Bang gemaakt: Kawa's voor '98 betrouwbaar?

Ik rij nu meer dan 18jaar alleen op kawasaki
en nooit problemen gehad.
kijk, alles kan stuk gaan of het nou en Kawa, honda,suz of
wat dan ook is.
Ga normaal met je spullen om dan gaat het minder snel stuk.


Mzzl.........
 
ach, volgens mij ligt het voor een groot deel ana de verkopers. Ik ben tijdens de zoektocht naar de juiste motor voor mij langs een aantal dealers geweest, de ene liep te mekkeren over de betrouwbaarheid van kawa's, de ander over de bouwkwaliteit van Suzuki, de derde over versnellingsbakken van Yamaha's, maar als je toevallig 1 van die argumenten anahaalde voor het merk dat ze toevallig wèl in de showroom haden staan waren de geruchten altijd 'zwaar overdreven'

Als het echt erg zou zijn zou je het regelmatig terug lezen op dit forum, ik ben het verder nog niet tegengekomen hier.
 
Luister en geloof dit, dit is de waarheid en twijfel hierna niet meer:

Allereerst, de ZXR 750, ZXR 750 R en de ZX7R hebben niets te maken met deze blok problemen. Deze kun je dus veilig nemen.

Verder over de zx9r: Het eerste model (zx9r B) heeft last van zogenaamde 'verzakte cylinderbussen' dan krijg je idd last van koelvloeistof lekken, hoge temperaturen e.d. Ofwel de problemen die je net beschreef. Maar vooral de zx9r B1 en B2 hebben hier last van (bouwjaar 94 en 95), de B3 en B4 (qua uiterlijk zelfde, maar bouwjaar 96 en 97) zijn al verbeterd, hier komt het nog maar sporadisch voor. Is het probleem eenmaal voorgekomen en gerepareerd, schijnt het daarna NIET meer voor te komen. Ook is het niet zo dat elke motor van b1 of b2 hier last vah krijgt, wel redelijk wat (zeg tussen 25% en een derde).

Wat betreft de zx9r vanaf bouwjaar 98 (C modellen) is dit probleem 100% opgelost. Dit model heeft ook een heel ander uiterlijk en is dus hieraan te herkennen.

Laat je verder geen rare verhalen vertellen, ik wilde ook een zx9r kopen en heb dit hele verhaal uitgeplozen 8-) Een kawa dealer zegt dat er 1 op de 100 last heeft van gezeik met cylinderbussen, de honda dealer zegt dat zx9r blokken van voor 98 allemaal kut zijn, snappie.
:^
Beter had ik het niet kunnen zeggen.
 
ik heb een zx9R gehad van bwjaar 95, daar had ik idd last van een zakkende cylinderbus.

als je voor een zx9R gaat, zou ik idd een 98 of jonger nemen.
 
En met een beetje goede wil en goed zoeken naar de juiste adressen heb je het probleem van de zakkende cilinderbussen voor minder dan 200 euro opgelost!!

Ja....dan moet je wel zelf gaan sleutelen, maar ach....dan leer je nog eens wat toch?

Ik heb het ook gehad, erg klote, maar achteraf vind ik het helemaal niet erg.
Met een hoop hulp van motorvrienden kom je een heel eind!!
 
Heb kenteken gezien en 1e toelating nl was 1995.

Voertuigsoort Motorfiets
Merk KAWASAKI
Handelsbenaming ZXR 750R
Kleur(en) N.v.t.
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 749 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t



Datum eerste afgifte Nederland 14 juni 1995
Datum eerste toelating 14 juni 1995
Datum aanvang tenaamstelling 27 april 2005

maar wat kan de verklaring dan zijn? Laat op naam gezet/verkocht geweest? Schade? Vond het wel vreemd dat hij het zwarte deel boven koplamp miste

Wat is het verschil tussen de ZXR7r m1 model (93) en het ZXR7r m2 model (94/95) vooral de nieuwwaarde scheelt behoorlijk, zo'n 5000 gulden destijds.
Scheelt nu dus ook nog in verzekeringspremie

Voor de zekerheid zou ik nog wel ff het frame nummer checken... In het ZXR topic staat een lijstje welk nummer bij welk jaar hoort.
 
Dankje voor de tip, heb inmiddels de frame nummers gevonden bij de bouwjaren maar waar staat het frame nummer? Op het balhoofd?

En is het een ramp dat het een 93-er is bedoel type RR is in de jaren daarna alleen de kleurstelling verandert bij mijn weten.
 
Bij mij staat het framenummer aan de rechterkant op het frame, op een plaatje. Duidelijk zichtbaar in de buurt van het stuur.

Volgens mij maakt het verder idd niet uit qua motor, maar als ze je een 95'er verkopen die een 93'er blijkt te zijn dan heb je zeker teveel betaald!!
 
een Suzukidealer deelde mij mede dat bij de keuze uit 3 fietsen een Kawa Zx6r een betere zet was dan een Honda Cbr600
 
De ZXR750R is een 93 die in 95 op kenteken is gezet.

Maar ik heb er op proefgereden en het is een echte volle motor. Dag ervoor heb ik een 96-er ZX9r gereden, waar ik wel wat meer respect voor had qua snelheid, maar qua wegliggen voldeed de ZXR beter. Na de ZXR op een GSX 750 SRAD uit 97 gereden, maar wat een verschil tussen die motoren. GSX lekker licht en qua zitten een stuk relaxter dan de ZXR.

As dinsdag ga ik nog een ZX9r uit 2000 rijden, maar dit is bij een particulier.

Valt nog niet mee op even een keuze te maken.
 
Ik kan de zxr750r aanraden. Vandaag ff getest en mijn 91'er gaat met redelijk gemak een r6 uit 2003 (meen ik) voorbij (even van 120 naar 235 gesprint)

Qua pk's doen ze niet veel voor elkaar onder, maar die close ratio bak is heerlijk. :)

En de rr zit nog ff iets sportiever dan een srad ja, comfort is dan ook wel iets minder denk ik.

Al heeft de RR wel iets meer uitstraling dan een 13 in een dozijn srad. IMNSHO
 
Ik heb zelf 8 jaar op een '93 ZXR 750R gereden en nooit problemen gehad.
Moest in het begin alleen ff wennen aan de manier van starten, met die flat-slides gaat dat niet altijd ff makkelijk.
 
Hadden de oudere zxr-en ook niet problemen met pitting v/d nokkenassen bij slecht onderhoud???


Pitting hebt niets te maken met slecht onderhoud. Het is nog niet precies bekend waardoor het komt, Het meest voor de hand liggend is dat het niet goed gehard is of een verkeerde legering. Ik heb wel eens gehoord, als je een nieuwe nokkenas monteerd, die vervaardigd is in amerika, daar absoluut geen probleem meer mee hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan