Ben Spies

Ben blij dat je het zelf toegeeft.

Verder ga ik met jou niet in discussie want ik zie dat ik dat al eerder in dit topic heb gedaan.
Zonde van mijn tijd :Y

Hier nog een leuk interview van de beste superbike rijder ooit. :)

[afbeelding]

Groot respect voor Spies hoor, maar de beste SBK-coureur? Ga je mond spoelen. Dít jaar was 'ie de beste, maar all-time? NO WAY.

3057514-lg.jpg
 
Groot respect voor Spies hoor, maar de beste SBK-coureur? Ga je mond spoelen. Dít jaar was 'ie de beste, maar all-time? NO WAY.

[afbeelding]


Dat had ik dus ook al gepost, maar appiepappie denkt dat ie het allemaal alleen bij het rechte eind heeft, maakt ook niet uit..... dr is maar één echt Superbiker aller tijden en dat is king Carl Foggy en daar kan Spies niet bij in de schaduw staan..... Foggy heeft met een paar meer kornuiten het hele WSBK gebeuren op de kaart gezet tot wat het nu is..... onvergetelijke periode dat Foggy nog reed, mijn allergrootste held!
 
Groot respect voor Spies hoor, maar de beste SBK-coureur? Ga je mond spoelen. Dít jaar was 'ie de beste, maar all-time? NO WAY.

[afbeelding]

Dat weet ik ook wel Pieter Post ;)

Ik wist wel dat ik met die opmerking een paar mensen op de kast zou krijgen, staat niet voor niks een smiley achter :)
 
Dat weet ik ook wel Pieter Post ;)

Ik wist wel dat ik met die opmerking een paar mensen op de kast zou krijgen, staat niet voor niks een smiley achter :)


En zelfs helaas Foggy redde het in de gp`s niet, terwijl hij de allerbeste allertijden is in de WSBK................. Foggy had de pech dat het elke keer tegen zat met de diverse wildcards in de 500 en dat Niall Mackenzie het wel goed deed en Foggy helaas niet uit de verf kwam. Aan de andere kant gelukkig maar, hij heeft Ducati en de WSBK roem gegeven.... :} Dus appiepappie, je weet dus zelf ook dat hij de beste is dus gaat Spies het toch ook absoluut niet redden.... }) :X O-) :P
 
:Z..............we zullen zien hoe het Spies vergaat, er zijn er velen voorgegaan met hele hoge verwachtingen (met dezelfde verwachtingen als Spies op dit moment) en tot op heden allemaal op niets uitgelopen met de oud SBK rijders.....helaas, want ik ben een SBK liefhebber, maar op de één of andere manier lukt het gewoon maar niet en ik zie in Spies denk ik geen uitzondering.....en jij gaat bovenstaand allemaal lopen ontkennen? Dat ie af en toe een podium zal pakken en misschien een keer een race wint geloof ik allemaal wel, dat hebben zijn "bekende" voorgangers ook wel gedaan, maar echt mee strijden om de titel zie ik nog niet gebeuren.......... maar we zullen zien hoe het verloopt!

Maar idd ik heb geen verstand van motorsport...... :Y Denk juist dat je iets verder moet kijken dan je neus lang is en er dan wel een iets andere visie op nahoudt......

Ik zit me hier zo is even af te vragen, met m'n buik vol van verse jus en croissantjes enzo, of het andersom iemand wel gelukt is? Dus een MotoGP kampioen naar het WSB.
 
Ik zit me hier zo is even af te vragen, met m'n buik vol van verse jus en croissantjes enzo, of het andersom iemand wel gelukt is? Dus een MotoGP kampioen naar het WSB.

De ex motoGP rijders bakken er wel wat meer van dan andersom, zelfs veldvulling uit de GP's (Barros, Checa) heeft overwinningen gepakt in de WSB. Maar eigenlijk zit alleen Max Biaggi constant voorin, hoewel z'n resultaten ook grillig zijn.
 
De ex motoGP rijders bakken er wel wat meer van dan andersom, zelfs veldvulling uit de GP's (Barros, Checa) heeft overwinningen gepakt in de WSB. Maar eigenlijk zit alleen Max Biaggi constant voorin, hoewel z'n resultaten ook grillig zijn.

Ja precies mijn idee, Biaggi doet het zeker goed, en zit idd bijna altijd voorin. En heeft 'gewaarschuwd' voor 2010 voor de combi Aprillia/Biaggi, maar goed die is én geen MotoGP kampioen geweest én geen WSB kampioen.
Er is volgens mij nog geen enkele coureur in beide klasse WK geweest, toch?

Vergeet Bayliss niet! :P

Nou vooruit, én Bayliss

:+
 
Laatst bewerkt:
En zelfs helaas Foggy redde het in de gp`s niet, terwijl hij de allerbeste allertijden is in de WSBK................. Foggy had de pech dat het elke keer tegen zat met de diverse wildcards in de 500 en dat Niall Mackenzie het wel goed deed en Foggy helaas niet uit de verf kwam. Aan de andere kant gelukkig maar, hij heeft Ducati en de WSBK roem gegeven.... :} Dus appiepappie, je weet dus zelf ook dat hij de beste is dus gaat Spies het toch ook absoluut niet redden.... }) :X O-) :P

Het grote verschil is wel dat alle voorgangers hun beste jaren in WSBK verreden en daarna nog 'even' de overstap naar MotoGP wilden maken. Spies stapt na één jaar al over, dus ik geef hem wel meer kans op betere prestaties dan Foggy, Bayliss, Haga...
 
Heb dit ook al in het R1 topic gepost maar deze plaatjes horen ook in dit topic denk ik.
Vanmiddag even bij TopMoto in Apeldoorn wezen kijken.
Daar stond de 2009 R1 van Ben Spies.
Wat een uber geil ding is dat zeg. Heb er een kwartier omheen gelopen en bewonderd. Echt om een stijfe van te krijgen.
Hier wat foto's, sorry van de kwaliteit, twas nogal donker en ik had me mannetje op me nek zitten.

IMG_0450.jpg


IMG_0451.jpg


IMG_0452.jpg


IMG_0454.jpg


IMG_0453.jpg
 
Spies heeft op de Suzuki al laten zien dattie niet de idd zoveelste sbk-rijder is die gaat floppen in de GP's , nu hij op de beste fiets van het veld mag rijden doet hij in zeer korte tijd zelfs nauwelijks onder voor de zittende merkgenoten (zie Valencia testdagen), en met nog een een IRTA-testje hier en daar op de agenda weet ik iig zeker dat onze Bennie de belofte gaat waarmaken in 2010 8-)
 
Heb dit ook al in het R1 topic gepost maar deze plaatjes horen ook in dit topic denk ik.
Vanmiddag even bij TopMoto in Apeldoorn wezen kijken.
Daar stond de 2009 R1 van Ben Spies.
Wat een uber geil ding is dat zeg. Heb er een kwartier omheen gelopen en bewonderd. Echt om een stijfe van te krijgen.
Hier wat foto's, sorry van de kwaliteit, twas nogal donker en ik had me mannetje op me nek zitten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
dat zijn weer mooie foto's :9~ ,thx :}
 
Laatst bewerkt:
Ja precies mijn idee, Biaggi doet het zeker goed, en zit idd bijna altijd voorin. En heeft 'gewaarschuwd' voor 2010 voor de combi Aprillia/Biaggi, maar goed die is én geen MotoGP kampioen geweest én geen WSB kampioen.
Er is volgens mij nog geen enkele coureur in beide klasse WK geweest, toch?Nou vooruit, én Bayliss

:+

Vergeet John Cocinski niet WK 250cc redde het niet helemaal in de 500cc maar in '96 het eerste jaar superbike 2e en bijna WSBK kampioen met paar punten tekort op Corser dat Jaar door een vaak falende Ducati daarom in '97 overgestapt naar Honda en word dik wereld kampioen sbk.
Helaas daarna werd hij professioneel watersurfer haha ;) hij liet toch ff zien dat GP coureurs toch van een ander planeet komen dan de SBKers. })

1 John Kocinski Honda 416 9
2 Carl Fogarty Ducati 358 6
3 Aaron Slight Honda 343 3
4 Akira Yanagawa Kawasaki 247 2
5 Simon Crafar Kawasaki 234 0
6 Scott Russell Yamaha 226 0
7 Pierfrancesco Chili Ducati 209 3
8 Jamie Whitham Suzuki 140 0
9 Neil Hodgson Ducati 137 0
10 Piergiorgio Bontempi Kawasaki 118 0
11 Mike Hale Suzuki 87 0
12 Colin Edwards Yamaha 79 0
13 Noriyuki Haga Yamaha 72 1
 
dat zijn weer mooie foto's :9~ ,thx :}
Hopen op Crutchlow dit seizoen :}

crutchlow-r1.jpg


TEST Portimao SBK:

1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'42.270
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1'42.557
3 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'42.877
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 1'42.960
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'43.137
6 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1'43.157
7 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 1'43.364
8 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'43.417
9 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1'43.471
 
Laatst bewerkt:
Ik ga met veel plezier naar deze meneer kijken. Yamaha heeft in mijn ogen toch wel 4 top coureurs rijden.

De stijl van Spies is ook heerlijk om naar te kijken.
 
n505619_spies_3.original.jpg



Spies prepared for “learning curve”


Ahead of his full-time switch to MotoGP the American rider has spoken about his decision to make the move now, and what he hopes to achieve in his first season.

Ben Spies’ first full season in MotoGP has created a great deal of excitement, especially after he finished the final race of the 2009 season as a wildcard entry at Valencia in a highly respectable seventh place.
The 25 year-old will line up alongside fellow American Colin Edwards as part of the Monster Yamaha Tech3 team in 2010, and explained to motogp.com that he feels now is the right time for him to launch his full-time career in the MotoGP World Championship.

“I made my decision before I won the (2009 superbike) title. I felt that even if we didn’t win the title we were the strongest for the majority of the time. I felt I wasn’t going to be learning anything new by staying in superbikes for another year,” started Spies. “The number of years I have to hit my peak are getting fewer and fewer, and there are guys like Valentino Rossi, Casey Stoner, Dani Pedrosa and Jorge Lorenzo. Along with the amount of talent coming up from the 250cc class this year who already know the bikes so well and also the tracks, I need to start as soon as I can. By the time I get to my peak, maybe I can be up there to challenge. Right now it’s learning time, and I would rather start the learning curve as soon as possible.”

Spies continued: “I really think it will take me one full season to get there. If I don’t show improvements in the second season then I’ll know I’m not fast enough to ride with those guys. I know I’m decent and can run in the middle of the pack, but first of all I have to get comfortable on the bike and start riding it to my limit. Then I’ll reassess the situation and find out where my limit is: whether it’s getting close to the front guys or if it’s running in fifth to eighth place, or tenth. I’ll see where I am and it still might not be close enough.”

Tech3 boss Hervé Poncharal and Spies have the same aim for their first season together.
“He just wants me to learn and do the best I can, and that’s what I’m going to do,” said Spies. “For the first half of the season I don’t think my results are going to be what will be possible the year after, but you can’t get to that level that quickly. Once I do get comfortable on the bike and I am riding well, I’m sure I have to take it to another level and find more speed if I want to run at the front of the race and make myself a better rider. It’s something that’s going to take time and Hervé and Yamaha are behind me.”

Spies continued: “Top ten is the goal, for sure. Seventh place at Valencia was emotionally like a win for me because I know how hard and how well I rode. People don’t understand how hard a top-five finish in MotoGP is. If we get a couple of those in the first season – around fifth, sixth place – I’ll be super happy with it. I think that for a podium to happen I will have to be riding exceptionally and I think there’s going to have to be a little bit of bad luck in front of me or a perfect race for me. If a podium does happen it’s going to be pretty much a miracle, and that would be awesome.”

“Realistically, if everybody is riding well and a bunch of people don’t crash out at the first turn, it’s going to be hard to see the podium in the first year and I’m okay with that. I’ve just got to keep building and getting strong – top ten, or top eight in the Championship in the first year would be taking a lot out of it.”

And discussing his experience in the final round of 2009 at Valencia, Spies expressed how happy he was with the result.
“We didn’t make any stupid mistakes, I didn’t crash and I didn’t mess anybody else’s Championship up,” he stated. “I guess you could say I messed Andrea Dovizioso’s up a little bit because I helped Colin Edwards, but that wasn’t even the plan. It was just to do as best as I could. In my eyes it was a good race for me because I wasn’t there to try and impress, I was there to get seat time. I really wanted to let the race come in and once it did I put my head down and was then able to start moving through some people, and we had a good result. After the first ten laps I rode as hard as I could for the rest of the race and I definitely wasn’t quick enough to win anything but it was a decent pace. But if I were to have raced three days later I would have been even better, so it’s just one of those things.”
 
Ben Spies is weer lekker bezig in Qatar *O*

MotoGP official test - Qatar
Tijden avond 1
1. Valentino Rossi (Fiat Yamaha Team) 1'55.402
2. Casey Stoner (Ducati Marlboro Team) 1'55.717
3. Ben Spies (Monster Yamaha Tech 3) 1'55.954
4. Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3) 1'56.540
5. Randy De Puniet (LCR Honda MotoGP) 1'56.588
6. Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team) 1'56.811
7. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha Team) 1'56.838
8. Nicky Hayden (Ducati Marlboro Team) 1'56.855
9. Mika Kallio (Pramac Racing Team) 1'56.923
10. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) 1'57.047
11. Loris Capirossi (Rizla Suzuki MotoGP) 1'57.099
12. Marco Melandri (San Carlo Honda Gresini) 1'57.605
13. Hector Barbera (Aspar Team) 1'57.822
14. Hiroshi Aoyama (Interwetten-Honda MotoGP) 1'57.888
15. Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini) 1'57.891
16. Aleix Espargaro (Pramac Racing Team) 1'57.898
17. Alvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP) 1'57.960


30604.jpg
 
Groot respect voor Spies hoor, maar de beste SBK-coureur? Ga je mond spoelen. Dít jaar was 'ie de beste, maar all-time? NO WAY.

[afbeelding]


Foggy kon het alleen op de Duc die in die periode gewoon superieur was. WSBK werd vna die jaren niet voor niks een Ducati Cup. Overgewaardeerde coureur wat mij betreft. Op de Honda bakte hij er niks van.
 
Laatst bewerkt:
Foggy kon het alleen op de Duc die in die periode gewoon superieur was. WSBK werd vna die jaren niet voor niks een Ducati Cup. Overgewaardeerde coureur wat mij betreft. Op de Honda bakte hij er niks van.


Hele ware woorden :Y Spies is absoluut de betere coureur en daar gaan we nog een boel van zien ook. Op voor hem allemaal nieuwe banen vanaf het begin snel...foggy..eg nie.

En vergeet de oude doos mannen ook niet, lawson, spencer roberts doohan kevin, kwamen allemaal uit de voorlopers van de hendendaagse superbikes.

Mond spoelen nouja zeg..tsssss *O*
 
O gaat het over ducati versus de japs ??? of over de coureurs ??
Ben zelf een groot ducati fan en 17 jaar gereden, maar tegenwoordig niks meer an *D

Als motorsportfan kan je dat wel scheiden neem ik aan of ????

Ach maakt mij ook niet uit zolang het maar spannend is, en het gaat weer een prachtig jaar worden zowel in de spbk als in de gp *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan