Betreft Dellorto PHF DD1/DS1

ED28

MF'er
Donateur
5 sep 2022
65
14
Dilsen/Stokkem Belgien
Hallo Techneuten ,
Ik bezit al jaren een Moto Guzzi 850T3 Calif.
Een 2 tal jaren geleden heb ik upgrade doorgevoerd naar 88mm cilinders met Le mans koppen met de daarbij passende Dellorto carb .
Bij deze zou ik graag een vraag willen stellen hoe het komt als ik de lucht/benziene regelschroef van R-cilinder volledig indraai de motor niet uitvalt. Bij de linkse cilinder valt de motor wel uit ?? wie kan me daar een uitleg voor geven .

Alvast bedankt voor reacties ,
ED
 
Ik kan je verschillende oorzaken geven.
  1. De balans is niet goed, de linker cilinder werkt veel harder.
  2. Het puntje van de rechter carburateur mengselschroef is afgebroken
  3. Je hebt in de rechter carburateur een grotere stationair sproeier.
  4. Valse lucht.
Begin eens met afstellen als je zeker weet dat je aan de trekkende cilinder schroeft.
 
Dag halflive ,
De sproeierbezetting van de L en R carb . zijn welliswaar identiek aan Le Mans .
Carb. zijn ultrasoon gereinigd.
Gasmengselschroef zijn gecontroleerd en in perfecte staat met nieuwe oorringetjes . Luchtkelken zijn op schroefkant afgedicht met grote oorring en nieuwe pakkingen op inlaatcollectors . Carburateurs zijn onderling perfect gesynchroniseerd wat ik heb gedaan met digitale synchronisatiemeter van synx . Perfect in balans. Bergrijp het ook niet . 🤷‍♂️
 
Dan is toch het kanaaltje naar en of van de mengselschroef verstopt. Ultrasoon zegt me niets. Alleen die dingen een half uurtje laten sudderen betekend niet dat ook alles vrij is. Hoewel Dell'orto's vrij grote kanalen hebben.
Het mengselschroefje heeft een heel fijn puntje, als dat bij de vorige eigenaar afgebroken is en nog in de carburateur zit komt dat er echt niet uit in een ultrasoon badje.
De rechter carburateur uit elkaar halen en alles nalopen, ik zie geen andere optie.
 
Hallo Veteraan ,
Het toerental neemt af bij het indraaien van de regelschroef . Als ik deze volledig indraai tot tegen de aanslag blijft de motor aan .Als ik de regelschroef van de L carb volledig indraai valt de motor wel uit ?

Mvg ,
ED
 
dan is de synchro echt niet goed, of is er een andere reden waarom de R minder bij draagt aan het totale vermogen dan de L . compressie bv, waardoor je synchro-meters wel gelijk staan maar de gasschuiven echt wel verschillend staan
doe eens een toerenafvaltest (nadat beide carbu's optimaal staan). als er een verschil is in de hoeveelheid dat het toerental zakt, is de cyl waarbij het het minste zakt de slechtste cyl, en dat zou dan de R moeten zijn
 
Dag elefant , gaskabels hebben een 3mm speling .
Grts,
Eric
Dat moet genoeg zijn,
in dat geval zoals boven al gemeld op jacht naar valse lucht ,
of nog eens naar de synchronisatie kijken.
de mengselschroeven veranderen de hoeveelheid lucht van het stationair mengsel,( niet de benzine, dat doet alleen de sproeier)
dus als de gasschuiven te ver open staan of hij ergens valse lucht aanzuigt dan doen de mengselschroeven niet veel meer.
 
de mengselschroeven veranderen de hoeveelheid lucht van het stationair mengsel,( niet de benzine, dat doet alleen de sproeier) .
vermits ze aan de kant van het blok staan, zou het mij zeer verbazen dat ze lucht regelen. ze regelen dus de hoeveelheid benzine
s-l640.jpg
 
Goeieavond Janbros , het is misschien een domme vraag . Maar wat is eigenlijk de bedoeling van die verwisseling?
Grts,
Eric
Zo kun je zaken uitsluiten.
Als t probleem mee verhuisd; zeker een probleem in die carb.
Als het niet mee verhuisd,hoef je je geen zorgen over de carbs te maken, maar moet je elders zieken :)
 
Goeiemiddag , heb gisteren de beide carb. gewisseld van kant . Even laten warm draaien , en toen de instelschroef van de desbetreffende carb . ( links ) dichtgedraaid. Motor minderde in toerental maar viel niet uit . Hetzelfde ook met de andere kant gedaan met hetzelfde resultaat . 🤷‍♂️ Motor heeft zo geen problemen accelereert volt , en neemt direct op met even aan het gas te komen bij stationair draaien . Ik vroeg me eigenlijk gewoon af hoe het eigenlijk komt met de instelschroef lucht/ benzine dicht te draaien dat de motor uitvalt en let de andere kant niet .
 
Naar mijn mening is s een 38 mm carb veels tegroot voor een
Hallo Techneuten ,
Ik bezit al jaren een Moto Guzzi 850T3 Calif.
Een 2 tal jaren geleden heb ik upgrade doorgevoerd naar 88mm cilinders met Le mans koppen met de daarbij passende Dellorto carb .
Bij deze zou ik graag een vraag willen stellen hoe het komt als ik de lucht/benziene regelschroef van R-cilinder volledig indraai de motor niet uitvalt. Bij de linkse cilinder valt de motor wel uit ?? wie kan me daar een uitleg voor geven .

Alvast bedankt voor reacties ,
ED
Wat is de cil inhoud nu ?
 
Het eigenlijke probleem waar ik naar opzoek ben is de overmatige koolaanslag van beide cilinders
 

Bijlagen

  • D1EA0174-E27B-439C-B2D5-1AE40898159A.jpeg
    D1EA0174-E27B-439C-B2D5-1AE40898159A.jpeg
    134,1 KB · Weergaven: 14
  • 2DDA53CE-B9E2-435E-B3DB-28054897744B.jpeg
    2DDA53CE-B9E2-435E-B3DB-28054897744B.jpeg
    225,2 KB · Weergaven: 14
  • 5E192248-278A-4ED6-B1E6-C96B15A3E064.jpeg
    5E192248-278A-4ED6-B1E6-C96B15A3E064.jpeg
    323,2 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan