Honda Deauville 650
Maar volgens mij slikken de 3 modellen allemaal 10w40.
Maar goed, in mijn Ducati moet ook 10w40 volgens de boekjes, toch raad iedereen 15w50 aan. Dus er hoeft niet per definite die olie in. Ik zou even sneupen naar gebruikerservaringen van anderen.
Beste mede MFers,
Ik heb een discussie met een vriend die een Honda Deauville 650 heeft.
Hij vindt dat de motor slecht/hakerig/lawaaierig schakeld.
Nu wil hij daar 20w50 olie indoen i.p.v. 10w40
Mij lijkt het geen goed idee, maar wat vinden jullie/
Zijn er onder jullie die daar ervaring mee hebben?
En zijn dat goed of juist slechte ervaringen?
Ik ben wel benieuw om welke reden jij het geen goed idee vindt.Omdat het me niet goed lijkt om van het fabrieksvoorschrift af te wijken.
Van de andere kant:
In het boekje wat hij erbij heeft staat een schema en daarin staat dat boven de 0 graden je 20w50 mag gebruiken.
Hij rijd er niet mee in de winter.
Tja, wat is wijsheid??
\Psies.Ik ben wel benieuw om welke reden jij het geen goed idee vindt.Omdat het me niet goed lijkt om van het fabrieksvoorschrift af te wijken.
Van de andere kant:
In het boekje wat hij erbij heeft staat een schema en daarin staat dat boven de 0 graden je 20w50 mag gebruiken.
Hij rijd er niet mee in de winter.
Tja, wat is wijsheid??
In het boekje staat dat de motor niet ontploft met 20W50. Of met iets dunnere olie.
10W40 is mooi gemiddeld, en voorkeursviscositeit.
zie wat ik eerder tikte; proberen.
Ja, was nog vergeten te vermelden dat alles al is nagekeken wat eventueel slecht schakelen bevorderd.
Dus de koppeling werkt goed en is goed afgesteld.
Ook is geprobeerd om te schakelen met veel toeren en weinig toeren en met de koppeling een heel klein beetje vrij laten komen, etc etc.
Maar is de versnellingsbak ook bekeken?...