Ben ik gek! Ga een FZR 600 kopen met 98K

The Bob

MF'er
18 jul 2003
91
0
Maastricht
Ik krijg die ouwe GPX 750R maar niet particulier verkocht;
nu wil het toeval dat ik vandaag een dealer heb gemaild- en gesproken, die hem wel in wil ruilen op een FZR 600 van 93 met bijbetaling van mijn kant van zo,n 1000 euro. De motor is in zeer nette, originele staat,heeft een grote beurt gehad - een nieuwe koppeling en accu en een zeer aparte kleurstelling; ik ben er weg van, alleen...er staat 98000 op de teller!
Aan de motor zie je het niet af en is volgens de dealer altijd goed onderhouden;
Morgen ga ik er naar kijken, en mezelf kennende koop ik hem.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze motoren;
wat moet ik doen? I,m in love!
:?

Bijlage: fzr 600.jpg
 
Vragen of je het ouderhoudsboekje mag zien, als die er niet is, vraag of je er een hele dag (of iets meer) op mag proefrijden.

En idd kijken of je achter het olie verbruik kan komen.
 
gewoon doen, mijn honda VF uit 84 heeft bijna twee keer de teller rondgereden, oftewel 194.000 km, dus voor eentje uit 93 moet dat ook wel lukken, het belangerijkste is gewoon of die al zijn beurten gehad heeft, maak een proefritje en zet hem ff weg met een opgewarmde blok, en kijk naar zweetplekken,succes alvast :]
 
Dank jullie voor het advies.
Alleen, ik ga hem halen in Veenendaal en zelf woon ik in Maastricht;
niet direct naast de deur dus, mocht er achteraf iets aan mankeren.
Maar nogmaals, de dealer kwam zeer betrouwbaar over en ik tuf morgen lekker noordwaarts :] en neem de gok.
Grtz.
 
tjee..... kon je niets in de buurt vinden???
of zocht je een smoes om daar heen te gaan,
heb je een geweldige rit terug. :]
 
Dank jullie voor het advies.
Alleen, ik ga hem halen in Veenendaal en zelf woon ik in Maastricht;
niet direct naast de deur dus, mocht er achteraf iets aan mankeren.
Maar nogmaals, de dealer kwam zeer betrouwbaar over en ik tuf morgen lekker noordwaarts :] en neem de gok.
Grtz.
bij wie ga je hem halen in veenendaal
ik woon daar best in de buurt zeg maar
 
Kan een fizzer makkelijk hebben weet ik uit ervaring, tjek wel goed de bak met testrijden.
Geef hem effe flink op z'n donder om zeker te weten dat allen versnellingen werken en ofdat ze er niet uit springen.

Olie verbruik bij een fizzer is vrij normaal, maar veel verbruik is wel hinderlijk omdat je steeds moet bij vullen.
 
Ik zou het niet doen, Je betaald geld om een erg gebruikt barrel te kopen waarvan je niet weet wat de historie is.

Je weet nu wat je aan je huidige fiets hebt, ok hij is wat minder flitsend in jou ogen (ik rij met zo'n gpx woon-werk verkeer, 104.000km op de klok nu) maar als je deze door rijd en geld spaart kun je een betere motor kopen ipv andermans ellende.

Sorry maar zo zie ik het :)
 
Ik zou het niet doen, Je betaald geld om een erg gebruikt barrel te kopen waarvan je niet weet wat de historie is.

Je weet nu wat je aan je huidige fiets hebt, ok hij is wat minder flitsend in jou ogen (ik rij met zo'n gpx woon-werk verkeer, 104.000km op de klok nu) maar als je deze door rijd en geld spaart kun je een betere motor kopen ipv andermans ellende.

Sorry maar zo zie ik het :)

Ja, mijn verstand zegt dit ook, maar momenteel heeft mijn gevoel de bovenhand;
dit, en het feit dat sparen niet erg vlot bij mij (mijn partner is niet bepaald motorvriendelijk) lijkt me dit een uitgelezen kans om wat moderner te rijden.

He, breng jij me weer aan t twijfelen. :+
 
Tja, wat je van ver haalt is lekker, zegt men.
En als de onderhoudshistorie een beetje duidelijk is dan kun je er een leuke fiets aan hebben.
98000km is wel veel maar waar heeft hij ze gelopen (snelweg?)
Niewe koppeling is wel meegenomen natuurlijk.
Toch kopen? Wens ik je veel suc6 en rijplezier!!
 
Het is een risico dat je neemt, dat staat vast. Dat er 98K op de teller staat duid in ieder geval op eerlijkheid van de dealer, er zitten er genoeg bij die er niet voor schrikken deze terug te draaien of er een nieuwe tellerunit in te zetten.

Mijn motor heb ik met nagenoeg geen voorgeschiedenis gekocht (ik heb zelfs de proefrit achterop bij de vorige eigenaar moeten maken gezien ik nog geen rijbewijs en/of ervaring had) en tot nu toe geen enkele spijt van gehad! (dit was natuurlijk wel een Honda :+ )

Ik zou zeggen vraag in detail naar de staat van de motor (olieverbruik??), wat de dealer gecontroleerd, vervangen etc heeft. Als dit voornamelijk de 'normale' dingen zijn (koppeling etc.) en je gevoel bij de fiets is na de testrit nog steeds goed, zou ik zeggen: Kopen
 
Voor 1000 euro mag je eigenlijk wel zo'n ding kunnen kopen zonder inruil vind ik.
En hoe vaak en hoe veel schade heeft hij gehad? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan