Belasting Per Motorfiets ?

16 aug 2003
22
0
Rotterdam
Vrienden en vriendinnen,

Alweer een moeilijke vraag van mij (ik moet eerdaags toch ook eens wat moeilijke antwoorden gaan posten):
Er wordt een motor in België te koop aangeboden excl BTW en excl BPM. Op zich lijkt het me de moeite waard om op in te gaan. Omdat ik toevallig een zaakje heb is die BTW op zich geen issue. Maar kan iemand mij kort en krachtig uitleggen hoe dat met invoer en die BPM [vroeger weeldebelasting geheten] zit?

Ik neem aan dat er Belgische kentekenplaten (of geen platen) opzitten. Stel de koop wordt gesloten. Als ik de machine dan hier in NL invoer en op kenteken zet, wat ben ik dan aan keuringskosten èn BPM èn BTW èn invoerrecht èn èn èn èn [wat Balkenende en Zalm zoal nog meer aan heffingen kunnen verzinnen] kwijt?

Want we mogen dan wel in de Verenigde Staten van Europa wonen [met alle kosten die daaraan verbonden zijn], maar het "vrije verkeer van goederen en personen" gaat vast niet zover dat de lidstaten hun fiscale melkkoetjes [zoals BTW over BPM over invoerrecht - al tientallen jaren een grof schandaal en exemplarisch voor de hollandse graaicultuur :X ] nu hebben afgeschaft....

D'r zit vast wel een belastingambtenaar onder de forumleden die hier het fijne van weet? :}

Grtz --Pieter
 
Geweldig. Wat een bron van info is dit forum. Ik weet nu alles. Heb het rekensommetje gemaakt, en het aanbod lijkt beslist interessant.

Als nu ook de mevrouw die de motor te koop aanbood haar e-mail eens zou beantwoorden, konden we misschien snel tot zaken komen... Of misschien istie al verkocht en is ze zoals zovelen niet gemotiveerd om de annonces weg te halen... '(

Als d'r wat moois uitkomt laat ik het hier ff weten ;)

Grtz --Pieter
 
Ik heb hem zelf uit Belgie geimporteerd en dit is heel interessant geweest,
dus ik kan het aanraden :P

Suc6 ermee en laat ff weten of het gelukt is ;)
 
Ik heb hem zelf uit Belgie geimporteerd en dit is heel interessant geweest,
dus ik kan het aanraden :P

Suc6 ermee en laat ff weten of het gelukt is ;)
:^

Maar dan duitsland :P

Voor dezelfde motor zou ik hier €1500 meer hebben betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan