Alexxx_the_one
MF veteraan
De afgelopen week begon mijn motor (CBR600F uit 1993) zwaar te sputteren en in te houden.
Op dat moment gooide ik het op oververhitting, aangezien ik stapvoets door de stad moest rijden en het was een bloedhete dag.
Gisteren reed ik gewoon rustig 120 op de snelweg (al zo'n 70km) en gebeurde het opnieuw.
ANWB kwam langs en gaf, obv mijn verhaal, een educated guess dat wellicht de bobines of bougies kapot waren waardoor 1 of meer cylinders niet (meer) mee willen doen.
Schijnt dat die kapot kunnen gaan door de warmte.
Nou ga ik dat absoluut checken en indien nodig vervangen, maar gisterenavond gebeurde het dus gewoon tijdens normaal rijden en kreeg de motor genoeg afkoeling van buitenaf. Dus wellicht dat de motor intern de warmte niet (meer) goed genoeg kwijt kan.
Nu ben ik op zoek naar een goede, en liefst simpele, manier om de motor makkelijker zijn eigen warmte kwijt te laten raken door (bijvoorbeeld) extra openingen te maken in de kappen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of andere zinnige tips kunnen geven?
Op dat moment gooide ik het op oververhitting, aangezien ik stapvoets door de stad moest rijden en het was een bloedhete dag.
Gisteren reed ik gewoon rustig 120 op de snelweg (al zo'n 70km) en gebeurde het opnieuw.
ANWB kwam langs en gaf, obv mijn verhaal, een educated guess dat wellicht de bobines of bougies kapot waren waardoor 1 of meer cylinders niet (meer) mee willen doen.
Schijnt dat die kapot kunnen gaan door de warmte.
Nou ga ik dat absoluut checken en indien nodig vervangen, maar gisterenavond gebeurde het dus gewoon tijdens normaal rijden en kreeg de motor genoeg afkoeling van buitenaf. Dus wellicht dat de motor intern de warmte niet (meer) goed genoeg kwijt kan.
Nu ben ik op zoek naar een goede, en liefst simpele, manier om de motor makkelijker zijn eigen warmte kwijt te laten raken door (bijvoorbeeld) extra openingen te maken in de kappen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of andere zinnige tips kunnen geven?