Beleid in Techniek

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
8 jan 2003
112.119
27.764
Naast Meangreengirl
Techniek is al jaren een vast onderdeel op M-F.
Een erg waardevol onderdeel aangezien gebruikers er rechtstreekse antwoorden krijgen voor hun probleem.

M-F is geen forum waar erg strak gemodereerd word, maar juist de afdeling techniek zou het fijn zijn als iemand die een vraag stelt ook een antwoord krijgt en diegene dat niet hoeft te zoeken tussen vele off-topic reply's.
In techniek gaat er dus wel wat strakker gecorrigeerd worden op off-topic geneuzel.
Veel mensen die in techniek posten doen dat ook uit liefde voor de techniek of om anderen te helpen en zitten ook niet te wachten op off-topic gedoe.

Ook de manier waarop we met elkaar omgaan en op elkaar reageren zal aandacht krijgen.

Heb je zelf een vraag voor Techniek benoem dan een aantal dingen die van belang zijn zoals merk/type/bouwjaar van je motor en geef een goede omschrijving van je probleem, foto erbij is vaak een aanrader.
Als je probleem opgelost is dan zou het fijn zijn als je dat ook vermeld, met de gevonden oplossing.

Op M-F komen meerdere gebruikers die, niet alleen hobbymatig, veel ervaring, kunde en kennis hebben van motoren.
Er komen ook gebruikers die er wellicht wat minder kaas van gegeten hebben. Soms roepen die 'domme dingen' en soms komen die met onverwachts leuke en goede ideeën. Een ieder kan en mag posten, laat elkaar in elkaars waarde.

De gebruikers die aantoonbaar veel kennis van zaken hebben zullen in de toekomst een extra vermelding krijgen bij hun gebruikersnaam zodat ook voor nieuwe gebruikers te zien is dat ze te maken hebben met iemand die meer dan gemiddeld kennis/ervaring hebben met de techniek van motoren.

Bovenstaande is redelijk vaststaand. Maar we staan natuurlijk open voor opmerkingen suggesties en verbeteringen, dus roep wat je er van vind of goede ideeën die je hebt :)

Zo zou ik wel eens willen weten wie er zoal geschikt zou zijn om als 'echte techneut' genoemd te worden ?


Enkele reply waarmee deze 'discussie' is begonnen:

MeanBlueMan schreef op 24 november 2016 @ 18:48 :
Het verschijnsel van de echte techneuten die zich weggezet worden voelen als kleuters die niet weten waar ze het over hebben en de opmerkingen richting vraagstellers in de trend "hou op met sleutelen, breng m naar echte motorzaak' zijn idd twee items waar we als Mod's op het moment over aan het nadenken zijn.

Loki schreef op 24 november 2016 @ 22:19:
Het begint soms met de topic starters. Ze nemen niet allemaal de tijd precies te vertellen waar ze staan. Dat geeft ruimte voor het schieten met hagel.. zodat mensen die graag uiten wat ze weten, maar wat roepen. Relevant of niet. Anderen zijn wat terughoudender maar willen wel graag 'snel' en pasklaar antwoord geven. Terwijl soms de topic starter uithoren en zaken uitsluiten een logischer manier is, lijkt me.

Met "echte techneuten" verhef je mensen, is dat verstandig? Ervaring is super, maar niet iedereen weet alles, weet elke uitzondering of interpreteert de informatie nauwkeurig. Het uiteindelijke resultaat is wat telt, maar zelfs dat kan lastig te bepalen zijn als de topic starter weinig weet heeft van de materie.

MasterTommy schreef op 25 november 2016 @ 17:05:
Mogen er dan ook iets hogere eisen gesteld worden aan de inhoud van een openingspost?

Super Blackbird schreef op 26 november 2016 @ 12:16:
En een verplichting om tijdens en naderhand feedback te geven over de oplossing of probeersels.

Zot schreef op 26 november 2016 @ 15:57:
Eerste wat er moet gebeuren is dat techneuten ipv instemmend knikken bij een juist antwoord en denken , ok is al gezegt, dat instemmende knikken ook op het forum laten zien
 
Laatst bewerkt:
@Janbros
Dat vind ik ook, trek gewoon een duidelijke lijn van wat mag of niet mag.

Ik werd onlangs zelfs door een moderator (via pm) aangesproken op een manier die ik niet acceptabel vind. Ik heb het ervaren als intimidatie en bully-gedrag.

Hij gaf aan zich beledigd te voelen, en ik kreeg het bevel me niet meer met beleid te bemoeien. Op straffe van een ban. Ik heb zelf niet het idee dat ik me zozeer ergens mee bemoei, en beledigen probeer ik al helemaal nooit te doen. Dat is beneden mijn waarde. Maar deze situatie maakt het mij wel lastig om me hier nog vrij te voelen, of zelfs maar welkom.

Uiteraard heb ik op de pm niet op gereageerd, niet in de laatste plaats omdat ik al heel lang niet meer met, of tegen, hem spreek. Wanneer je met iemand echt niet door één deur kunt is het niet verstandig om te blijven praten. Als je er klaarblijkelijk niet uit gaat komen, kan het alleen maar escaleren tot een of ander ordinair straatgevecht, en daar heb ik geen zin in.

Maar .... Wie heeft dit topic opgestart, en wat is/was het doel van dit topic?

Die meneer die openlijk stelt dat hij politieagent, rechter, en beul tegelijk is op MF heeft kennelijk zo zijn eigen kijk op waarom de één hierover wel mag meepraten, en de ander niet. Waarom opent iemand een topic om gezamenlijk over beleid te debatteren, maar op het moment dat hij zich 'beledigd voelt' misbruikt hij zijn positie door te gaan intimideren, en uit te sluiten.

Voorlopig beperk ik me maar tot het poezentopic, af en toe het depressietopic, hier en daar wat grapjestopics, de slangenkuil Techniek mijd ik sowieso al een tijdje, en daar kan ik best mee leven, maar dit wilde ik toch even kwijt omdat ik anders mijn autonome vrijheid zou opgeven. En dat nooit.

Ik denk dat die meneer op zoek is naar een reden om mij kwijt te raken. En het zou best wel eens kunnen dat hem dat ook nog gaat lukken.

In dat geval was het leuk om jullie te leren kennen, maar alles gaat een keer voorbij.
 
schijnt dat ik weer mazzel heb gehad

On topic houden.
Nu was t toevallig rob, maar eerstvolgende zit twee weken zonder MF.

terwijl het gewoon doorgaat met "was dat voor of na de oorlog"

Ik zou haast willen vragen of er niet een beetje eenduidig beleid gecreerd kan worden, mijn reactie die het risico van een ban opriep was mijns insziens een ontopic over de complete klerezooi in dat topic waar de meest wilde en western taferelen zich af gingen spelen.
Ik heb helemaal geen zin in dat zwaard van damocles boven mijn kop...


HAAL TECHNIEK IN GODSNAAM UIT DE CHAOS
 

@Janbros

Dat vind ik ook, trek gewoon een duidelijke lijn van wat mag of niet mag.
Tja. Makkelijk gezegd. :)

Technische vraag van een motor met 50cc mag wel, maar technische vraag van een brommer met 180 cc niet?
 
schijnt dat ik weer mazzel heb gehad



terwijl het gewoon doorgaat met "was dat voor of na de oorlog"

Ik zou haast willen vragen of er niet een beetje eenduidig beleid gecreerd kan worden, mijn reactie die het risico van een ban opriep was mijns insziens een ontopic over de complete klerezooi in dat topic waar de meest wilde en western taferelen zich af gingen spelen.
Ik heb helemaal geen zin in dat zwaard van damocles boven mijn kop...


HAAL TECHNIEK IN GODSNAAM UIT DE CHAOS
Komt goed rob, komt goed... Gaat niet rap, maar er worden stappen gezet 👍

En helaas kan een mod niet 24/7 alles lezen en direct er bij zijn.

En dan nog. Ook al heb je 1 persoon op een sub forum als mod, zal ook die bij tijd en wijle net afwijken vd standaard. Omdat ook mens. En misschien omdat te weinig seks.... ;)
 
Tja. Makkelijk gezegd. :)

Technische vraag van een motor met 50cc mag wel, maar technische vraag van een brommer met 180 cc niet?

Wat mij betreft mag het allebei.
Die enkele keer dat er wat over een brommer wordt gevraagd zou ik geen punt van maken.


Je zou ook de minimum leeftijd op 18 kunnen zetten, dan ben je alle brommer en Pitbike klanten kwijt.

Of alles onder de 85cc mag niet, de enkeling met een 50cc crosser of oude Kreidler heeft dan pech.

Ik begrijp dat het heel moeilijk is. ;)
 
Wat mij betreft mag het allebei.
Die enkele keer dat er wat over een brommer wordt gevraagd zou ik geen punt van maken.


Je zou ook de minimum leeftijd op 18 kunnen zetten, dan ben je alle brommer en Pitbike klanten kwijt.

Of alles onder de 85cc mag niet, de enkeling met een 50cc crosser of oude Kreidler heeft dan pech.

Ik begrijp dat het heel moeilijk is. ;)
Maakt t wel duidelijk hoor. Ikke snap.

Maar waar leggen we de grens? Ik ken jongens van 15 die betere motorbeheersing hebben dan ik...

Bijvoorbeeld...
 
Ja wat is het nou?


;)
Ik denk dat het relaas van rob de crew wel wat besef heeft gegeven.

Als we het technische deel duidelijk anders willen dan al het andere op MF, dan moet dat duidelijk zijn.

Een eigen sub forum, met eigen categorieën. Misschien andere kleur, sowieso andere 'sfeer'. Veel meer to the point. Weinig chatten.

Maar dan moet t qua indeling ook kloppen.
 
Maakt t wel duidelijk hoor. Ikke snap.

Maar waar leggen we de grens? Ik ken jongens van 15 die betere motorbeheersing hebben dan ik...

Bijvoorbeeld...

Als je het mij persoonlijk vraagt, zeg ik bij alles zonder motor, en of meer dan 2 wielen.
Met uitzondering van zijspannen.

Dus geen quads, trikes, mountainbikes, grasmaaiers, MP3, auto's etc.

Wel brommers en pitbikes.
 
Ik denk dat het relaas van rob de crew wel wat besef heeft gegeven.

Als we het technische deel duidelijk anders willen dan al het andere op MF, dan moet dat duidelijk zijn.

Een eigen sub forum, met eigen categorieën. Misschien andere kleur, sowieso andere 'sfeer'. Veel meer to the point. Weinig chatten.

Maar dan moet t qua indeling ook kloppen.


Ik denk niet dat dat heel veel verschil zal maken.
Er zijn teveel mensen die reageren om het reageren...

Wat dat betreft blijf ik achter mijn idee van de bullshit knop staan.

 
Ik denk niet dat dat heel veel verschil zal maken.
Er zijn teveel mensen die reageren om het reageren...

Wat dat betreft blijf ik achter mijn idee van de bullshit knop staan.

Ja ok.
Maar zover ik weet is er geen plug in in deze software om dit te doen. Hoewel ik het helemaal met je eens ben.

Wordt nog nagekeken...
 
Het stinkt nu al...
Maar nu kan je een post als beste antwoord selecteren, dan wordt-ie mintgroen, :P Bullshit kan je dan toch bijvoorbrrld oudrose markeren?
 
Het stinkt nu al...
Maar nu kan je een post als beste antwoord selecteren, dan wordt-ie mintgroen, :P Bullshit kan je dan toch bijvoorbrrld oudrose markeren?

Nee, de Topicstarter kan het beste antwoord kiezen. Volgens mij was de de vraag of alle lezers aan konden geven of een bepaald antwoord enige waarde heeft of onzin is .
Ik voel mij overigens nu wel enigzins jong omdat ik nog geen woorden zoals oudroze gebruik ;)

Maar ik vraag mij inmiddels wel af of er nog iemand is zoals Pierre , de oa de statistieken deed aant einde vant jaar ..
Los van the Dude heeft niemand de handleiding lijkt het wel ;)
 
Opties onder bericht. Drie stipjes en dan t pijltje...

Screenshot_20200528-003758.png
 

boven de openinspost staat nu dat bericht 1667 als beste antwoord is gekozen, dus ja.
De kleur is hier semi oud gay ass navy licht blauw , tov gebroken half ass witt van de overige posts.
1667 is overigens de reactie van Rob ;)

maar als veel functies al nieuw zijn, of iig de uitwerking ervan niet geheel bekend bij de moderators , dan is het van nieuwe gebruikers wel erg veel gevraagd dit wel te weten ;)
aangezien dat een probleem is bij techniek, lege topics indien er een sjabloon staat en dat soort enorm geavanceerd gedoe :)
 
Nu ben ik weer effe pissed :(

Ik krijg waarschuwingen dat als ik nog één komma verkeerd zet in techniek op vakantied mag terwijl dit


heel makkelijk door de filters heenzakt

Vervolgens wordt het dan afgemaakt met "Ja, we kunnen niet alles controleren"
Nee, tuurlijk niet, je kan bijna niks controleren omdat het allemaal veel te hard gaat voor die ene mod die zich er in vastbijt.

Maar als het zo'n end uit mekaar ligt weet ik het ook niet meer hoor. Het verschil tussen een gezellige chat in een totaal off-topic topic en een verkeerde komma..

Ga als je de boel op orde hebt met de zeis er doorheen, nu is het nog steeds die veel vaker genoemde lijkende willekeur...
 
Terug
Bovenaan Onderaan