Beste Xenon voor suzuki gsxr

Sanchez66

Rookie
2 jan 2021
16
1
Hallo

Waar kan ik de beste Xenon (lamp behuizing) die niet vlug stuk gaan vinden voor een Suzuki Gsxr 1000 (2013)
 
Ik weet niet hoe jouw lampen zijn geschakeld...
De mijne zijn altijd aan, hierdoor gingen ze (voordat ze warm waren) alweer even uit ivm het starten, hierna gingen ze weer aan maar soms ook maar 1 van de 2 lampen, om te voorkomen dat dit zo bleef en wss eerder stuk gingen heb ik er een timer (een relais met vertraging) er tussen gezet, nu nooit meer problemen.
Mocht je dus ook zo'n systeem hebben, neem dan dit mee bij het installeren ervan. De lampen zaten er al op dus weet niet waar ze vandaan komen. Ik zal zelf geen xenon aanraden vanwege een slecht licht beeld.
 
En dat wordt achterhaald door de wet
Uiteindelijk is elke verandering tov halogeen die niet af-fabriek is gemonteerd achterhaald door de wet. Desondanks vind ik het heerlijk licht om mee te rijden en met een projector zou je in theorie ook niet veel strooilicht moeten hebben met een mooi lichtbeeld.
 
Uiteindelijk is elke verandering tov halogeen die niet af-fabriek is gemonteerd achterhaald door de wet. Desondanks vind ik het heerlijk licht om mee te rijden en met een projector zou je in theorie ook niet veel strooilicht moeten hebben met een mooi lichtbeeld.

mwah, ik vind het wel meevallen.

Ik rij dus nu met 2 LED koplampen (Fabrieks af met goedkeur uiteraard)

1616237381908.png


Nu een paar keer in het donker gereden, ik vind het lichtbeeld ok hoor. (DLR in het midden, maar alles brand kan het niet uitzetten)
Maar ik zie niet veel meer dan met halogeen, borden en strepen reflecteren wat witter en vallen beter op, dat is een voordeel.

Maar de lichtbundel is niet anders dan bij halogeen.
Geen: wow wat een zicht het lijkt wel dat ik overdag rij. Nee gewoon normaal beeld.

Kan natuurlijk ook komen doordat deze wel goedgekeurd zijn en er dus geen bak strooilicht is.
Gewoon goede normale verlichting. niets meer niets minder.
 
Xenon is achterhaald door LED met projector.

Moet je wel de koplamp daarvoor hebben

Voor de 'gewone' led lampen moet je alzo de ruimte achter je koplamp hebt om er 1 te plaatsen
Bij mijn Gsxr gaat dat
A: als het past heel krap worden
B: zal ik de behuizing open moeten laten i.v.m. de fan die er op zit, wat boven het voorwiel (ongeacht een spatbord) geheid voor vuilverzameling achter de reflector gaat zorgen

Tuurlijk zijn er 'passende' vervangingen, maar uit ervaring weet ik dat dat geen lichtverbetering oplevert t.o.v. de gewone halogeenlamp
 
Bezoekje Hans Anders of welke andere opticien dan ook is de betere oplossing.
Nachtblind? Dan niet rijden in het donker. Is vooral veiliger voor de andere weggebruikers.
Een handicap hebben betekent jezelf daar aan aanpassen. Niet alles erom heen
 
En dat wordt achterhaald door de wet
Zeker niet: projector met LED of Xenon is gewoon toegestaan: geeft minder strooilicht dan halogeen met reflector. Veel nieuwe auto's en motoren zijn ermee uitgerust. Reflector kán ook OK zijn, maar je bent dan wel afhankelijk van de kwaliteit van de lamp en de vorm van de reflector. Teveel strooilicht is verblindend en dus niet toegestaan.

Nederlandse wet is vrij simpel: goed lichtbeeld, juiste kleur (geen blauw of rood bijv) en voldoende opbrengst (geen kaarsje) is er niks aan de hand.
 
Zeker niet: projector met LED of Xenon is gewoon toegestaan: geeft minder strooilicht dan halogeen met reflector. Veel nieuwe auto's en motoren zijn ermee uitgerust. Reflector kán ook OK zijn, maar je bent dan wel afhankelijk van de kwaliteit van de lamp en de vorm van de reflector. Teveel strooilicht is verblindend en dus niet toegestaan.

Nederlandse wet is vrij simpel: goed lichtbeeld, juiste kleur (geen blauw of rood bijv) en voldoende opbrengst (geen kaarsje) is er niks aan de hand.

Niet in een duplo of halogeen koplamp.
Dat de apk keurmeester dat niet ziet is een ander verhaal.
 
ik heb nog een H4 Xenon setje liggen,
geen idee wat er bij jou in moet, maar deze heeft 2 ballasten, om dat dim en groot licht beide xenon is,
€20.-
incl verzenden,
moet echter nog een aanstuurkabeltje bij..
is normaal verkrijgbaar..
ik zou t in mijn V142 bouwen, maar deze rijdt nu rallies in de heimat..
 
ik heb nog een H4 Xenon setje liggen,
geen idee wat er bij jou in moet, maar deze heeft 2 ballasten, om dat dim en groot licht beide xenon is,
€20.-
incl verzenden,
moet echter nog een aanstuurkabeltje bij..
is normaal verkrijgbaar..
ik zou t in mijn V142 bouwen, maar deze rijdt nu rallies in de heimat..
2 Ballasten bij H4? Normaal bij xenon wordt er een klepje weggetrokken waardoor je lichtbundel anders gaat schijnen en onderin je reflector komt, zelfde als standaard grootlicht. Zal die 2e ballast misschien een canbus canceller zijn?
 
2 Ballasten bij H4? Normaal bij xenon wordt er een klepje weggetrokken waardoor je lichtbundel anders gaat schijnen en onderin je reflector komt, zelfde als standaard grootlicht. Zal die 2e ballast misschien een canbus canceller zijn?
klopt,
dat klepje heeft deze dus niet..
vandaar 2x ballast..
één voor gedimt groot licht en voor groot licht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan