Bedrogen of niet Yamaha XV 1100

Frederiko

Die hard MF'er
20 jul 2003
591
0
Arnhem
Ik heb pas geleden een XV 1100 gekocht. Na de eerste rit had ik al startproblemen, waarvan achteraf bleek dat de stator kapot was (lade niet goed bij). Dit grapje heeft me inclusief accu + nieuwe dynamo 530 euro gekost. Ik verdenk de vorige eigenaar ervan, dat hij de accu voor de verkoop aan een oplader heeft gelegd. Zou dit kunnen? Heb hem direct over het probleem gemaild, maar hij O-) had nooit problemen gehad met starten. Dit vind ik wel zeer toevallig en verdacht. Ik voel me nu dan ook wel een beetje slachtoffer en heb de neiging om hem dat ook enigzins te laten worden })
 
Tja als ie niet laad dan zal hij dat ook hebben geweten lijkt mij ja..aan de andere kant zijn er ook mensen die standaard elke dag hun fiets aan de lader hangen..deed de vorige eigenaar van mijn vulcan ook..kostte mij ook een nieuwe accu. En als ze dat doen en alleen maar met goed weer rijden 1 keer per week of zo dan weten ze natuurlijk niet dat ie niet meer laad.
 
Was die eerste rit niet je proefrit dan?

En ik vind 530 euro ook eigenlijk achterlijk veel geld. Ik was voor een nieuwe Stator bijna 250 euro (incl. arbeidsloon) kwijt.......dus die nieuwe accu van jou moet wel met hele dure cognac gevuld zijn.... :+

Blijft al met al balen, maar ook een beetje het risico van particulier (dus vaak goedkoper) kopen....
 
De proefrit was niet mijn eerste rit nee. Accu was toen waarschijnlijk pas opgeladen.
Wat betreft de prijs schrok ik mij eigen ook …….. Abnormaal!
Accu 77,22 euro
Gasket, crankcase (wat dat ook mag zijn pakking?? waarschijnlijk) 12,38 euro
Dynamo 195 euro
Olie 30 euro
Wat klein materiaal kosten en heel veel werkplaatstarief, wil waarschijnlijk niet meer dat ik terug kom. Ben ook maar gelijk een biertje :+ gaan drinken, om het zo snel mogelijk te vergeten.
 
Als ze zolang met dat klusje bezig zijn, moeten het wel enorme klungels zijn.....niet meer heen gaan dus!
 
mijn Goldwing heeft paar maand geleden een nieuwe stator gekregen en dat grapje koste mij $758,- dollar :( de hele motor moest er uit voor dat je een stator kunt vervangen bij een Goldwing , de stator zelf was $250,- dollar , maar Honda geeft nu levenslange garantie als je de motor zelf houd.
 
Pffffff ben ik ff blij dat ik geen goldwing met een kapotte stator rij!
Bedankt de pijn voelt al iets minder in mijn portemonnee. :) :)
 
je bent niet bedrogen...... t lijkt mij meer een Typisch voorbeeld van een ouwe motor via internet kopen zonder er echt verstand van te hebben...

(misschien dus toch wel een beetje bedrogen)
 
Beste Noriyuki,

Het blijkt uit jou korte opmerking dat jij er ontzettend veel verstand van hebt. Waarschijnlijk neem jij jouw de mobiele garage mee als jij een motor gaat kopen. ;) Van zulke opmerkingen wordt niemand wijzer. Een motor is net soms als bij mensen je kan ertegenaan kijken maar niet altijd in.
Je maakt een proefrit, kijkt naar essentiële zaken. Kan hier de hele lijst wel benoemen en dan heeft het verder met vertrouwen te maken. Verder is er een monteur (motoren) mee geweest.
Signaleerde o.a. dat de accu aan vervanging toe zou komen, vanwege de aanslag op de platen welke aan de onderkant van de accu zichtbaar was. Maar dat kan. Om bij jou terug te komen wat had er moeten gebeuren, om het defect van de stator op te merken. :]
 
Beste Noriyuki,

Het blijkt uit jou korte opmerking dat jij er ontzettend veel verstand van hebt. Waarschijnlijk neem jij jouw de mobiele garage mee als jij een motor gaat kopen. ;) Van zulke opmerkingen wordt niemand wijzer. Een motor is net soms als bij mensen je kan ertegenaan kijken maar niet altijd in.
Je maakt een proefrit, kijkt naar essentiële zaken. Kan hier de hele lijst wel benoemen en dan heeft het verder met vertrouwen te maken. Verder is er een monteur (motoren) mee geweest.
Signaleerde o.a. dat de accu aan vervanging toe zou komen, vanwege de aanslag op de platen welke aan de onderkant van de accu zichtbaar was. Maar dat kan. Om bij jou terug te komen wat had er moeten gebeuren, om het defect van de stator op te merken. :]
Sorry Frederiko, maar een kapotte stator had je moeten zien......... :X
:P :9 ....... :) :) :)
 
Het verhaal komt mij bekend voor:

Heeft mn pa een XV700 Virago gekocht, rijd prima! 2e dag start ie dus niet meer :(
Pa boos, wij terug naar de dealer. "ja meneer, dat lijkt op een kapotte stroomverdeler. We bestellen een nieuwe".

Das mooi, want het was garantie. Blijkt dus later (als de sv er op zit) dat de hele dynamo aan puim ligt. 2 doorgebrande fasen..
Duur klusje, aangezien de dynamo olie-gekoeld is. Daarom wel mazzel dat het garantie was.
Virago is trouwens van '85, kweet niet of t een standaard probleem is...

iig suc6!
 
Inderdaad Aspencade,
En deze neem ik niet standaard mee als ik een motor ga kopen.
Volgende keer hou je er rekening mee, maar dan is het weer iets anders. |(

En een vraag voor PeClaDan, hoe had ik deze kapotte stator moeten signaleren, ik kan helaas niet in het blok kijken. :?
 
Ik kan me ideaal voor het hoofd halen wat Frederico nu voelt , even mijn verhaal welk ik al een tijdje op het forum wil werpen.
Na ongeveer 15 jaar liefhebber te zijn van race moto`s ik mijn gezond verstand gebruikt en toch maar een virago XV1100 van `92 gekocht bij GSM moto`s in Beringen Belgie.
Ik de moto nog 130.000 oude belgische franken betaalt , en hem gekocht met de bedoeling hem helemaal om te bouwen en te restylen , de verkoper gaf me geen garantie maar beloofde me plechtig dat de motor in orde was en als er vlak na de verkoop iets aan zou komen we wel iets zouden regelen.(ik geloofde nog in de oeroude eerlijkhijd van moto mannen zoals me zelf en besloot geen testrit te maken na hij in totaal 15.000 frank van de prijs had afgedaan.Ik de dag nadien mijn moto gaan halen en direct een volledige week aan gesluiteld aangezien ik een week thuis was van mijn werk.Na een week even situatie schets:
-batterij was stuk , 1 maal kunnen starten met startknop
-motor sputterde als zot , en kwam geen meter vooruit zonder sputteren
-kleppen tikte van te veel speling
-2 dichtingen op voorvork stuk
-motor heeft een licht olieverbruik
-koppeling motor slibt bij doortrekken
Ik dus moto terug binnen gedaan , na volledige week pas terug mogen gaan halen
krijg ik deze uitleg van baas zaak:
-moto is volledig in orde met nieuwe batterij te steken enkel koppeling slibt nog maar moto geen garantie dus voor dit alles 85 euro.
Van al die andere dingen zij hij niets en motor liep inderdaad terug zonder sputteren.Ben ik dan abnormaal dat ik toen furieus uit mijn kram ben geschoten en gods naam toen heel veel uitsprak met verdomme er achter.of zouden jullie dan kalm kunnen blijven.
Ondertussen zit ik al op de baan met een half afgewerkte moto , die er al redelijk goed tot goed uit ziet , maar er is nog heel veel werk aan
 
Ik op mijn beurt vind het bijzonder jammer dat tuborg een nieuwe batterij heeft, want het was een grandioos zicht om hem, onder het nauwlettend oog van tientalle terrasjesmensen, zijn tuffer in gang te zien duwen. })
 
Ik kan me ideaal voor het hoofd halen wat Frederico nu voelt , even mijn verhaal welk ik al een tijdje op het forum wil werpen.
Na ongeveer 15 jaar liefhebber te zijn van race moto`s ik mijn gezond verstand gebruikt en toch maar een virago XV1100 van `92 gekocht bij GSM moto`s in Beringen Belgie.
Ik de moto nog 130.000 oude belgische franken betaalt , en hem gekocht met de bedoeling hem helemaal om te bouwen en te restylen , de verkoper gaf me geen garantie maar beloofde me plechtig dat de motor in orde was en als er vlak na de verkoop iets aan zou komen we wel iets zouden regelen.(ik geloofde nog in de oeroude eerlijkhijd van moto mannen zoals me zelf en besloot geen testrit te maken na hij in totaal 15.000 frank van de prijs had afgedaan.Ik de dag nadien mijn moto gaan halen en direct een volledige week aan gesluiteld aangezien ik een week thuis was van mijn werk.Na een week even situatie schets:
-batterij was stuk , 1 maal kunnen starten met startknop
-motor sputterde als zot , en kwam geen meter vooruit zonder sputteren
-kleppen tikte van te veel speling
-2 dichtingen op voorvork stuk
-motor heeft een licht olieverbruik
-koppeling motor slibt bij doortrekken
Ik dus moto terug binnen gedaan , na volledige week pas terug mogen gaan halen
krijg ik deze uitleg van baas zaak:
-moto is volledig in orde met nieuwe batterij te steken enkel koppeling slibt nog maar moto geen garantie dus voor dit alles 85 euro.
Van al die andere dingen zij hij niets en motor liep inderdaad terug zonder sputteren.Ben ik dan abnormaal dat ik toen furieus uit mijn kram ben geschoten en gods naam toen heel veel uitsprak met verdomme er achter.of zouden jullie dan kalm kunnen blijven.
Ondertussen zit ik al op de baan met een half afgewerkte moto , die er al redelijk goed tot goed uit ziet , maar er is nog heel veel werk aan

Piccie!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan