Betreft Dellorto PHF DD1/DS1

ED28

MF'er
Donateur
5 sep 2022
65
14
Dilsen/Stokkem Belgien
Hallo Techneuten ,
Ik bezit al jaren een Moto Guzzi 850T3 Calif.
Een 2 tal jaren geleden heb ik upgrade doorgevoerd naar 88mm cilinders met Le mans koppen met de daarbij passende Dellorto carb .
Bij deze zou ik graag een vraag willen stellen hoe het komt als ik de lucht/benziene regelschroef van R-cilinder volledig indraai de motor niet uitvalt. Bij de linkse cilinder valt de motor wel uit ?? wie kan me daar een uitleg voor geven .

Alvast bedankt voor reacties ,
ED
 
Dag Janbros , overhaul een 3tal jaren geleden . Motor heeft ongeveer een 10000 km gelopen . Steeds zwartroetige bougies . Dus te rijk afgesteld ?? zo kwam ik eraan om het blok open te gooien en alles te reinigen en te ontdoen van koolaanslag .
 

Bijlagen

  • 0CA78E2B-4670-4C22-9E18-815C9CE681BC.jpeg
    0CA78E2B-4670-4C22-9E18-815C9CE681BC.jpeg
    100,4 KB · Weergaven: 8
Dag Janbros ,
Dit is de originele sproeierbezetting zoals hier wordt weergegeven .
Heb de gasnaald al in de eerste groef geplaatst maar motor liep niet goed . Dus gasnaaldstand maar teruggeplaatst in de 2de groef.
Wouw proberen met deze aanpassing de carb. minder rijk af te stellen .
Zoals de afstelling v/d mengselregelschroef hieronder wordt weergegeven heb ik ook geprobeerd maar zonder resultaat . Motor liep niet goed en nam vertraagd op . Staat nu ingesteld op 4 slagen met een goed lopende motor . Maar wat betreft de zwarte droge koolafzetting dat is nog iets anders waar ik nu probeer te verbeteren .

Overzicht sproeierbezetting PHF36.jpg
 
Dag Haakie , alvast bedankt voor je reactie . Carb. zijn zo goed als nieuw . Nog geen 10000 km gelopen. Wat betreft het vlotterniveau dat heb ik nog niet gecontroleerd. Heb wel al gelezen als het benzineniveau te hoog staat dat deze dan ook te rijk loopt . Ga dit eens controleren voor beide vlotters . Je zegt gasnaald versleten , dat kan ik enkel maar staven door een nieuwe complete set te plaatsen .
Of heb je soms een ander voorstel .

Grts,
ED
 
Ik plaats bij het vermoeden van een versleten naald een nieuwe. Er zal geheid een goede manier zijn om een versleten gasnaald vast te stellen. Maar ik zou niet weten hoe.
 
Aan Janbros ,
Dag Jan , heb de carb. met gasschuif gewisseld . De R carb met het zogezegde probleem aan de linkerkant geplaatst . Mengschroef volledig ingedraaid en inderdaad de motor viel stil . Dus ik moet het niet gaan zoeken in de carb. deze is inorde . Het zal aan de kop liggen van de R- cilinder . Maar waar moet ik het gaan zoeken ?
 
Aan Janbros ,
Dag Jan , heb de carb. met gasschuif gewisseld . De R carb met het zogezegde probleem aan de linkerkant geplaatst . Mengschroef volledig ingedraaid en inderdaad de motor viel stil . Dus ik moet het niet gaan zoeken in de carb. deze is inorde . Het zal aan de kop liggen van de R- cilinder . Maar waar moet ik het gaan zoeken ?
Hoezietje bougie er uit ?
 
Hallo 4stroke ,
Alvast bedankt voor je reactie .
In het midde van de bougie iets naar de lichtere kant rondom nog beetje zwart . Ga de bougies eens reinigen en een toertje maken . Dan nog eens bekijken . Ervoor had ik een bougies van Denso W22EPR=U nu iridium van Denso IW22
 
Aan Janbros ,
Dag Jan , heb de carb. met gasschuif gewisseld . De R carb met het zogezegde probleem aan de linkerkant geplaatst . Mengschroef volledig ingedraaid en inderdaad de motor viel stil . Dus ik moet het niet gaan zoeken in de carb. deze is inorde . Het zal aan de kop liggen van de R- cilinder . Maar waar moet ik het gaan zoeken ?

ik snap je conclusie niet
zoals het was : L valt uit, R niet
carb body gewisseld : L en R vallen niet uit
alles gewisseld : L (dus met carbu R) valt uit, en wat deed de R kant nu ?

bij alles gewisseld ga ik ervan uit dat alles van R origineel nu L zit ? of heb je nadat de body's gewisseld waren ze compleet gewisseld en is de 2de test L weer met zijn eigen carb bofy, maar nu met de gaskabel/schuif/... van de rechter kant ?
feit blijft dat zaken iedere keer veranderen en de L niet uit valt met enkel de body van de rechtse carbu. het verschil zit dan in of de gasschuif, de naald of de gaskabel, en dus keer ik terug naar de synchro.

eerst kleppen regelen
dan : blokkeer je gas eens zodat de gasschuiven net iets open staan en synchroniseer zo, ondertussen zeker zijn dat beide gaskabels geen speling hebben tov de gasschuif (dus bij laten zakken van een gasschuif zeker zijn dat de gasschuif niet op de stationnaire schroef gaan rusten). bedoeling is ervoor te zorgen dat beide gasschuiven tegelijk open gaan.
dan gas weer los en weer stationnair synchro-en dmw enkel de stationnaire schroeven

en kijk ook eens na of in beide carbu's wel identiek dezelfde gasschuiven en naalden (en de rest) zitten.
 
Dag Jan,
Inderdaad het komt nogal verwarrend over maar zo was het .
L valt uit, R niet . toen gewoon bodys onderling gewisseld ==> L en R vallen niet uit .
Toen complete Carb. met bijhorende schuif gewisseld ==> R carb naar L-zijde ==> motor valt uit ==> L carb. naar R-zijde ==> valt niet uit .
Kleppen zijn een 4 tal weken geleden bijgesteld . Beide Dellortos zijn identiek wat betreft sproeierbezetting met gasschuif en naald .
Ga de synchr. doen zoals je het hier hebt beschreven . Wordt vervolgt .
Alvast fijn weekend .
 
Hallo Jan ,
We zijn er weer , vandaag synchro. gedaan zoals je hebt aangegeven .
Maar als ik de mengschroef volledig indraai valt motor niet stil zoals de L- cilinder .
Heb het spruitstukje gedemonteerd en eens op een vlakke arduinsteen met fijn schuurpapier gevlakt .Pakking is inorde .
Dus wat dat probleem betreft ben ik er nog niet uit .
 

Bijlagen

  • IMG-0.mp4
    6,5 MB
Terug
Bovenaan Onderaan