Center paddock stand

Goede dingen voor een redelijke prijs waarmee je je motor ongeveer max 20 cm omhoog kan tillen. Hij heeft 4 zwenkwielen, waarvan 2 geremd, waarmee je de motor makkelijk verplaats en draait in (kleine) ruimtes. Als je daar bestelt, vergeet niet de juiste adapter erbij te bestellen voor je motorfiets. Je krijgt een pen en een bus die je in je frame schroeft om het geheel passend te maken. Heb ze voor beide motoren (een classic en een evo) en vindt ze handig voor stallen, ketting smeren en wielen schoonmaken. Heb ook losse paddockstands, maar die gebruik ik niet.
 

Bijlagen

  • IMG_1697.jpeg
    IMG_1697.jpeg
    434,6 KB · Weergaven: 0
Ik heb dit systeem ook. Eerst voor de fireblade en nu met een andere adapter de ninja1000sx. Werkt prima en is inderdaad superhandig voor de kleinere klusjes zoals ketting smeren en banden op spanning brengen, maar ook om de motor even in een andere hoek van de garage (of woonkamer) te manoeuvreren.
 
Dat kan ook, alleen is die statisch. Je kan je motor niet verplaatsen als als hij opgebokt is. Het ligt er maar net aan wat je wilt, kunnen verplaatsen of gewoon op 1 plek. ABBA heeft ook de Skylift die je dan wel kan verplaatsen, maar die kost beduidend meer…. Ander voordeel van de Skylift is naast het kunnen verplaatsen, dat je die wel weer veel hoger op kan pompen en de motor in 3 verschillende standen (voorwiel omhoog, achterwiel omhoog of gewoon horizontaal) er op kan zetten. Het doel en portemonnee bepaald in deze denk ik.
 
Goede dingen voor een redelijke prijs waarmee je je motor ongeveer max 20 cm omhoog kan tillen. Hij heeft 4 zwenkwielen, waarvan 2 geremd, waarmee je de motor makkelijk verplaats en draait in (kleine) ruimtes. Als je daar bestelt, vergeet niet de juiste adapter erbij te bestellen voor je motorfiets. Je krijgt een pen en een bus die je in je frame schroeft om het geheel passend te maken. Heb ze voor beide motoren (een classic en een evo) en vindt ze handig voor stallen, ketting smeren en wielen schoonmaken. Heb ook losse paddockstands, maar die gebruik ik niet.
Die pen en bus voor in je frame, laat je die zitten, of schroef je die er iedere keer op als die center stand gebruikt?
 
Die pen en bus voor in je frame, laat je die zitten, of schroef je die er iedere keer op als die center stand gebruikt?
Pen zit aan de adapter en de bus vervangt de moer van een van de motor ophang bouten en kan dus blijven zitten aan je frame. Ik heb hem er vast op zitten.

Hieronder de foto’s van hoe het bij mijn type Monster zit. Op de foto’s zie je de bus die de moer van de bout vervangt, vervolgens de adapter plaat die je aan de center stand schroeft met de onderste pen gemonteerd en de bovenste pen los. Daarna het geheel gemonteerd en ‘in’ elkaar geschoven. Afhankelijk van je type motor krijg je 2 bussen/ pennen set of 1 pen/ bus set. Bij mijn Monster is het 1 set, bij de ander motorfiets zijn het er 2. Het is dus zaak om de juiste type aan te geven om de juiste combinatie te ontvangen. Er zit ook een montage handleiding bij.
 

Bijlagen

  • IMG_2017.jpeg
    IMG_2017.jpeg
    296,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2013.jpeg
    IMG_2013.jpeg
    459,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2014.jpeg
    IMG_2014.jpeg
    447 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2015.jpeg
    IMG_2015.jpeg
    350,8 KB · Weergaven: 0
Mocht je je afvragen waar de onderste pen dan in gaat, die komt tegen de achterbrug ophang moer/ bout bij de 1200. Eenmaal opgetilt stoot je de fiets er niet af, althans mij nog niet gelukt bij beide.
 

Bijlagen

  • IMG_2018.jpeg
    IMG_2018.jpeg
    404,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2016.jpeg
    IMG_2016.jpeg
    255,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2011.jpeg
    IMG_2011.jpeg
    279,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan