beetje roest op remschijf

Gets

MF veteraan
2 aug 2004
1.160
9
brussel-leuven
hoi,
na m'n moto een tijdje te hebben laten staan heb ik nu gemerkt dat er een heel klein beetje roest op m'n schijf staat vanvoor en dat wanneer ik de moto voortduw er een slijpend geluid van m'n rem komt en dat ie nogal stroef vooruit te duwen is...

kan dit kwaad? Als ik een keer ga rijden kan ik de roest er dan afremmen?

bedankt voor de hulp
 
das normaal hoor, heb t ook telkens als t zeer vochtig is of heeft geregend dat de volgende dag me remschijve beetje roestig zijn en dat is soms beetje vast zit.. maar je kan gewoon gaan rijde en ff remme en tis weer weg hoor *D

niets aan de hand dus
 
Kijk maar naar je auto. Die hebben remschijven van een ander soort staal dan motoren (staat artikel over in Moto73) en dat roest ook als ie stil staat. Let wel, misschien heb je er gietijzeren vervangingsschijven onder, dan moet je hem niet zomaar even een wintertje buiten wegzetten, dan wordt het wel meer dan een 'waas'.
 
Kijk maar naar je auto. Die hebben remschijven van een ander soort staal dan motoren (staat artikel over in Moto73) en dat roest ook als ie stil staat. Let wel, misschien heb je er gietijzeren vervangingsschijven onder, dan moet je hem niet zomaar even een wintertje buiten wegzetten, dan wordt het wel meer dan een 'waas'.
Schijven van een auto zijn van gietijzer en dat zit ook wel standaard op een motorfiets (Brembo bijv.)
Kan trouwens geen kwaad die roest. Er gewoon afremmen dus. Als je remmen dan sterk blijven aanlopen is er natuurlijk meer aan de hand.
 
Omdat de zoekfunctie t niedut, stel ik hier ff de vraag.

Mijn remhandle kan bijna tegen het handvat aankomen. Hij kan dus erg ver doorgetrokken worden. Is er een manier om de remdruk oid te verhogen? Zodat hij wat harder remt bij wat minder inspanning?
 
Omdat de zoekfunctie t niedut, stel ik hier ff de vraag.

Mijn remhandle kan bijna tegen het handvat aankomen. Hij kan dus erg ver doorgetrokken worden. Is er een manier om de remdruk oid te verhogen? Zodat hij wat harder remt bij wat minder inspanning?

Ooit al eens de remvloeistof ververst? Als die vers is en het systeem is goed ontlucht dan heb je weer behoorlijk remkracht. Kan je de hendel misschien nog wel een heel eind richting stuur trekken, maar dat hangt ook van je sportschool af :+ .

Anders remklauwen een keer reviseren, rempomp nakijken en eventueel stalen remleidingen erop zetten (de oude gaan uitzetten als je er druk op zet waardoor je veel remdruk aan de leiding verliest)
 
@ reeceend, Dutch en Ijzervreter

Thnx voor de tips! Zal inderdaad eerst de vloeistof eens vervangen, optie twee wordt dan de stalen kabel. Mocht dat ook niet baten, gaan we de revisie toepassen...

Ach en sportschool... het wil wel baten hoor! Rem nu al 3 maand af door met mijn voet op een ander remmend voertuig te steunen! Wil enkel mijn rem weer voor elkaar hebben ivm het aantal schadeclaims :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan