Remmen ontluchten syphon

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.619
10.722
Andere kant van de evenaar
Ik heb geloof ik, per ongeluk, een makkelijke manier ontdekt om de voorremmen te ontluchten.

Ik ben bezig met de remmen van mijn motor, ik doe dit meestal met een vacuum pompje.
Nou had ik de boel aangesloten, reservoir gevuld, en werd weggeroepen, toen ik terug kwam was de slang van de nippel los gekomen en er lag een plas remvloeistof onder, en het reservoir was leeg.

Toen de slang weer aangesloten, reservoir gevuld, en weer eventjes weggelopen, toen ik terug kwam was de slang gevuld, en geen lucht er in...

Toen beide nippels open gedraaid, slangen aan de nippels, reservoir gevuld, en verder in de schuur bezig, iedere 5 minuten het reservoir bijvullen.

Na een uur of zo de nippels weer dicht gedraaid, en de remhandel voelt goed aan..

Iemand anders dit wel eens op deze manier gedaan?
 
Rempomp ingetrokken houden (tiewrap) en met vacuum de remvloeistof door het systeem trekken,wel er voor zorgen dat het reservoir niet leeg komt,anders.....
Als je de rempomp/hendel vastzet met een ty-wrap is de plunjer voor bij het gaatje dat er voor zorgt dat er , bij
slijten van de remblokken, nieuwe vloeistof in het systeem kan komen.
Dan kan je trekken wat je wil met die vacuümpomp, maar vanuit dat potje kan er niks meer het systeem ingezogen worden.
Je hebt namelijk het "toestroomgaatje" afgesloten.
 
Een eeuwige discussie... Ik heb heel wat afgekloot met remmen vullen en ontluchten. Wat absoluut niet werkt is haast. Of ongeduld omdat het niet lukt.

Wat wel helpt is je zuigers maximaal terug duwen (die dienen dus schoon te zijn)
 
Zorgvuldig werken en de vacuümpomp hier.
Potje eerst van bovenaf leegzuigen met de vacuümpomp, verse erin, pomp onder aansluiten op een teflonloze :+ nippel die je naar iets los haald en een paar keer bijvullen tussen het op druk brengen van de pomp door.
Zo gedaan en keiharde remdruk in een paar minuten zonder de rempomp of je gewrichten onnodig te stressen met kans op morsen en valse lucht. :+
Nice, clean and easy.
(Ik spreek voor mijzelf)
 
Terug
Bovenaan Onderaan