Bandit 1200s of VFR800?

B1200 moet vaker onderhouden worden dan de VFR, daarintegen is onderhoud van de VFR weer wat duurder als de kleppen gesteld moeten worden, beetje om het even dus.
Bandit heeft met zn grotere inhoud ook meer vermogen, dat mag redelijk logisch lijken, maar hoe is het verbruik van de Bandit t.o.v. de VFR? als de VFR zuiniger is, dan scheelt dat op jaarbasis best veel aan benzine, geen onbelangrijk punt bij een WW motor.
verder: veel koppel is leuk, maar hoe vaak gebruik je dat écht bij woon-werk verkeer?
topkoffer + dealer is een (groot) voordeel als het een goeie dealer is, maar geen reden om de VFR te laten staan als die in goede conditie is....
 
Persoonlijk verveel ik mij dood op een B12. Ik heb er een paar keer proef op gereden en al een paar keer kwam ik niet met een smile eraf. Ik weet niet wat het is, maar voor mij is deze niet weg gelegd. VFR heb ik nooit gereden, maar een V-blok heeft bij mij altijd een voorkeur. Kwa onderhoud zal de Bandit het gemakkelijk winnen. Als je een Bandit koopt zou je eigenlijk gelijk een paar andere veren in de voorvork moeten stoppen, die zijn echt gezapig.
 
Bij een woon-werk motor die door weer en wind gereden wordt is ook de kwaliteit van de uitlaatbochten belangrijk. Schijnt bij een VFR wat tegen te vallen (was een keer een VFR 750 marathonmotor Moto73). Hoe dat bij de Bandit is durf ik niet te zeggen, weet wel dat een vervangende bochtenset - voor als het toch een keer zo ver komt - van een Bandit een stuk goedkoper is dan van een VFR.
 
Ik vind de bandit meer toer en de VFR meer sport. Dus als je meer voor toer en woonwerk gaat dan de bandit. Ook daarmee kun je harder en sneller als je wilt.

Kwa merk ben ik meer gecharmeerd van Honda dan van Suzuki. Kwa uitstraling vind ik een VFR mooier.

Kwa prijs dat een kwestie van vergelijken en berekenen wat een tweedehands topkoffer+rek kost voor de VFR.

2001 model is zonder VTEC dus niet heel duur kwa stellen wel iets je pietsje duurder dan de bandit omdat het twee nokkenassen deksels een de achterste wat lastiger te bereiken zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan