Beter remmen GSX 600 F

Sidewinder

MF veteraan
13 feb 2003
2.611
0
Nadat ik anderhalve week op een 2003 Diversion 600 heb rondgereden. Vind ik hed remvermogen van mijn eigen fiets toch wel een beetje tegenvallen. De rem-handel voelt veel slomer aan de bij de Diversion. Die remde ik na een weekje al op zijn voorwiel. Bij de GSX kan ik remmen wat ik wil maar dat gebeurt echt niet. Ook kon ik bij de Diversion veel makkelijker doseren.

Het maken van stoppies is absoluut geen doel maar het geeft wel de remprestaties van mijn GSX weer. De blokken en schijven zijn nog goed volgens mij dus daar licht het niet aan.

Wat kan ik hier aan doen ? Andere "sportieve remblokken monteren ? Stalen remleidingen ? En kom niet aan met dan koop je toch die Diversion, want dat rijd dus echt niet, die steppies lijken wel aan de grond te zitten als je recht uitgaat.
 
Op vrijdag 26 september 2003 14:50 schreef Sidewinder het volgende:
Nadat ik anderhalve week op een 2003 Diversion 600 heb rondgereden. Vind ik hed remvermogen van mijn eigen fiets toch wel een beetje tegenvallen. De rem-handel voelt veel slomer aan de bij de Diversion. Die remde ik na een weekje al op zijn voorwiel. Bij de GSX kan ik remmen wat ik wil maar dat gebeurt echt niet. Ook kon ik bij de Diversion veel makkelijker doseren.

Het maken van stoppies is absoluut geen doel maar het geeft wel de remprestaties van mijn GSX weer. De blokken en schijven zijn nog goed volgens mij dus daar licht het niet aan.

Wat kan ik hier aan doen ? Andere "sportieve remblokken monteren ? Stalen remleidingen ? En kom niet aan met dan koop je toch die Diversion, want dat rijd dus echt niet, die steppies lijken wel aan de grond te zitten als je recht uitgaat.
Gek, lukte mij wel. De remmen zijn niet de beste, maar wanneer je een beetje knijpt is de vertraging nog best redelijk hoor.
 
moet geen probleem zijn om met suzuki gsx600f een stoppie te maken.
Mijn vriendin rijdt op een 600f en ik zet haar motor zo op het voorwiel ;) ,
Dus ik wil even aangeven dat de voorrem normaal gesproken wel goed remd.
suc6 ermee
 
Dunlopad sport of race blokken monteren.
Door staal omvlochten remleiding gaat een motor niet harder remmen!
Het remgevoel is stabiler: een harder drukpunt.
Gr.

Het gevoel wordt toch wel directer met stalen remleidingen ?
Wat zouden die andere blokken me gaan kosten ? En hoe groot zal dit effect zijn ?

Stoppie met die motor, ik leg aan van af een km of 30, en bouw snel op totdat ik echt niet harder kan knijpen, en hij komt echt niet omhoog van achter.
 
Stalen remleiding. Knapt ie heel goed van op.. en natuurlijk even kijken of de blokjes echt goed zijn... volgens jou zijn ze dat wel, maar weet je dat zeker?
In elk geval is staal echt toppie.. heb het sinds een week op m'n XT zitten en ik vind 'm bijna even goed remmen als de GSX600F die ik vorige week weg heb gedaan... maar die had natuurlijk 2 schijven...


edit : Zoals DutchGixxer al zei remt ie idd niet harder met staal maar wel veel sneller.. bij de XT moest ik flink knijpen om goed te remmen, nu een stuk zachter.
 
edit : Zoals DutchGixxer al zei remt ie idd niet harder met staal maar wel veel sneller.. bij de XT moest ik flink knijpen om goed te remmen, nu een stuk zachter.

Dat bedoel ik precies, flink door moeten knijpen voor een beetje vertragen dat gevoel wil ik kwijt. Het gevoel dat het remmen meteen begint als ik het handeltje beweeg is super.
 
Dat bedoel ik precies, flink door moeten knijpen voor een beetje vertragen dat gevoel wil ik kwijt. Het gevoel dat het remmen meteen begint als ik het handeltje beweeg is super.

Dan is stalen remleiding voldoende... je weet niet hoe goed dat is.. ik had er 15 jaar oud rubber op zitten volgens mij.. de motor is van 1988.. remde echt slecht. Bij een noodstop moest ik echt mn achterrem erbij pakken (trommelrem), die remde zelfs beter dan m'n nieuwe schijfje voor... nu met staal is de achterrem nooit meer nodig... ook niet met een noodstop (al pak je 'm er dan wel automatisch bij, ik wel tenminste)
 
De sportblokken vertragen beter bij een kleinere knijpkracht. Dat wil je toch ?
Schone remolie + stalen remleidingen zorgen er niet voor dat de motor sneller vertraagt. Maar zorgen er wel voor dat de je de remhendel niet tegen het stuur kunt knijpen bij hard remmen.
Sport remblokken kosten ongeveer 30 euro per set. Je hebt 2 sets nodig.
De combinatie van blokken remleidingen en schone remolie zorgen er voor dat je fiets weer tiptop remt.

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan