Behandelen mat-zwarte helm?

16 feb 2003
121
0
Beek en Donk
Hoe kan ik mijn mat-zwarte Arai helm behandelen tegen vette vingers?

Ik heb al gehoordt dat je hem in moet spuiten met een of ander `shell` spuitbusje, maar ja daar weet ik verder ook niets van.

Hoe nu verder? of gewoon die helm vol met vette frikandel vingers laten zetten?

Gegroet.............. het is trouwens een Arai-maverick voor de kenners!!
 
Ik heb precies de zelfde vraag.
Alleen heb ik een mat zwarte helm van Shark.

Wie o wie weet hoe dit is schoon te maken en schoon te houden?

8-)
 
Gegroet.............. het is trouwens een Arai-maverick voor de kenners!!

die heb ik ook :}
blaadje.jpg
 
Me heb Maverick too :) fijne helm . Ik heb hem nu zo'n 2 jaar en ik heb eigenlijk alleen nog maar het vizier schoongehouden :X , ik kan je dus geen tips geven.
 
Ik heb een Airoh Mathisse en ik houd deze proper door er met een natte doek over te gaan en nadien gewoon droog te wrijven met een droge doek
 
Ik heb laatst een steentje tegen mijn (matzwarte) helm gekregen, en daar zit nu een klein wit puntje (putje). Iemand een idee hoe ik dit het beste wegwerk ?
 
Ik reinig mijn helm (en niet het vizier) eerste met water, en daarna met multi wax! Of dit een goed idee is voor een matte helm weet ik niet. Just my to cents...
 
Ik heb laatst een steentje tegen mijn (matzwarte) helm gekregen, en daar zit nu een klein wit puntje (putje). Iemand een idee hoe ik dit het beste wegwerk ?

Potje modelbouwverf kopen bij een hobbywinkel. Ik heb het ook gehad, een paar putjes in mijn helm(glanszwart) en het is er wel van opgeknapt. Je ziet het nog, maar alles beter dan die witte plek.

Ik denk dat de meeste matzwarte helmen trouwens overeenkomen met zijdeglans zwarte verf, niet met mat. Dat is TE mat denk ik.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan