Ben ik gek! Ga een FZR 600 kopen met 98K

q waar ga je hem halen q

stond al in een vorige post; bij Wout v. Os Veenendaal.

q Het is een risico dat je neemt, dat staat vast. Dat er 98K op de teller staat duid in ieder geval op eerlijkheid van de dealer, er zitten er genoeg bij die er niet voor schrikken deze terug te draaien of er een nieuwe tellerunit in te zetten.q

Ja, dat zei-ie letterlijk zelf: "Ik had de teller ook 50K kunnen terug draaien, had je het ook geloofd!"
 
klokje rond betekent bij de meeste motoren 100K dus lijkt me sterk dat je je teller waar 48K opstaat terugdraait naar 98K...
Klokje rond betekent bij mijn motor 999.999 km :Y
En mijn vorige is door de handel van 77.403 teruggezet naar 16.300....
 
Voor 1000 euro mag je eigenlijk wel zo'n ding kunnen kopen zonder inruil vind ik.
En hoe vaak en hoe veel schade heeft hij gehad? :?
:^

Zo'n GPX750 levert als ie een beetje normaal is nog wel een 1000 euro op met een beetje geluk, zou dus betekenen dat je in zekere zin 2000 voor die FZR betaald....
Daar heb je dr 1 voor met de helft vd kms, of bv een CBR600F2 van 92-94 met wat krasjes.
Dan weet ik wel wat ik zou doen.
 
Ik weet niet wat je oude motor nog waard is, maar voor 1000,- E kan je nooit een grote miskoop doen. Gewoon gaan kijken 750,- bieden en meenemen dat ding.

Je moet je afvragen of je voor 1000,- iets beters kan vinden.

Succes
 
Kilometerstanden,zou ik me niet druk om maken.
Maar ik denk dat hij een mooie deal met jouw maakt omdat hij er zelf niet vanaf komt.
Als je hem nog ooit wil verkopen,zou ik het niet doen.
Mocht je van plan zijn hem op te rijden dan weer wel.
De kleur is het probleem en 1000 erbij is toch best veel
 
Laatst bewerkt:
Je wilt een nieuwere rijden? Gan dan meteen voor iets wat echt nieuwer is dan deze. Het is een zeer gedateerd model mi. Net zoals je Kawa nu, maar die heb je weet wat je eraan hebt!
Hou deze lekker, en kijk over een paar jaar verder wanneer je wat meer geld hebt.

En vertrouw NOOIT wat de verkoper zegt. Zeker geen handelaar.
 
ik zou het zeker niet doen
zonder schade ? die kleurstelling ?
niet eens officiele dealer ? haal je nog beter bij particulier
en dan nog 1000€ bovenop je inruil
moest ik jou zijn zou ik wat verder zoeken

Ik heb eentje uit 2001 voor nog geen 2500€ gekocht zonder inruil met 16k op de klok
(owja bijna vergeten, twas wel een 2takt :P )
 
Het is wel leuk om te zien dat er bij staat "schadevrij"

de FZR is 13 jaar oud, heeft bijna een ton gelopen en is compleet overgespoten _O-

Dat komt op mij niet echt realistisch over :X
 
Als je hem zo graag wilt test de fiets wel goed! even flink op z'n donder geven en goed bekijken. en natuurlijk de goede afspraken.
 
Bij oudere motoren zegt een kilometerstand niets. In zekere zin zou je je zelfs af kunnen vragen of een motor van 13 jaar oud met een lage kilometerstand betrouwbaar is.... Komt bij dat sommige motoren al bij merkwaardig lage kilometerstanden volledig "op" kunnen zijn door vreemd gebruik. Omgekeerd kan een motor met een hoge kilometerstand nog prima zijn. Veel woon-werkkilometers over grotere afstanden leiden bijvoorbeeld tot een hoge kilometerstand maar tot relatief weinig slijtage.

Belangrijker dan de km-stand: Hoe klinkt eea (geen rare rammels e.d). Slaat íe makkelijk aan bij een koude motor (als bij aankomt het blok warmgedraaid is kan dat betekenen dat iemand probeert compressie-verlies te verdoezelen) en wat komt er uit de uitlaat bij een warme motor?? laat bij een testrit iemand er achteraan rijden en vertellen of de motor rookt en zo ja, op welk moment en in welke kleur (zwart = afstelling te rijk, Blauw = olie, wit = condens, normaal bij koude motor/uitlaat. Bij warme motor kan het ook koelwater-lekkage zijn).
Een goed gerepareerde schade is bij oudere motoren geen probleem (inruilwaarde is irrelevant). Recht en geen beschadigingen en vreemd laswerk is belangrijker. Let dus vooral op rechtheid van de framedelen, strakheid en putloos-heid van de vorkpoten etc. dikte van de remschijven ook niet vergeten. vernieuwen betekent gelijk een extra kostenpost van een x-aantal honderd euro's....
 
1000 euro bieden zonder inruil en de gpx voor 500 hier in vraag & aanbod zetten :)

Dan wordt er in ieder geval iemand blij en misschien de TS ook wel :)
 
Ik heb hem dus toch maar niet gekocht. :N
De motor was idd overgespoten en zag er in het echt veel "gebruikter" uit, als op de foto. Maar...
...er stond wel een FZ 750 met 50K van ,89 en in veel betere uiterlijke conditie als mijn Kawa - die heb ik genomen *O*
Ik heb er wel 1000 bij moeten lappen (veel te duur, natuurlijk) maar ik werd de GPX 750 gewoon niet kwijt.
De reis naar huis was - behoudens een houten kont - een stuk stabieler als dat ik het de laatste tijd gewend was. :]
Ik heb echt niets vreemd gemerkt aan de motor, behalve het zicht naar achter - ik zag alleen mijn bovenarmen - hoop ik dat ik goed uit ga vallen met deze motor.
Dat "vrijdag de 13e" toch nog een staartje in petto had bleek toen ik hem via de brandgang naar de achtertuin wilde manouvreren; hoewel hij veel ranker oogt als de Kawa, gaat dit in de praktijk niet op. -O-
Jezus, wat een geklooi, en dan die lantaarnpalen van knipperlichten; is het moeilijk om van die mini-dingen te monteren?
Nu ja, als dit alles is! Ik hoop dat ik er nog veel plezier van mag beleven.
Grtz.

Bijlage: FZ 750b.jpg
 
Veel plezier ermee! Ziet er netjes uit op de foto :Y
full
 
Heey iemand uit Maastricht, daar rij ik ook vaak :P woon zelf in Bunde.

Maaruh, ben misschien maar blij dat je die FZR niet gekocht heb. Een vriend van me heeft een FZR600 uit 1991 met 55000 op de klok ofzo, en wat hij er al in 3000~4000KM rijden mee gehad heeft, niet normaal!!

Hij kocht hem bij Motoport Echt, en er werden nieuwe banden op gezet + 25kw begrenzing.

Motor startte nauwelijks, moest soms een halve minuut tot en minuut lang volgas geven als hij net gestart was en dan draaide de motor met moeite 1000 toeren. Dan schoten de toeren ineens omhoog en moest je blijven spelen met het gas. Ding is daarna op de testbank geweest bij Heuts in Schin op Geul, kwam ie onbegrenst terug onder het motto van "nu loopt ie weer lekker". Tjah dat was niet de bedoeling. (dat bij Heuts is trouwens gedaan via Motoport). Toen weer terug, is het kitje er weer in gezet, en weer beroerd lopen. (onbegenst was het ook niet alles, liep nog lang niet 100%!). Koppeling deed ook steeds vaag, onder het ritje de koppelingskabel een paar x bijstellen was geen uitzondering. Daarna is hij nog op de testbank geweest bij Rosa Motoren, en hun zeiden dat het een groot verschil zou maken. Ook dat was het helaas niet, bleef slecht lopen. Ook hadden ze de koppelingskabel vervangen, die na een week alweer te lang was :?
Ook de gaskabel was gebroken, en is vervangen geworden.

Toen kwam hij bij mij op bezoek en ik was buiten dus zag hem aankomen, met een rookwolk van onder z'n achterzitje vandaan. Was de gelijkrichter in de fik gevlogen.

Tijdens een ritje viel de motor uit, olie lampje aan, en na een tijdje ging het lampje weer uit en startte ie weer, dit terwijl het olieniveau nog goed was.

Daarna ging het olielampje weer aan, maar toen was het olieniveau wel te laag, had in 1x best wat verbruikt.

Toen had ie de motor aan mij gegeven, ik alles nagekeken, bleken ALLE inlaatkleppen vast te staan! Uitlaatkleppen stonden wel nog aardig. Kleppen waren gelukkig niet verbrand. Maar ze stonden BEHOORLIJK verkeerd, moesten namelijk 0,3mm dunnere shims in.

Toen reed ie 20x beter, startte normaal, reageerde fatsoenlijk op het gas, en had een berg meer koppel (begrenst met goed kleptiming had ie zelfs meer koppel dan onbegrenst met slechte kleptiming).
Nou, heerlijk toch zou je zeggen. Na tijdje brak de gaskabel weer, en staat nu dus weer te wachten op een nieuwe gaskabel.

Ook zijn in die tijd nog de voorvorkkeeringen lek geweest, die heb ik hem ook nog vervangen.

De vering van die motor is standaard super kut, als je een beetje plat door een bocht wilt gaan stuitert dat ding de bocht uit, kan absoluut geen lijnen houden. Vering is veels te slap.

En dit alles dus serieus in 3000~4000KM!!

En verder is het een kut motor om aan te sleutelen. Het blok is (zoals volgens mij bij alle yamaha's) met hellende cillinders. Wil je het kleppendeksel er af halen, of iets simpels als een bougie vervangen, dan moeten alle kuipen er af, radiator er af, en dan pas kan je erbij. Bij de bougies tenminste. Wil je het kleppendeksel e af halen moet ook nog de tankcover er af, koelvloeistofvuldop van het frame los, plastic kap bij kleppendeksel los wat ook nog vast zit aan het frame, bobines los, en nog wat shit volgens mij.

Carbs liggen helemaal verticaal, waardoor je met een heel klein imbusje de spruitstukken los kan draaien terwijl je maar net een halve slag per x kan maken omdat je overal tegenaan komt. Hierbij moet ook nog de tank uit het frame, benzinepomp er uit, en de knop van het kraantje af.

Al met al, absoluut geen motor die ik zou kopen, omdat ik gezien heb wat er allemaal mis kan gaan bij die dingen in korte tijd, de wegligging sterk te kort komt, en qua onderhoud en sleutelen de motor een klote constructie heeft.

En dan nog niet te vergeten dat de bak heel stroef schakelt, en extreem KLAK zegt bij het schakelen. Dit is op te lossen door de koppeling zo laat mogelijk te laten aangrijpen, maar dat houd ie ook niet lang vol of je moet de kabel weer bijstellen.

Dus ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan die nieuwe fiets van je, en misschien kom ik je nog wel eens tegen!! :] Ik rij op een zwart-witte kawasaki ZXR 750.
 
Hallo Dave,
wat klote voor je vriend; volgens mij heeft hij zich een zwaar verwaarloosde motor laten aansmeren. Gelukkig voor hem heeft-ie een maatje met "gouden handjes."
Het is onbegrijpelijk dat al die motorzaken dit euvel niet konden verhelpen. :(
En wat een "sleutelonvriendelijke" fiets, die FZR;
ik hoop dat dit niet het geval is bij mijn FZ, want dan ben ik voor elk routinewerkje aangewezen op de motorzaak ( ben geen sleutelwonder) '(
Trouwens, mooie motorfiets, zo,n ZXR, deze heb ik altijd al een "kikse" bike gevonden. :9~

Grtz. Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan