatlegale motor, dus geen enorme schansen zoals bij cross.
het simpelste is om gewoon naar het profiel te kijken, daar is grotendeels wel uit op te maken waar ze voor bedoeld zijn , als je dr een beetje kijk op hebt.
voorbeeld is de conti contigo die ook voor jouw voorwiel van 90/90-21 verkrijgbaar is.
en als je huidige banden erg oud zijn is het misschien een idee om binnenbanden mee te bestellen voor het geval die roesten rond het ventiel of andere defecten /veroudering vertonen.
Of zelf vervangen een goed idee is is niet te zeggen, alleen jij weet of kan iig enigszins inschatten hoe handig je bent.
Mensen die gewend zijn om dingen met hun handen te repareren kunnen soms met alleen hun eigen inzicht, iets wat ze nog niet eerder gedaan hebben, in 1 of 2 keer prima zelf doen.
andersom kan een accountant of boekhouder het geduld opbrengen om iets 10 keer te proberen eer het goed zit, gewoon omdat het zo anders is als wat hij normaliter doet.
ik doe zelf bandenmontage en er is altijd wel iets wat tegenvalt, een stugge band een dikke velg die niet goed klemt in het apparaat.
Als ik alle apparaten en hulpmiddelen niet had zou ik er niet over peinzen om het zelf te doen, inmiddels zijn er genoeg bedrijven die banden monteren die je zelf meeneemt, ik ben voor mijzelf begonnen in de tijd dat je met de nek aangekeken werd als je op die manier wat geld wou uitsparen.
Hierop word meestal gereageerd met de opmerking dat je je eigen biefstuk meeneemt naar het restaurant..
hoop dat je hier wat aan hebt, succes