MeanBlueMan schreef op 24 november 2016 @ 18:48 :
Het verschijnsel van de echte techneuten die zich weggezet worden voelen als kleuters die niet weten waar ze het over hebben en de opmerkingen richting vraagstellers in de trend "hou op met sleutelen, breng m naar echte motorzaak' zijn idd twee items waar we als Mod's op het moment over aan het nadenken zijn.
Loki schreef op 24 november 2016 @ 22:19:
Het begint soms met de topic starters. Ze nemen niet allemaal de tijd precies te vertellen waar ze staan. Dat geeft ruimte voor het schieten met hagel.. zodat mensen die graag uiten wat ze weten, maar wat roepen. Relevant of niet. Anderen zijn wat terughoudender maar willen wel graag 'snel' en pasklaar antwoord geven. Terwijl soms de topic starter uithoren en zaken uitsluiten een logischer manier is, lijkt me.
Met "echte techneuten" verhef je mensen, is dat verstandig? Ervaring is super, maar niet iedereen weet alles, weet elke uitzondering of interpreteert de informatie nauwkeurig. Het uiteindelijke resultaat is wat telt, maar zelfs dat kan lastig te bepalen zijn als de topic starter weinig weet heeft van de materie.
MasterTommy schreef op 25 november 2016 @ 17:05:
Mogen er dan ook iets hogere eisen gesteld worden aan de inhoud van een openingspost?
Super Blackbird schreef op 26 november 2016 @ 12:16:
En een verplichting om tijdens en naderhand feedback te geven over de oplossing of probeersels.
Zot schreef op 26 november 2016 @ 15:57:
Eerste wat er moet gebeuren is dat techneuten ipv instemmend knikken bij een juist antwoord en denken , ok is al gezegt, dat instemmende knikken ook op het forum laten zien
Zeg het eens kibbetje
Nee, het gaat slecht met M-F. Het grote publiek verschuift steeds meer naar facebook.
Sterk punt van M-F tov facebook is de terug vindbaarbeid. Vooral techniek is hierin een sterke pijler van M-F. Om dat te behouden/ versterken moet er iets aan de opzet gesleuteld worden.
aanvullingen welkom
Ik wil even inhaken op de term profesionals. Vaak lees ik in topics een reactie van mensen die ik als profesionals beschouw.(ik ga geen namen noemen) deze mensen geven dan een hint of een afkrakenende noot richting ts. Ik snap dat dit vaak mensen zijn die een eigen onderneming hebben en niet hun eigen werk en dus inkomsten weg gaan geven op mf. Maar als mf met een sterren systeem of iets dergelijks gaat werken hoop ik ook dat we duidelijke antwoorden krijgen van iedereen en niet met 3 woorden gaan gooien waar we wel uit kunnen halen dat het fout is wat we doen maar niet uit kunnen halen wat we wel moeten doen. De iets gevorderde sleutelaars kunnen wel wat met deze hints en de beginners zullen soms toch echt wat meer info nodig hebben. En per slot van rekening is toch iedereen een keer ergens moeten beginnen.
irl vragen mensen mij "wat bedoel je?"Ik wil even inhaken op de term profesionals. Vaak lees ik in topics een reactie van mensen die ik als profesionals beschouw.(ik ga geen namen noemen) deze mensen geven dan een hint of een afkrakenende noot richting ts. Ik snap dat dit vaak mensen zijn die een eigen onderneming hebben en niet hun eigen werk en dus inkomsten weg gaan geven op mf. Maar als mf met een sterren systeem of iets dergelijks gaat werken hoop ik ook dat we duidelijke antwoorden krijgen van iedereen en niet met 3 woorden gaan gooien waar we wel uit kunnen halen dat het fout is wat we doen maar niet uit kunnen halen wat we wel moeten doen. De iets gevorderde sleutelaars kunnen wel wat met deze hints en de beginners zullen soms toch echt wat meer info nodig hebben. En per slot van rekening is toch iedereen een keer ergens moeten beginnen.
Heel herkenbaarheel goed idee, maar ben bang dat dat ook slecht uitvoerbaar is met de huidige software, dus we moeten het doen met de huidige zoekfuntie.
voor ik in geavanceerd zoeken kom moet ik altijd eerst op 'zoekterm' , dat staat namelijk al ingevuld, zoeken eer in in de titel(van een topic) kan zoeken.
dat gaat iemand die hier net is niet uitzoeken als ik dat in al die jaren nog niet gevonden heb (tips nog steeds welkom )
alles wat je hierboven schrijft is voltooid verleden tijd.Geen idee of dit hier al gezegd is, maar een heleboel problemen die een 'doe het zelver' tegenkomt staan altijd keurig omschreven in het werkplaatshandboek van de desbetreffende motor.
Ik verwijs daar dan ook bijna altijd naar als iemand een probleem heeft met zijn motor.
Zelfde gezeik als 'wat voor olie moet erin' , lees je handboek!
Ik ben wel ook van mening dat dat ook gewoon veel meer gezegd moet worden. Koop een fuckin werkplaats handboek, en als je er dan nog niet uitkomt stel je hier de vraag. Op die manier verhoog je ook het niveau van de technische vragen.
Mijn 2 centen.
dus moet M-F zich daaraan aanpassenToch ben ik het grotendeels eens met Ed HondaCB50J.
Er worden iets te vaak vragen gesteld in de trant van: Als mijn schoonmoeder achterop meerijdt komt het voorwiel omhoog. Moet ik nu het voorwiel laten balanceren?
Werkplaatshandboek of internest, men heeft tegenwoordig geen zin om eerst iets zelf uit te zoeken,
stilstand is achteruitgangSuper belangrijk allemaal ja. Dit soort gezeik dus, kap ermee, het voegdtdtdt niks toe. Niet iedereen is afgestudeerd in Nederlands, en ook niet iedereen spreekt Japans.
Geen idee of dit hier al gezegd is, maar een heleboel problemen die een 'doe het zelver' tegenkomt staan altijd keurig omschreven in het werkplaatshandboek van de desbetreffende motor.
Ik verwijs daar dan ook bijna altijd naar als iemand een probleem heeft met zijn motor.
Zelfde gezeik als 'wat voor olie moet erin' , lees je handboek!
Ik ben wel ook van mening dat dat ook gewoon veel meer gezegd moet worden. Koop een fuckin werkplaats handboek, en als je er dan nog niet uitkomt stel je hier de vraag. Op die manier verhoog je ook het niveau van de technische vragen.
Mijn 2 centen.
In veelgevallen is zo'n boek zeker handig, maar je kan toch niet gaan verwachten dat een vraag pas hier gesteld mag worden na het aanschaffen en doornemen van zo'n boek?Geen idee of dit hier al gezegd is, maar een heleboel problemen die een 'doe het zelver' tegenkomt staan altijd keurig omschreven in het werkplaatshandboek van de desbetreffende motor.
Ik verwijs daar dan ook bijna altijd naar als iemand een probleem heeft met zijn motor.
Zelfde gezeik als 'wat voor olie moet erin' , lees je handboek!
Ik ben wel ook van mening dat dat ook gewoon veel meer gezegd moet worden. Koop een fuckin werkplaats handboek, en als je er dan nog niet uitkomt stel je hier de vraag. Op die manier verhoog je ook het niveau van de technische vragen.
Mijn 2 centen.
dus moet M-F zich daaraan aanpassen
Dat zou ik dan weer erg jammer vinden. een beetje lolbroekerij moet volgens mij gewoon kunnen.Dat verwacht men dus blijkbaar. Maar het is aan M-F om daar aan toe te geven of niet.
Een TS stelt een vraag waarbij ik en waarschijnlijk vele anderen denken. "Waar slaat dit op?" Ikzelf krijg dan wel eens het gevoel dat zo iemand niet eens de voorkant van zijn/haar motor weet aan te wijzen.
Dan kunnen er een paar dingen gebeuren:
A) Doorvragen, en min of meer een goede beschrijving eisen voordat we ermee verder gaan.
B) Alle lolbroeken springen er in, en we hebben weer een vrijdagmiddag topic. Maakt niet uit wat voor dag het dan is.
C) Verwijzen naar een WPH, wat ook regelmatig gebeurt.
D) volkomen negeren.
Nu zijn wij M-F dus aan zet hoe we daar in de toekomst mee omgaan. En nogmaals, ik heb me ook regelmatig schuldig gemaakt aan lolbroekerij in Techniek-Topic. Maar als we met z'n allen afspreken dat we daar niet meer aan doen, zal ik me daar ook aan houden.