Het zal waarschijnlijk erop uitdraaien dat et niks is ,maar er valt me de laatste paar dagen wat op
Iedere keer als ik een stuk ben weze laat 'k het beestje even stationar draaien voordat ik de motor uitzet
Het blok wordt na een stuk rijden standaard 100 nog iets graden bij stationaar draaien
Zodra de ventilator aanslaat zet ik de motor uit en wacht dan tot de ventilator klaar is met z'n werk
De ventilator slaat aan op 102 graden en hoort te stoppen op 98 graden
De laatse paar dagen draai de ventilator dus wel net zo lang als normaal ,alleen volgens de display slaat ze uit op 106 graden in plaats van 98
Vreemd dus
Onder het rijden of meer in de bebouwde kom rijden (wordt standaard erg warm ,90 graden + is normaal) is me nog niks bijzonders opgevallen
Zou dit kunnen duiden op een verstopping ergens in de koelvloeistof kanalen ?? (misschien wat ver gezocht ,maar het lijkt mij het meest logische)
Er is niks dat duid op een elektro probleem ,de ventilator slaat precies op 102 graden aan dus het kan denk ik niet aan de thermo-switch liggen
Iemand een idee
PS :
Is er trouwens een manier om het blok bij wijze van spreken te laten koud draaien ??
Dus dat ie met een bepaalt toerental betere koeling heeft ??
(Motorblokken waar ik mee werk kunnen dat ,alleen heb je het dan over 47500 cc )
Iedere keer als ik een stuk ben weze laat 'k het beestje even stationar draaien voordat ik de motor uitzet
Het blok wordt na een stuk rijden standaard 100 nog iets graden bij stationaar draaien
Zodra de ventilator aanslaat zet ik de motor uit en wacht dan tot de ventilator klaar is met z'n werk
De ventilator slaat aan op 102 graden en hoort te stoppen op 98 graden
De laatse paar dagen draai de ventilator dus wel net zo lang als normaal ,alleen volgens de display slaat ze uit op 106 graden in plaats van 98
Vreemd dus
Onder het rijden of meer in de bebouwde kom rijden (wordt standaard erg warm ,90 graden + is normaal) is me nog niks bijzonders opgevallen
Zou dit kunnen duiden op een verstopping ergens in de koelvloeistof kanalen ?? (misschien wat ver gezocht ,maar het lijkt mij het meest logische)
Er is niks dat duid op een elektro probleem ,de ventilator slaat precies op 102 graden aan dus het kan denk ik niet aan de thermo-switch liggen
Iemand een idee
PS :
Is er trouwens een manier om het blok bij wijze van spreken te laten koud draaien ??
Dus dat ie met een bepaalt toerental betere koeling heeft ??
(Motorblokken waar ik mee werk kunnen dat ,alleen heb je het dan over 47500 cc )