heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.
heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.
heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.
heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.
heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????
ff voor de duidelijkheid.
eerst mooi rond de 80 graden.
later 90/100 graden.
kleppengesteld + synchroon.
nog steeds niet goed.
juiste volgorde ??
1 bougie roet zwart. andere licht bruin ofzo???
draaid de motor mooi rond na het synschoon?
Bandit 1200 uit '97, dat is toch een olie-luchtgekoeld blok? Dan lijkt een olietemperatuur van 90-100 graden mij niet zo heel verkeerd.
130/140 zei mijn dealer.opzicht vindt ik 90/100 graden ook niet echt erg maar als ik file rij dan wordt ie nog eens 10/20 graden warmer.
hoe warm mag de olie eigenlijk worden
130/140 zei mijn dealer.
Bandit 1200 uit '97, dat is toch een olie-luchtgekoeld blok? Dan lijkt een olietemperatuur van 90-100 graden mij niet zo heel verkeerd.
heb een bandit 1200 uit 97
de motor werdt altijd z'n rond de 80 graden en bij staps voets of van stoplicht naar stop licht rijden naar de 90/100 graden .
nu loopt hij standaard al naar de 90/100 graden.
heb kleppen al gesteld en cab syn gesteld.
iemand een idee wat het kan zijn.
heb ook nog 1 van de 3 bougie's die er roet zwart uitziet maar niet vettig????
dan de volgende vraag.
wat is de kleur van de uitlaat gassen. toevallig blauwig? zo ja, dan is er een olie verbruik.
hoe staat het met het brandstof verbruik?
andere olie gebruikt dan daarvoor?
misschien is die ééne bougie wel defect. vervang die voor de zekerheid.
misschien dat er inwendig iets zwaar loopt (te veel wrijving) en daardoor loopt de temperatuur van de olie op.
uitlaat gassen zijn normaal,brandstof verbruik 1 op8 wat hij al doet sins ik hem heb.
ik heb al een keer de twee buitenste bougie's verwisseld en blijft roet zwart uitslaan.
1 op 8? en wat is je rijstijl? elke keer direct doortrekken naar 250 km/h
misschien wordt het tijd dat je em toch af laat stellen middels testbank??
omdat de bougies zwart roet uit blijft slaan.
Buitentemperatuur ligt ook een stukkie hoger dan de voorgaande maanden he?MAC,
Heb jij dit probleem inmiddels al opgelost? Ik heb sindskort precies hetzelfde probleem op mijn Bandit 600 uit 1996.
Ik heb van de winter de olie, oliefilter en de bougies vervangen en sindsdien wordt ie veel te warm...... Iemand anders nog ideeen?
Moet zeggen dat die van mij ook wat veel gebruikt(e). Het is inmiddels al beter (1:14).
Ik heb een olietemperatuurmeter. Daar heb ik ook het hele vorige seizoen mee gereden (ook in zeer warm weer) en toen kwam ie eigenlijk nooit boven de 80graden uit. Nu staat ie standaard rond de 110graden.....Buitentemperatuur ligt ook een stukkie hoger dan de voorgaande maanden he?
Enne... wat is veel te warm? Heb je een olietemperatuur meter?