Bandit 1200N Yosimura

Banditos1200N

Rookie
4 okt 2023
4
1
Beste Lezer,

Ik heb een vraag betreft de Bandit 1200 Yosimura uitvoering.
Wat zouden jullie hier nog aan veranderen?
Zoals ik begrijp is het meest voorkomende probleem de Vering achter? wat voor vering raden jullie aan?
Wat zouden jullie nog meer adviseren?
Ik lees ook iets over verhogen i.v.m het raken van de grond?
Is deze versie Sneller en of wat kan je hier nog mee doen om simpel weg nog wat meer n/m of pk's aan toe te voegen?
Zit er hier al een k&n filter op of is daar geen sprake van?
Ik las ook ergen iets over een stekkertje los halen aan de linkerzijde onder je kap? is dit een soort toeren begrenzer?
Wie kan mijn vragen helpen beantwoorden?
en of mij advies geven?

M.v.g!
 
Heb bij de 1200 olie koeler jaaaaaren geleden een GSXR1000 K5 veer onder gezet en dogbones dacht toen iets van 20 cm hart op hart uit laten snijden op m`n werk . ( De GSXR1000 veren waren eigenlijk de schokdempers hiervoor niet alle K series )
Moest de hoofdstandaard opofferen maar kreeg er een motor voor terug ongekend wat een verschil qua wegligging . uiteraard ook je voorvork veren verbeteren, heb toen van WP erin gezet. @ unruled had toen een complete howto geschreven en geplaatst . idd bij Big-ass bandit topic
 
Het verhaal stekkertje loshalen voor meer vermogen vind wel dit erover: Begrenzer Bandit 1200
Niet meer vermogen maar dan is de afstelling beter, dit heeft Suzuki gedaan om het blok door de emissie eis te krijgen .
Heb het stekkertje ook los laten hangen bij m`n 1200 olie koeler .
Meer vermogen is al als je er een sportdemper opzet , de bandit 1200 is 1 van de weinige motors die geknepen is op de uitlaat.
 
De Yoshimura 1200 heeft standaard WP voorveren toch?

Wat zou je zelf willen veranderen..
Ik wil graag meer vermogen door een dynojet kit k&n luchtfilter en 47 tandwiel achter zetten.. las dat dit al wel het een en ander doet.. maar idd voorvering is WP standaard bij deze uitvoering
 

Bijlagen

  • 20231215_135450.jpg
    20231215_135450.jpg
    613,2 KB · Weergaven: 0
Ik wil graag meer vermogen door een dynojet kit k&n luchtfilter en 47 tandwiel achter zetten.. las dat dit al wel het een en ander doet.. maar idd voorvering is WP standaard bij deze uitvoering
Goed afstellen doet soms best wat. Maar misschien is het bij jouw motor al gedaan.

Groter achtertandwiel helpt met de trekkracht. Hoeveel zit er origineel op?
 
Even je Duits weer een beetje ophalen, en je kan je hart ophalen qua tuning Bandit 1200: Tuning Suzuki GSF 1200 Bandit '01-'06 140 PS - LKM
Volgens mij hebben die duitsers nog niet eens andere nokkenassen geplaatst, alleen de tandwielen iets verdraaid. Er staat mij bij dat ze ook wel eens de nokkenassen van een gsxr1100 of gsx1100f erin plaatsten voor meer vermogen.......maar dat is lang geleden.
De gsx1100f had al iets van 136pk, bij iets minder cc's........het was alleen een zwaar hok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan