benzinepomp

marksky

Rookie
11 okt 2012
1
0
hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en denk dat jullie me wel kunnen helpen.

ik heb sinds kort een honda 900rr fireblade sc28 gekocht en heb een vraag.
misschien staat het ergens anders wel maar ik heb het niet kunnen vinden.

mijn vraag is of de sc28 ten allertijden benzine de motor in pomt en of je dat moet zien in het filterstukje dat tussen de pomp en de tank zit?

zo ja dan zou dat filter stukje tussen de tank en pomp altijd vol moeten zitten met benzine?

waarom deze vraag?
ik heb hem perongelijk leeg gereden en daarna wou hij niet meer starten dus heb nooit voor dat hij het nog dee gekeken of dat filter altijd vol was. maar nu als ik start dan pompt die hem vol, vervolgens rij ik een stukje en kijk weer dan is die bijna leeg en word niet bij gevuld.

heeft dit iets te maken met de vlotterkamers of heeft het een andere reden??

alvast bedankt!
 
hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en denk dat jullie me wel kunnen helpen.

ik heb sinds kort een honda 900rr fireblade sc28 gekocht en heb een vraag.
misschien staat het ergens anders wel maar ik heb het niet kunnen vinden.

mijn vraag is of de sc28 ten allertijden benzine de motor in pomt en of je dat moet zien in het filterstukje dat tussen de pomp en de tank zit?

zo ja dan zou dat filter stukje tussen de tank en pomp altijd vol moeten zitten met benzine?

waarom deze vraag?
ik heb hem perongelijk leeg gereden en daarna wou hij niet meer starten dus heb nooit voor dat hij het nog dee gekeken of dat filter altijd vol was. maar nu als ik start dan pompt die hem vol, vervolgens rij ik een stukje en kijk weer dan is die bijna leeg en word niet bij gevuld.

heeft dit iets te maken met de vlotterkamers of heeft het een andere reden??

alvast bedankt!

Hoeft niet altijd vol te zijn, waar lucht zit kan geen benzine zitten en als hij half vol is, dan is dat genoeg, het wordt immers bijgevuld als de zuigers aan de carbs zuigen.
 
Ik vermoed dat het filter in de tank deels verstopt zit. Doordat je hem leeg hebt gereden heeft alle troep in je tank (roest, vuil enz.) zich bij dat filter verzameld. De doorloop van benzine is nog wel genoeg om dat andere filter te vullen als de motor stationair draait, maar onvoldoende om de motor van sap te voorzien als er toeren worden gemaakt.
Kraantje uit de tank halen en de handel schoonmaken dus.....
 
bij mij staat het filter ook nooit helemaal vol,
ik denk dat je het in de pomp moet zoeken.
de pomp heeft contactpunten onder het dekseltje die vaak ingebrand zijn,soms doet ie het en soms niet.
een setje contactpunten kost rond de € 20,-[ raukema] en er makkelijk zelf in te zetten[sodeerbout nodig].

edit;bovenstaand [JanB] kan natuurlijk ook
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, antwoorden heb je al gehad. Als je zeker wil weten of de pomp het doet of niet, probeer dan de slang na het filter direct op de carburateurs te zetten. Dat zit ook zo bij de latere modellen zo.

Kom ook eens hier langs.
Het Honda CBR 900RR Fireblade Topic deel 95


je moet er dan wel voor zorgen dat de tank min. 3/4 vol zit,anders schijnt de zwaartekracht te kort te zijn,[van horen zeggen]
maar als deze test goed uitpakt kan je de pomp waarschijnlijk uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan