Beste banden voor de ZAC (grip/levensduur)

Als je nog niet de toptijden - Assen 1:38 en Zandvoort 2:15 - rijdt zou ik lekker kiezen voor de Pirelli Diablo (evt Corsa) of Michelin Pilot Power. Goede grip, redelijk slijtage en ook prima bruikbaar op een nat circuit. Drie racedagen moet je er gemakkelijk mee kunnen halen, dus 2 setjes voor een seizoen is heel betaalbaar.

Kies alleen voor 2e hands racebanden als je de herkomst zeker kent.

Als je dan harder wil of (even) minder vertrouwen hebt kun je bv gaan denken aan Metzeler Racetec. Nu in mijn ogen de absolute topband: snel warm, met enorm veel grip en prima voorspelbaar glijden (Mandeveen-Duikersloot).
Door nieuwe profiel minder slijtage op de bekende 'rand' en vorm van de voorband maakt remmen tot ver in de bocht mogelijk, terwijl de stuureigenschappen dan goed blijven (motor wordt minder rechtop gezet).
Pirelli zal overigens ook snel met de vergelijkbare nieuwe raceband komen.
 
Als je nog niet de toptijden - Assen 1:38 en Zandvoort 2:15 - rijdt zou ik lekker kiezen voor de Pirelli Diablo (evt Corsa) of Michelin Pilot Power. Goede grip, redelijk slijtage en ook prima bruikbaar op een nat circuit. Drie racedagen moet je er gemakkelijk mee kunnen halen, dus 2 setjes voor een seizoen is heel betaalbaar.

Kies alleen voor 2e hands racebanden als je de herkomst zeker kent.

Als je dan harder wil of (even) minder vertrouwen hebt kun je bv gaan denken aan Metzeler Racetec. Nu in mijn ogen de absolute topband: snel warm, met enorm veel grip en prima voorspelbaar glijden (Mandeveen-Duikersloot).
Door nieuwe profiel minder slijtage op de bekende 'rand' en vorm van de voorband maakt remmen tot ver in de bocht mogelijk, terwijl de stuureigenschappen dan goed blijven (motor wordt minder rechtop gezet).
Pirelli zal overigens ook snel met de vergelijkbare nieuwe raceband komen.

Zijn inderdaad de tijden die ik al rijd (Zandvoort alleen nog niet op lange circuit gereden). Ter indicatie, tijdens de racetraining in Ales was ik bijvoorbeeld redelijk gewaagd aan Hans-GSXR (MF) en een maat van mij die volgend jaar ook ZAC rijdt (Wout). Qua snelheid wil ik uiteraard er niet op achteruitgaan, maar bandenslijtage is wel een (financieel) punt om in de gaten te houden. Ik hoorde van Bach (DV-productions) dat hij ook goede ervaringen had met de Racetec.

Quanta costa? :P
 
Zijn inderdaad de tijden die ik al rijd (Zandvoort alleen nog niet op lange circuit gereden). Ter indicatie, tijdens de racetraining in Ales was ik bijvoorbeeld redelijk gewaagd aan Hans-GSXR (MF) en een maat van mij die volgend jaar ook ZAC rijdt (Wout). Qua snelheid wil ik uiteraard er niet op achteruitgaan, maar bandenslijtage is wel een (financieel) punt om in de gaten te houden. Ik hoorde van Bach (DV-productions) dat hij ook goede ervaringen had met de Racetec.

Quanta costa? :P

Ik gok dat je op Zandvoort na enige training vrij snel rond de 2:05 zult rijden, dus dan begint het qua bandenkeus al aardig spannend te worden.
 
Ik gok dat je op Zandvoort na enige training vrij snel rond de 2:05 zult rijden, dus dan begint het qua bandenkeus al aardig spannend te worden.
In de normale banden handel kost zo'n setje racetecs al gauw € 330,= dacht ik!

Als je je A/B-Licentie bezit, Dan krijg je ze bij Metz.dealer op het circuit voor €275,- voor zover ik weet!


En Clay,

Bel anders even 0622947990/mail superbiker7@zonnet.nl
 
Laatst bewerkt:
... op Zandvoort na enige training vrij ...
Pas op, want Hans heeft volgens mij zo zijn eigen opvatting over "enige training op Zandvoort", zeker gezien zijn bestelling van banden voor volgend jaar.

Maar dat trainen heeft bij Hans dan ook wel gewerkt. Veel rijden blijft veel belangrijker dan bandenkeuze en zeker bij die trainingen heb je geen topbanden nodig. Want met het rustig/vloeiend rijden en steeds later remmen win je het meest; en voordat je dan je voorwiel verliest bij het remmen tot ver in de bocht ...
 
Laatst bewerkt:
Nu in mijn ogen de absolute topband: snel warm, met enorm veel grip en prima voorspelbaar glijden (Mandeveen-Duikersloot).
Door nieuwe profiel minder slijtage op de bekende 'rand' en vorm van de voorband maakt remmen tot ver in de bocht mogelijk, terwijl de stuureigenschappen dan goed blijven (motor wordt minder rechtop gezet).
Pirelli zal overigens ook snel met de vergelijkbare nieuwe raceband komen.
Ik hoor toch heel andere verhalen en zelfs van Edwin O. zelf!
Dus....ik wil best een setje proberen,maar voor mij liever geen risico's aan de voorkant,2x verliezen vind ik meer dan zat.
 
ja dat de racetec's dus niet voorspelbaar zijn,lees minder,dan de rennsport's.
En aangezien ik met RS'en rij type 1 en de voorkant al 2x ben kwijtgeraakt(crash),zit ik er niet op te wachten natuurlijk.
Dus volgend jaar sc2 voor mij aan de voorkant!

Had dat ook niet te maken met het feit dat je vering naar de kloten was ?
 
Had dat ook niet te maken met het feit dat je vering naar de kloten was ?
nee ik had het ook met de srad en die was perfekt.
beide gevallen in de Nationale en vond het vreemd waarom de druk op mijn rechterknie steeds meer werd bij het uitgaan van de bocht.......gleed dus steeds verder weg!
ok ik zat buiten de lijn op het vuil denk ik,maar ze gleden heel geleidelijk en het was warm/heet,dus de banden (rs1) waren als blubber.
Ik moet er niet aan denken dat de racetec's zomaar wegschieten onder je vandaan ala Michelin's.
Maar goed...probeer het lekker zelf en kijk eens wat een echte crash kost,dan praten we weer verder!
Ik ben eigenwijs en liever geen testpiloot,dus ga ik voor bewezen betrouwbaarheid zoals SC/RS/GP...wat de boer niet kent...
 
nee ik had het ook met de srad en die was perfekt.
beide gevallen in de Nationale en vond het vreemd waarom de druk op mijn rechterknie steeds meer werd bij het uitgaan van de bocht.......gleed dus steeds verder weg!
ok ik zat buiten de lijn op het vuil denk ik,maar ze gleden heel geleidelijk en het was warm/heet,dus de banden (rs1) waren als blubber.
Klopt! RS2 is boven de 20graden veel beter zeker bij een snelle rijder
Maar goed...probeer het lekker zelf en kijk eens wat een echte crash kost,dan praten we weer verder!
Heel veel: €4000,- '(
 
:} :} volgend jaar meer DC'en dus,goed geregeld!
heb je onze namen gezien op hun site,vreemd hoor,van mij mocht ik erop staan met normale naam!
Ik heb het gezien. Had mij inderdaad ook niet uitgemaakt. Ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen met de Nederlandse motorsport.
 
ik heb het genoegen gehad om een keer op qualifiers te mogen rijden... pffff wat een grip, dat geloof je gewoon niet. maar 1 sessie en de band totaal weg.

Maar ook voor mij komend jaar SC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan