waarmee ie bedoeld te zeggen dat het niet alleen technische hoofdbrekens zijn, maar je moet em ook opnieuw laten keuren en de hele donderse papieren rotzooi...
1: ga naar een motorzaak met een taperecorder...
2: neem het geluid van een paar jankende bikes op...
3: ga naar de fietsendealer....
4: koop een gazelle fiets
5: ga naar huis met je nieuwe fiets en monteer die taperecorder
6: monteer een accu en een paar boxen...
7: rij je fiets de schuur uit...zet dat bandje aan...en dat is denk ik meer dan voldoende...hehehe... lekker
Die rijden er zeker weten rond en zijn volgens mij niet zeldzaam. Goed de advertenties afspeuren en je komt ze vanzelf tegen. In het blad motormarkt staat zeer veel advertenties is van dealers en particulieren. Ook te vinden op http/www.motormarkt.nl , maar hier staat niet echt veel....
Koop gewoon een 125 begrenst! Ten eerste doet bijna iedere verzekering moeilijk (omdat je officieel het terug moet laten keuren). Ten tweede kost dat extra geld. Ten derde moet je hem dan ook weer laten terug keuren.
En een motor begrenzen is volgens mij harstikke slecht. Ik heb 2 jaar op een begrensde motor gereden (top 163) en nu zonder begrenser loopt hij 230. Ik geloof nooit dat zoiets goed kan zijn voor een motor.
koop GEEN 125 tenzij het enkel is om heel af en toe te rijden!
die 2-tact dingen zuipen benzine, vragen veel onderhoud en na 20.000 km heeft de piston het meestal al gehad...
Dat heb ik gedaan Gekocht als 500cc vol vermogen, en terug laten knijpen naar 25kw.. hem het papierwerk (en de kosten daarvan) laten doen.. dus alle papieren naar RDW enzo. Das toch 60 piek per velletje, maar geloof dat alleen deel 1 veranderd hoefde te worden, maar kreeg wel 3 gloednieuwe velletjes terug (vond de ouwe toch mooier, klein kopie deel 3 papiertje)
Geen gezeik met de verzekering gehad. Gebeld en gezegd dat ie 25kw was, vroeg nog of ze een uitdraai moesten hebben van een testbank, maar hoefde niet. Nou mooi toch. Gereden op de motor naar het postkantoor in die plaats (was ff zoeken), en daar meteen laten overschrijven, terug naar de dealer om alles te laten zien, en daarna lekker naar huis gereden.. was toch ruim een uur rijden geloof ik.
Maar een ZXR750 kan je niet knijpen, wel een 600cc (en lager).
Maar dus zelf niet gaan kutten, de dealer kent de papierhandel die erbij komt kijken.
Als je dan toch naar de dealer gaat kan je bij hem ook terecht voor een opgave welke motortypen terug te brengen zijn naar 25kW. Dat gaat namelijk niet voor alle fietsen van alle bouwjaren zo eenvoudig.
Bij de dealer weten ze het exact (zou in ieder geval wel moeten).