Beginners motor voor lange mensen

BertD78

Rookie
23 jun 2019
26
3
Waddinxveen
Beste allen,

Ik hoop augustus\september mijn motorrijbewijs te halen.
En ben aan het oriënteren naar wat voor motor ik straks wil rijden.
Zelf ben ik 1.94m en heb de volgende motoren in gedachte:
Yamaha FZ8 Frazer
Honda VFR 800 X Crossrunner
Kawasaki Versys 650 of 1000

Ik wil de motor voor woon\werk verkeer gebruiken en op zijn tijd om een tour te rijden.
Dat ik nog steeds na het behalen bij een motordealer moet testrijden snap ik.

Op dit moment les ik op een Yamaha XJ6 en rij op dit moment zelf om een MP3, ja zo'n driewieler...
 
Beste allen,

Ik hoop augustus\september mijn motorrijbewijs te halen.
En ben aan het oriënteren naar wat voor motor ik straks wil rijden.
Zelf ben ik 1.94m en heb de volgende motoren in gedachte:
Yamaha FZ8 Frazer
Honda VFR 800 X Crossrunner
Kawasaki Versys 650 of 1000

Ik wil de motor voor woon\werk verkeer gebruiken en op zijn tijd om een tour te rijden.
Dat ik nog steeds na het behalen bij een motordealer moet testrijden snap ik.

Op dit moment les ik op een Yamaha XJ6 en rij op dit moment zelf om een MP3, ja zo'n driewieler...

Wat echt heel goed werkt is gewoon een motorzaak in stappen, zo'n verkoper aan zijn jasje trekken en je verhaal vertellen. Ze zijn echt de beroerdste niet om met je mee te denken. Proefzitten geeft je al een goed idee wat voor jou lekker zit en niet
 
Probeer eens een VFR 750 rc36/1 uit..
Of een Blackbird ( geen idee bouwjaar , maar had ruimte zat )
TL1000S heb je ook ruimte zat.. alleen.. ehhh.. niet echt voor de beginner ;p
Triumph Sprint 1200 , ruimte zat, niet echt een monster maar.. vind hem maar lomp


Wees blij met je lesmotor, mij lieten ze rijden op een cb500 .. * grinnik * brommer voor dwergjes
 
Ik kan met mijn 1.92 verassend goed zitten op m'n CBR600F4i.

Zelf ook les gehad op een xj6, deze was wel te klein voor mij.
 
Wat echt heel goed werkt is gewoon een motorzaak in stappen, zo'n verkoper aan zijn jasje trekken en je verhaal vertellen. Ze zijn echt de beroerdste niet om met je mee te denken. Proefzitten geeft je al een goed idee wat voor jou lekker zit en niet

Beste advies! stap een zaak binnen en ga wat proefzitten. Er past meer dan je denkt, ik ben 1m93 en ook op een racer kan ik prima zitten. Je kniehoek wordt wel klein, dus als je daar niet tegen kan moet je voor een hogere zit gaan.
 
Ik ben dan met 1.87 niet megalang, maar als je budget wat lager is, eventueel een MT 07 met een verhoogd zadel?

Ook ik heb op een XJ6 gelest en de pijntjes die ik daar op had, heb ik niet bij mijn MT
 
Ik kan met mijn 1.92 verassend goed zitten op m'n CBR600F4i.

Zelf ook les gehad op een xj6, deze was wel te klein voor mij.

Zo zie je maar dat meningen altijd maar meningen zijn.
Zelf met 1,81 een 600F4i gehad en zat er belabberd op.
Te klein en te diepe zit al is dat ook maar een mening natuurlijk.

Gewoon gaan zitten en gaan rijden op motors als je straks je rijbewijs hebt.
 
Zo zie je maar dat meningen altijd maar meningen zijn.
Zelf met 1,81 een 600F4i gehad en zat er belabberd op.
Te klein en te diepe zit al is dat ook maar een mening natuurlijk.

Gewoon gaan zitten en gaan rijden op motors als je straks je rijbewijs hebt.

Hi Peter, ik ben 1m89 en wat zwaarder als de gemiddelde rijder maar paste gewoon zonder problemen op de CBR600FS/F4i hoor.
Bovendien heeft een FS/F4i geen diepe zit in tegenstelling tot de andere merken als de Soes GSX of R6.
Clipons steken nl. boven de kroon en niet eronder.
Dat jij er belabberd op zat is goed mogelijk, maar ga niet vertellen dat de Honda, juist een allemansvriend, een diepe en kleine zit heeft.
 
Hi Peter, ik ben 1m89 en wat zwaarder als de gemiddelde rijder maar paste gewoon zonder problemen op de CBR600FS/F4i hoor.
Bovendien heeft een FS/F4i geen diepe zit in tegenstelling tot de andere merken als de Soes GSX of R6.
Clipons steken nl. boven de kroon en niet eronder.
Dat jij er belabberd op zat is goed mogelijk, maar ga niet vertellen dat de Honda, juist een allemansvriend, een diepe en kleine zit heeft.

Ik heb inderdaad ook op een GSX gezeten, een proefrit was niet eens nodig...
 
Hi Peter, ik ben 1m89 en wat zwaarder als de gemiddelde rijder maar paste gewoon zonder problemen op de CBR600FS/F4i hoor.
Bovendien heeft een FS/F4i geen diepe zit in tegenstelling tot de andere merken als de Soes GSX of R6.
Clipons steken nl. boven de kroon en niet eronder.
Dat jij er belabberd op zat is goed mogelijk, maar ga niet vertellen dat de Honda, juist een allemansvriend, een diepe en kleine zit heeft.

Is eerder wat men gewend is denk ik.
Als je naked rijd wat redelijk hoog is , dan voelt zn CBR toch echt heel erg laag en klein aan en na een uur kreeg ik er last van mn polsen op.
Zoals gezegd meningen zijn altijd persoonlijk maar ik vind zn sport ding echt niet prettig ( wel heel mooi )
Heb dus ook verder niet op een sport of supersport geprobeerd dus daarin totaal geen vergelijk.
 
Is eerder wat men gewend is denk ik.
Als je naked rijd wat redelijk hoog is , dan voelt zn CBR toch echt heel erg laag en klein aan en na een uur kreeg ik er last van mn polsen op.
Zoals gezegd meningen zijn altijd persoonlijk maar ik vind zn sport ding echt niet prettig ( wel heel mooi )
Heb dus ook verder niet op een sport of supersport geprobeerd dus daarin totaal geen vergelijk.

Een CBR is écht niet erg laag gebouwd, zoals gezegd zitten de clipons boven de vorkkroon en dan is het een sportmotor.
Zitten de clipons onder de vorkkroon, dan is het een supersport (R6/GSX).
En vanwege mijn omvang kan ik niet eens diep zitten (buik op de tank), lengte rijder werkt niet mee maar het paste zonder ongemakkelijk te wezen.
Last van je polsen, had er geen last van (ieder verschillend). Maar zo heb ik ook meer zitvlees als de meest :-)

Een comfortabele toermotor of naked zit "anders" en is het een kwestie van proberen. Net als merkliefde, ik houdt niet van Suzuki of een Opel...
 
Gewoon flink uitproberen ben slechts 1,87 en laatst gereden met een gsx250 r wat heerlijk zit voor een kleine motor. Al heel wat motoren versleten en rij nu op een r6. En een dagje naar de speeltuin voor motorrijders (grotere dealers) geven je met proefzitten vaak al goed beeld wat comfortabel aanvoelt om een selectie te maken waar je straks op wilt proefrijden. Nooit kopen zonder te testrijden😁
 
Gewoon flink uitproberen ben slechts 1,87 en laatst gereden met een gsx250 r wat heerlijk zit voor een kleine motor. Al heel wat motoren versleten en rij nu op een r6. En een dagje naar de speeltuin voor motorrijders (grotere dealers) geven je met proefzitten vaak al goed beeld wat comfortabel aanvoelt om een selectie te maken waar je straks op wilt proefrijden. Nooit kopen zonder te testrijden😁

Had mijn rijbewijs nog niet en toch een comfortabele zit gevonden op een RT. Genoeg ruimte voor lange personen, het is alleen de vraag of dat type motor bij je wensen past.
 
Ik zag vorige week een erg lange meneer op een mp3 rijden,, zat met zijn achterste op de plek waar normaal de passagier zou moeten zitten......
 
Met mijn 1,94M heb ik altijd lekker gereden op de allroads, en specifiek de TDM 850/900 :)
Kan ik me bij aansluiten! Al ben ik dan zo'n 20 cm korter, de TDM wordt in het algemeen wel gezien als 'lange-mensen-motor'. En zowel de 850 als de 900 zijn fijne motoren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan