Benzineprobleem

Fusse

Rookie
14 apr 2009
2
0
Drachten
Hallo,

Mijn zus heeft een gs500E (1991). De laatste tijd viel deze regelmatig uit, op den duur om de 100 meter al. N.a.v. hiervan hebben we het benzinefilter vervangen, daarna liep die weer als een zonnetje. Nou zou ze een paar weken later, vanmorgen weer te rijden, en nu blijft het benzinefilter weer leeg. De tank was wel redelijk leeg, maar ook op reserve krijg ik m niet meer aan de praat. Hij slaat net niet aan. De motor lekt niet. Nu denk ik dat er rommel in de tank zit, maar veel doel heb ik er ook niet over. Dus mijn vraag, heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Hallo,

Mijn zus heeft een gs500E (1991). De laatste tijd viel deze regelmatig uit, op den duur om de 100 meter al. N.a.v. hiervan hebben we het benzinefilter vervangen, daarna liep die weer als een zonnetje. Nou zou ze een paar weken later, vanmorgen weer te rijden, en nu blijft het benzinefilter weer leeg. De tank was wel redelijk leeg, maar ook op reserve krijg ik m niet meer aan de praat. Hij slaat net niet aan. De motor lekt niet. Nu denk ik dat er rommel in de tank zit, maar veel doel heb ik er ook niet over. Dus mijn vraag, heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

- Rommel in de carbs (eventueel tank), niet ongewoon bij GS500tjes die van hand tot hand gaan, spreek uit ervaring... :+
- Ontluchting van tank al eens nagekeken? Kan ook de boosdoener zijn. Trek de tankdop maar eens open direct nadat hij afslaat. Als er dan groot drukverschil is zul je dat wel merken.

Kapot krijg je ze zomaar niet en alles is relatief eenvoudig te verhelpen dus laat dat een troost zijn ;)

~[edit]: En wat bananeman zegt... simpelere check is er niet. Weet je gelijk hoe het met je tank staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan