Brandstofkraan lekt na vervangen

Jack84

Rookie
14 jul 2023
4
2
Ik heb de brandstofkraan van mijn Yamaha XJ 700 X Maxime schoongemaakt en voorzien van nieuw diafragma en o-ringen. Na het terugplaatsen constateer ik een brandstof lek omdat het metalen brandstof pijpje (waar de brandstofslang op gaan) eruit viel. Deze zat blijkbaar los. Er zat ook geen rubberen afdichting tussen. Hoe kan ik dit repareren? Hoe krijg ik deze weer vast?
 
Datzelfde heb ik met mijn div gehad, alleen lekte hij bij het pijpje en trok ik het pijpje incl slang van de kraan af.
Dus ik vrotten om dat pijpje weer uit de slang te krijgen, gelukt dus dat moet gelijmt. Eerst even testen of het pijpje nog goed past, want het loshalen ging met een tang. Zit het pijpje daarna weer muurvast in de kraan, kon ik er niet meer uithalen om te lijmen ivm te verwachtten schade.
Toen heb ik voor 11,24 inclusief verzenden een nieuwe kraan gekocht op aliexpress.
 
China meuk en benzine/Remvloeistof bestendig, nie aan beginnen. Meegemaakt met brandstoffilters , Remvloeistofpotjes/slangen. En er zal vast meer zijn wat verhard, poreus en uit elkaar valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan