belastingdienst en oude motor

In zekere zin snap ik het wel.

De overgangsregeling is een compromis voor voertuigen die eigenlijk al niets meer hoefden te betalen op moment van invoering.
Duidelijk is dat ze geen zin hebben/ hadden om er nog veel administratieve rompslomp van te gaan krijgen.
Je betaalt op tijd. Zo niet dan volgt gewoon tarief. Geen tussentijdse veranderingen.
 
Ik denk niet dat het handmatig gaat.
Ook vind ik het van de gekke dat elk bedrijf automatische incasso's kan innen behalve de belastingdienst. Het lijkt erop dat ze ingecalculeerd hebben dat dat extra inkomsten geeft.
 
Ik denk niet dat het handmatig gaat.
Ook vind ik het van de gekke dat elk bedrijf automatische incasso's kan innen behalve de belastingdienst. Het lijkt erop dat ze ingecalculeerd hebben dat dat extra inkomsten geeft.
Het gaat ook automatisch en de BD kan ook automatische incasso's gewoon regelen.

Alleen maak je nu gebruik van een uitzondering/coulance regeling voor de motoren die op het moment van de regeling wel ouder dan 25 jaar waren maar jonger dan 40 jaar.
Dat vergt dan handwerk, dat zal goedkoper zijn dan dat te automatiseren. Je wilt een voordeeltje en daar zet de BD eigenlijk altijd een actie tegenover.

Wat @mean-machine zegt, doe je niets kunnen ze gewoon de MRB bij je incasseren.
 
Ik heb een camper en een motor en de BD kan uitstekend automatisch incasseren. Zelfs als ik de camper schors ivm winterpauze en daarna weer ontschors, hervatten ze volautomatisch de incasso procedure. Ook van mijn motor (ouder dan 15 jaar en daarom goedkoper te schorsen) weten ze precies mijn bankrekening te vinden na ontschorsen. Dat terwijl het van verschillende bankrekeningen af moet worden gehaald.
 
Daar zeg je wel iets; ook het schorsen kan niet automatisch met als gevolg 400euro boete als het je een keer ontschiet.
dat is de boete voor geen verzekering, ik heb hier 2 geschorste frames hangen die op de polis bijgeschreven staan van mijn cb-tje, kost me 51 cent per maand per frame extra maar schorsen vergeten kost dan niet meer als de schorsing en eventueel een maand gemiste mrb.
Voor groot -motor bezitters is er een verzamelaars regeling ingaande schorsen, na een bepaald aantal is de schorsing van de resterende gratis
 
je moet gewoon betalen tot die 40 jaar is
en dat is dit motorfietsje al lang geweest dus die kost niks
maar ik hou ook van veel meer power
dus de rs komt misschien 2keer per jaar
naar buiten voor een ritje
Ik gebruikte mijn RS bijna elke week wel een aantal keren,ondanks dat ik ook een 1000 had,:],
het gaat niet om het vermogen maar om de beleving.
 
Goed nieuws !!

Na 2 x een bezwaarschrift ingediend te hebben , altijd netjes en beleefd gewezen zoals het hoort,......gaat de inspecteur der belastingen toch akkoord met mijnverzoeken,, bezwaren...met excuses van de belastingen voor al het ongemak en al mijn energie !!!!


Veel rijplezier allemaal !!! grtzzz Mara
 
Terug
Bovenaan Onderaan