Je hebt twee probleempjes: de ene is de vlotter die niet doet wat hij moet doen, de tweede is de kraan die kennelijk open blijft staan.
Deze is heel belangrijk: controleer als eerste je oliepeil, als er benzine in je olie is gelopen word je daar niet vrolijk van. Je kunt zelfs zware motorschade oplopen met een te hoog oliepeil. Vervang zonodig de olie als er benzine in zit, benzine in olie smeert niet heel goed..... Start de motor pas als je dat hebt gedaan en alles in orde is.
Dan je benzinekraan: er zijn mogelijk revisiesetjes in de handel, anders moet je de kraan vervangen. Controleer meteen ook dat vacuumslangetje op scheurtjes etc.
Dan de vlotter: de vlottertip kan mogelijk versleten of vervuild zijn. Schoonmaken of vervangen.
Als je nu even tekst knipt en plakt hoeft niemand zich te registreren.Sander, hier staat een modificatie op zodat een defekte(lees:doorstromende) dat probleem niet meer heeft! Schijnt vaak een probleem te zijn.
Yamaha TRX850 Enthusiasts Forum • Login
Interessant, die kende ik nog niet.Sander, hier staat een modificatie op zodat een defekte(lees:doorstromende) dat probleem niet meer heeft! Schijnt vaak een probleem te zijn.
Yamaha TRX850 Enthusiasts Forum • Login
Oh ja dat is ook zo.Als je nu even tekst knipt en plakt hoeft niemand zich te registreren.
De veer van het membraan wordt vervangen door vaste ringen en de knop wordt een kwartslag gedraaid, zodat de kraan niet meer vacuum bediend is maar werkt als een 'gewone' aan/uit schakelaar.
Ik heb het ook ooit eens gehad met een TRX en toen was het brandstofpompje intern lek.
Op deze manier ging er 7 liter benzine het blok in.......
Kijk een sgoed naar het pompje naast je kraan waarschijnlijk is dat de boosdoener...
Ja kaapt een topic.Hallo,
Ook ik heb benzine in mijn motorolie aangetroffen. Kan het zo zijn dat het via de vacuum slang is teruggelopen naar het spruitstuk en zo de motor in. Volgens mij lekken mijn vlotternaalden namelijk niet.( ga dit nog controleren) Heb een Suzuki GS 750.
In stilstand met benzine kraan op on lekt hij niet na verwijderen tank.
Het lijkt me sterk dat je kraan goed werkt en dan toch lekt via de vacuümslang. Dan zou het membraan nl toch kapot moeten zijn.Hallo,
Ook ik heb benzine in mijn motorolie aangetroffen. Kan het zo zijn dat het via de vacuum slang is teruggelopen naar het spruitstuk en zo de motor in. Volgens mij lekken mijn vlotternaalden namelijk niet.( ga dit nog controleren) Heb een Suzuki GS 750.
In stilstand met benzine kraan op on lekt hij niet na verwijderen tank.