Benzinekraan stand Honda CBR600f

Tagi-M

Die hard MF'er
19 sep 2012
416
0
Na verdomme 4 keer in 2 weken zonder benzine te hebben gestaan ben ik er nu klaar mee...
Welke stand ik mijn benzinekraan ook zet, ÓF hij staat dicht, ÓF hij staat vol open. Wat dus betekend dat ie ook direct m'n reserve opslurpt. Heb de zoekfunctie gebruikt en de manual doorgekeken, maar heb het niet gevonden :(

Dus concreet,

Welke stand moet mijn benzine kraan staan?!?


^
|| Naar boven.
<= Naar links/rechts.
|| Naar beneden.
V
 
deze?
16965-mn4-670-lever-fuel-cock_medium16965KT8000-01_a5d7.jpg
 
Is er toevallig niet door een of andere beun ,gerommeld met de benzine kraan?.
Op de kraan zitten twee buisjes van verschillende lengtes. Meestal zijn deze gecombineerd met een filter.
Als deze er niet meer inzit,maakt het niet uit in welke stand je kraan staat.
Leeg is echt leeg!!!! :?
 
Boven is reserve
midden is uit
onder is normaal

ik ga er dan wel vanuit dat het bij alle oude fjes hetzelfde is...
f2 en f3 hebben ze denk ik wel dezelfde kraan voor gebruikt...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Kraan is niet kapot, de eerste keer toen ik op de motor stapte ging het goed. Tank leeg, op reserve gezet, en weer door. Was zo'n 3 weken terug. Ik ga het nog maar eens proberen dan, moet gewoon kunnen :+
 
Na verdomme 4 keer in 2 weken zonder benzine te hebben gestaan ben ik er nu klaar mee...
Welke stand ik mijn benzinekraan ook zet, ÓF hij staat dicht, ÓF hij staat vol open. Wat dus betekend dat ie ook direct m'n reserve opslurpt. Heb de zoekfunctie gebruikt en de manual doorgekeken, maar heb het niet gevonden :(

Dus concreet,

Welke stand moet mijn benzine kraan staan?!?


^
|| Naar boven.
<= Naar links/rechts.
|| Naar beneden.
V


Je zegt het zelf al. Inwendige lekkage. :?
 
Als 't weer een beetje opklaart zal ik 'm nog eens proberen. Hoop niet dat het allemaal kapot is daarbinnen...


Ik begrijp en beetje uit het verhaal, dat je het eigenlijk niet helemaal goed omschrijft.
Er staat niets op de kraan, en tijdens het rijden zit je te draaien aan de kraan.
En dan sta je soms zonder benzine, en weet je niet of het nu eigenlijk aan jezelf ligt, of aan de kraan.
Heel herkenbaar. :+

Kzou zeggen, andere kraan erop met tekst, en als ie toevallig toch doorlekt, sla je 2 vliegen in 1 klap. :/
 
Bij mijn F3 was volgens mij onder de normale stand, en dan als je ernaar keek kon je m een halve slag met de klok meedraaien om hem op reserve te zetten. Daartussen zat de OFF stand.
 
Er staat niets op de kraan, en tijdens het rijden zit je te draaien aan de kraan.
En dan sta je soms zonder benzine, en weet je niet of het nu eigenlijk aan jezelf ligt, of aan de kraan.
Heel herkenbaar. :+

Precies.. Na het tanken tijdens het rijden beetje gokken welke stand dan goed is. Gepruttel en donkere klappen uit de uitlaat, Oke dan staat ie nu dus dicht... Dan moet ie NU goed zijn, want hij stond volgens mijn gezonde verstand de vorige keer net andersom. En dan NOG. Maar goed ik neem alle adviezen even mee. :}
 
even een vraag tussendoor,

Die cbr-etjes van bouwjaar 1990... janken die de boel bij elkaar als je 130 rijd [bij hoogste versnelling natuurlijk :P }...of is dat mbt toerental nog prima te doen over lange stukken?

(wellicht opzoek gaat naar een cbr 600 f2}
 
Laatst bewerkt:
@basman180: de F1 (1990) draait bij 130 ongeveer 6.5k rpm (max is 12k, maar dat haal je toch niet in z'n 6), is prima te doen.

Overigens, in tegenstelling tot de F2, is de reseve op de F1 onder, en normaal open boven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan