Benzinetoevoegingen voor auto's anders dan voor motoren?

Ik heb een carburateurfiets en gooi er nog wel eens carburateur cleaner in. Merk kan me niet zoveel schelen, als het maar voor carburateurs is. Ik haal het gewoon bij de eerste de beste benzinepomp waar ik het kan vinden.
 
Ik gebruik ook ook wel eens van die middeltjes, als hij slecht loopt of een keer toen hij overstroomde.
Het komt er altijd op neer dat de zaak gedemonteerd moet worden, want heb echt nooit enig verschil van voor en na gemerkt.
 
Forte is een goede, Wynns een goede tweede. Die cleaners kun je bij de autohandel voor de helft van de prijs dan bij de motorzaak krijgen, tevens zit er dan meestal twee keer zo veel in. Bij de AMH krijg je ook vrij gemakkelijk nog eens 20% korting ook als je er even om vraagt.

Benno

p.s. is precies dezelfde smurrie bij auto of motouitvoering. Wel even goed opletten dat je een cleaner koopt en geen onderhoudsproduct want dat twee verschillende functies.

Benno
 
Het is allemaal voor 99% Kerosine, dus maakt niet veel uit.

Ik gebruik Valvoline carb&injector cleaner. Da's een universele die een stuk meer werkzame stoffen heeft dan alleen Kerosine. Werkt ook heel goed onverdund om oude carburateurs te ontgommen.
 
Volgens mij maakt het niet veel uit.
Alleen de tanks van motoren zijn kleiner, dus de flesjes toevoeging zijn ook kleiner (met minder product)
Dus eigenlijk zijn producten voor motoren altijd duurder.

Trouw blijvend aan mijn eigen eigen theorie koop ik dus de producten voor BOTEN *D

Voorbeeldje waterverwijderaar/brandstofverbeteraar voor scheepsbrandstof:

Voorschrift: 100 ml toevoegen aan 400 liter brandstof

Dus voor de tank van mijn motor van ongeveer 20 liter gaat er ongeveer 5 ml in.

Veel economischer dan motorfiets-specifieke producten.
Nadeel: minder marge voor de dealers, maar dat hoeft niet zozeer ook mijn nadeel te zijn toch?
 
Het is Wynn's Injector +Plus+ Cleaner geworden, iets anders hadden ze niet bij Halfords (die zaak was gewoon het dichtste bij, en ik wilde niet op de motor rijden).

Belangrijker is dat het al (bijna) meteen heeft geholpen in het korte testritje! Ik ben even blij als dat ik verbaasd ben. ;-)
 
Als het al werkt is het over langere termijn, 1-2 tankjes leeg rijden. :P


Nou, als het niet kan, dan is het toeval geweest. Ik had het flesje leeggegooid in een driekwart volle tank, gestart en even laten lopen, hoestend en wel, en toen ineens hield het hoesten op. Toen gaan rijden en het vervelende inhouden was weg.

Toeval of niet, ik heb weer een goede motor - ik klop het meteen af. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan