heater of andere warmte bron voor ' Soldeer Sleves' - connectors

Ceth49

MF'er
Donateur
19 sep 2023
34
7
Dag Forumleden\
Ik heb een setje ' Soldeer Sleves connectors' gekocht

Los v..d. motor is dat prima te doen met een hete luchtverf-afbrander,
Maar in de kuip v./e. motor geen goed idee.

Zijn er kleinere apparaten te koop.

Op internet niets kunnen vinden

Hoor graag van jullie

Ceth
 
Die gas soldeerbout heeft een open vlam maar ook een soldeer stand waarbij je een palletje moet bedienen na het starten. Dan schieten er geen vlammen meer uit de kop. En de temperatuur is te regelen door de gastoevoer open of dicht te zetten.

Ik gebruik hem met beleid en zonder soldeerpunt of toevoeging en altijd buiten, zeker met dit weer.

Ja een hetelucht pistool is beter, binnen gebruik ik een soldeerstation met hete lucht ingesteld op zo'n 160 graden. Het enige verschil is dat je de krimpkous minder makkelijk verbrand.

Of een mini heater voldoende is in de buitenlucht, bij windkracht 6 en vrieskou? Geen idee maar soms moet er iets gerepareerd worden.
 
Creme brulee brander in de keuken van mijn partner gevonden; tis een goed idee.
mooi klein vlammetje; en anders Action.
Was zo goed als leeg. ff een vullin g kopen.

Aan de andere kant, ik ben wat voorzichtig met vuur in de kuip en nabij de accu/zekering kast.
Hete lucht heeft toch wel mijn voorkeur.

Jullie horen wel wat 't wordt.

@ Erik; ik wacht ff 't verlengstuk van JHornbach af, als dat past dan doe ik dat.
Die mini van Ferm is inderdaad en optie, maar wel weer met een vlam.
 
@ Tribute; dat is een mooi hete lucht pistool, maar pittig aan de prijs.
Misschien ergens anders goedkoper
Buy once, cry once.

Ik heb ook jaren lang zo'n crème brulee brandertje gebruikt. Dit Proxxon apparaatje werkt gewoon een stuk fijner/veiliger/beter. Met zo'n brandertje loop je toch risico dat je het plastic verbrand voordat het tin gesmolten is.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de directe omgeving afschermen met een stukje ALU of blik ?
Precies,
Als of men niet meer in oplossingen kan denken.

Net alsof je alles meteen verbrand. Mss moet je hem er dan iets van af houden als het te heet is…

Het gaat om een kousje met tin er in.

H7 auto lamp kun je hem ook mee smelten.
:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook vast besteld;)
IMG_2278.png
 
Ik koop uit principe niets wat op netspanning draait van Ali. Veel te gevaarlijk.

Ja, zelfs action camera's die leuk te hacken zijn krijgen een nieuwe netadapter en die chinese meuk gaat de vuilnisbak in.
 
Iedereen weer bedankt voor de tips en creative oplossingen.

Natuurlijk heb ik aan afschermen gedacht en ook gedaan met Alu en loodstrip. ( als je de ruimte hebt)
Gaat alleen wat lastig in een stuurkuip.....
Dan is hetelucht een betere oplossing, ook dan is 't handig om de achterliggende draden af te schermen.

Niet eerder genoemd omdat dit mij wel logisch lijkt.

En ja, ali heeft wel aardige dingen, maar (te) goedkoop is vaak duurkoop
 
Soms voor de garantie en gemak van terugbrengen, ja.

Verder geen onzin. Internet staat er vol mee mocht je mij niet geloven.

Verder is er weinig wat niet uit China komt, maar dat voldoet dan wel aan de eisen van de fabrikant/wet- en regelgeving hier in Europa, incl. de nodige aarde aan metalen kasten waar de Chinezen zelf vaak op besparen, om maar een voorbeeld te noemen.
 
Action van die kleine crème brule branders. Werken perfect. En anders je soldeer bout er even tegen aan houden. Duurt even, maar dan heb je wat:)

Gebruik ik ook voor deze verbindingen, en nog wel meer geinige toepassingen.
( kan d'r ook prima mee solderen )

heb er een paar, onder andere in m'n noodreparatie kitje in auto / motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan