Ben op zoek naar een brik, wat is deze ?

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.367
12.952
Hallo,

Ben al een tijdje op zoek naar een goedkoop hobbyprojectje. Nu zag ik op marktplaats deze staan
33680.jpg


nu staat in de beschrijving dat het om een yamaha rd400 zou gaan. Ik zoek dus wat naar plaatjes maar ik kom nergens dit model tegen, iemand suggesties? 250 euro voor 2 fietsen lijkt me een mooie prijs.
 
Ja plaatjes wel , dat is geen probleem. Maar als ik zo naar de cylinderkoppen kijk zijn deze heel anders, die op de plaatjes hebben allemaal een plattere kop. Oftewel het blok ziet er heel anders uit
 
Op het plaatje staat een XS400, een viertakt dus. Een RD400 is een 2takt. Je zegt dat het om 2 motors gaat. Zijn het niet gewoon een RD+XS?
 
Ik sluit me aan bij Johan: de foto is van een XS 400 twin.
Een RD is niet alleen een (gillende) tweetakt, maar ziet er echt heel anders uit.
Beide zijn trouwens erg leuke fietsen,alleen weet ik niet hoe een RD in slooponderdelen zit: dit maakt restaureren/repareren duur...
Succes! ;)
 
Gelukkig, ben ik niet gek. Dit is wat er staat "Ik Heb Nog Een Yamaha Rd 400cc In De Schuur Staan Hij Moet Weg Plaatsgebrek.
Heeft Altijd Gelopen Maar Nu Is De Accu Leeg.
Heb Er Ook Nog Een Staan Compleet Voor Onderdelen.
Dus Twee Motoren Voor 250 Euro.
Voor Een Handig Iemand Leuk Spul.Meer Foto,s Op Aanvraag Leverbaar"

Ga maar eens mailen voor foto's. 2 of 4 takt maakt me niets uit. Ben ook al op zoek geweest naar een cb x00 maar die kostten allemaal nog wel wat.
 
Ik moet je wel echter waarschuwen: na eenmaal brik gereden te hebben wil je niets anders meer!! :+
En wordt het tijd je nieuwerwetse FZR een schop te geven... ;)
 
Heb vanmiddag de CB750 KZ van mijn broertje moeten aanduwen, ben er dus al mee in aanraking gekomen :)
 
voor een kratje bier+1 euro mag je je de nieuwe eigenaar noemen van deze knaap uit de viavia editie rotterdam :}
full
 
Die is me weer te nieuw, ben echt op zoek naar modellen zoals op de 1e foto met een ronde tank en zijkapjes die niet aan de tank vast zitten
 
was dat dan voor en fiets :?


Heb nog een maat die een motor zoekt, kan je het telnr ff door mailen. adres im profiel
Advertentie


Honda cb 125, motor voor hobby of onderdelen, 2 cilinder, 2 takt lucht gekoeld, bj 1980, nu voor 1 krat bier prijs 1,00 euro 0180...


Prijs: 1,00 EUR (2,20 NLG)
Info: 0900-6000700 code 184825 (€ 0,80 p/m)

je mag hopen dat die vent nog droog staat :+
 
Ik heb nog wel een mooie XJ550 staan in de schuur.
uit 1985
met nog maar 25000 km op de teller
- kleur rood
- nwe accu
- bijna nwe banden

echt een leuke fiets.
06-22454557
petophetnet@hetnet.nl

je zit toch niet te kloten aan de tellers he,25000km,die cx 500c van 81 van je had ook al 25000km erop staan? :+
 
Haai !!

Er staat bij mij voor de deur nog een CB400N.. is van mij, dus ik kan em verkopen ook ! ;)

Ik heb em als mijn eerste motor en "ratbike" gekocht, en heb er een hoop aan gedaan sinds ik de eigenaar ben zoals je aan de foto's kan zien.* Inmiddels heb ik een iets zwaarder fietsje, dus ik rij er niet veel meer op en ik knutsel er ook niet zo veel meer aan. Af en toe gebruik ik em nog om naar mijn werk te gaan, maar verder staat ie eigenlijk stil, en dus wil ik em best verkopen.

Je krijgt er bij:

- een extra motorblok
- handje vol onderdelen
- een complete originele pakkingset
(ja inderdaad.. ik wilde dat extra blok reviseren.. nooit van gekomen.. ;) )
- Nederlands wphb (Peter's)
- de owners manual ! :)


vraagprijs: €.200,=

(*= Voor fotootjes moet je mijn onderschrift even aanklikken.)
 
Nu snap ik wel waarom hij de zijn xs400 wegdoet, als je hem probeert te maken met een werkplaatshandboek van een RD400, dan mis je nogal wat belangrijke mechanische onderdelen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan