Remmen ontluchten syphon

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.619
10.718
Andere kant van de evenaar
Ik heb geloof ik, per ongeluk, een makkelijke manier ontdekt om de voorremmen te ontluchten.

Ik ben bezig met de remmen van mijn motor, ik doe dit meestal met een vacuum pompje.
Nou had ik de boel aangesloten, reservoir gevuld, en werd weggeroepen, toen ik terug kwam was de slang van de nippel los gekomen en er lag een plas remvloeistof onder, en het reservoir was leeg.

Toen de slang weer aangesloten, reservoir gevuld, en weer eventjes weggelopen, toen ik terug kwam was de slang gevuld, en geen lucht er in...

Toen beide nippels open gedraaid, slangen aan de nippels, reservoir gevuld, en verder in de schuur bezig, iedere 5 minuten het reservoir bijvullen.

Na een uur of zo de nippels weer dicht gedraaid, en de remhandel voelt goed aan..

Iemand anders dit wel eens op deze manier gedaan?
 
Ik laat vaak de nieuwe slangen zichzelf vollopen voordat ik ze vastzet. :Y
Voor de remklauwen ben ik te ongeduldig.

Laatste keer met nieuwe leidingen plaatsten zaten de klauwen nog goed vol heb ik alleen met de nippel van de radiale rempomp de boel ontlucht, en door de hendel in te knijpen tot er geen bellen meer uitkwamen, perfect ontlucht. :t

Wat is een syphon trouwens?
 
Is Teflon tape bestand tegen remvloeistof? Dat spul bijt toch overal doorheen?
huh ? na +20 jaar (yep, ben 1 van die weinigen die niet van motor verandert) hier nog steeds niks gebeten
de teflon komt ook helemaal niet in contact met de vloeistof eens de nippel vast zit. en uiteraard alleen over de schroefdraad, het gaatje in de nippel moet wel vrij blijven.
 
Is Teflon tape bestand tegen remvloeistof? Dat spul bijt toch overal doorheen?
Remvloeistof "bijt" niet door het meest simpele natuurrubber, wel lost het de meeste synthetische varianten langzaam op.
Het "bijt" ook niet door je plastic fles.
Teflon heeft een enorme bestendigheid lijst en valt ook onder de kunststoffen.
Nu heb ik alleen mijn lijstje niet bij de hand qua remvloeistof of die teflon ook maar voor 0.0001% oplost. :)

Chemische Bestendigheid Teflon | Kenniscentrum | Dutch Water Tech
 
Laatst bewerkt:
Ik smeer dus nergens iets op of draai nergens iets om mijn remdelen heen.
Ontluchten lukt mij als plus 20 jaar vlekkeloos. Dank u.
Ga op geen enkele manier klooien met mijn remmen,behalve zoals het bedoeld is.
Klaar :)
 
Hoe doe je de manier dan pompen of vacuümpomp. :?
Downsider heeft vast goede apparatuur.
1435626991-1811851005.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan