Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet zo handig, want dan kan je niet meer seinen met je groot licht: xenon doet er even over om op te starten.klopt,
dat klepje heeft deze dus niet..
vandaar 2x ballast..
één voor gedimt groot licht en voor groot licht...
Dat valt wel mee, als je seint en je licht staat uit is het juist een fractie heel fel, zeker als je het aanzet is er juist even een piekNiet zo handig, want dan kan je niet meer seinen met je groot licht: xenon doet er even over om op te starten.
Gevonden! Wat een bakbeest...ik denk 5 jaar geleden besteld..
dus geen link,
is xenon H4/4 (dacht ik)
zoiets...
ik zie niets...
Dit zijn een van de eerste versies ballasten. Weet nog in 2008 dat ik dit voor mn auto had gekocht toen het redelijk populair werd.
zou best kunnen,Dit zijn een van de eerste versies ballasten. Weet nog in 2008 dat ik dit voor mn auto had gekocht toen het redelijk populair werd.
Die hierboven zijn gepost zijn de dunnere versies en die doen het veel beter.
Ik heb ook H4 led zonder fan maar met een metalen koellichaam eraanBij mijn vorige GSX-R 600 K7 had ik ook xenon en daar zat de ballast onder de kopkamp tussen de kap en de koplamp. Ging prima.
Die ballasten gaan alleen minder lang mee. Heb de mijne 2 keer moeten vervangen nadat de spanningsregelaar 2 keer was overleden.
Met LED is het vervelend dat er altijd wel een ventilator in zit en het een grote unit is. Hierdoor is het ook niet de bedoeling dat je je koplampunit dicht kan maken want die hitte moet ergens naartoe.
In mijn auto heb ik ze en met een koude start hoor ik wel eens een ventilator versleten ventilator geluid. Super irritant is dat. Aan de andere kant heeft led geen opwarmtijd en heb je binnen een fractie van een seconde meteen licht.
Ik heb al 13 jaar xenon in de GSX-R zat er al in toen ik hem kocht ook. Het even uitschakelen door starten is nog nooit een probleem geweest. Wel dit jaar nieuw lampje erin gezet.
Maar eerlijk is eerlijk ik rij bijna nooit in het donker. Maar het lichtbeeld is ook niet echt goed, je moet dan wel een projector koplamp eigenlijk hebben.
Klopt 5000 K is lekker wit in de praktijk. 6000 is al redelijk met een blauwe tintIk denk eerder dat je een te hoog K er in hebt
Met 8000 in m'n oude 750 zag ik geen konijn op 10 meter afstand
toen ik er 5000 in schroefde had ik ineens een lichtvlek voor me al in de schemer
Eigenlijk zou er 4300 in moeten, dat komt het dichtst bij daglicht (waarin het menselijk oog het meeste kan zien)
Edit: Ok, zat niet helemaal correct wbt 'daglicht' maar uiteindelijk is alles boven 6000 geen verbetering
Dat zijn niet de LEDs die je wil: geen koellichaam, dus snel stuk óf weinig vermogen. Hoe warmer een LED wordt, hoe minder opbrengst.wat led je....
Ik denk eerder dat je een te hoog K er in hebt
Met 8000 in m'n oude 750 zag ik geen konijn op 10 meter afstand
toen ik er 5000 in schroefde had ik ineens een lichtvlek voor me al in de schemer
Eigenlijk zou er 4300 in moeten, dat komt het dichtst bij daglicht (waarin het menselijk oog het meeste kan zien)
Edit: Ok, zat niet helemaal correct wbt 'daglicht' maar uiteindelijk is alles boven 6000 geen verbetering
Valt erg mee en techniek staat niet stilDat zijn niet de LEDs die je wil: geen koellichaam, dus snel stuk óf weinig vermogen. Hoe warmer een LED wordt, hoe minder opbrengst.
Er zijn wel LEDs met groot koellichaam zonder fan. Voor een fan hoef je trouwens niet je koplamp open te maken: circulatie door de koplamp is wel voldoende als die maar groot genoeg is.
Monstro's Led test:
Opstelling
Links groot licht, koelstrips buiten, rechts dimlicht, strips in de behuizing gefrommeld
Omgevingstemperatuur (dankzij mijn harde werken in de garage )
Meting strips "buiten" (alle metingen na ca. 7 minuten branden van de betreffende lamp, voeler in de lampbehuizing)
Strips binnen
Temperatuur van het glas in beide gevallen
maar die meting is waarschijnlijk beinvloed door Monstro's dikke vingers, het glas voelt koeler dan de huid. Sensor van mijn highend meter is een ongeisoleerd stukje draad.....
Aangezien ik normaal m'n motor uitzet bij lang wachten (bruggen/spoorwegovergangen e.d.) verwacht ik niet dat het in de behuizing echt veel warmer dan dit gaat worden. Dus ga ik voor het frommelen.
Was op de foto die je eerder plaatste het koellichaam niet zichtbaar? Dan mijn excuses - want op deze laatste foto's zie ik wél een koellichaam. En of die flexibel is of niet maakt niet veel uit, flexibel zal (denk ik) iets minder efficient zijn maar die maken ze dan wat groter.Valt erg mee en techniek staat niet stil