Beugel RAM mount in motor verdwenen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoV

Rookie
25 jan 2023
8
12
Vandaag eerste motor gekocht (hoera!) en net bij monteren van de RAM mount is het beugeltje langs de veerpoten naar beneden verdwenen (niet zo hoera). Ik heb met zaklamp alles bekeken wat ik kon bekijken maar geen beugeltje.

Vraag: kan ik gewoon starten en rijden, of moet ik alles uit elkaar (laten) halen op zoek naar het verdwenen onderdeel? Dat het beugeltje kwijt is boeit me niet zo, dat los ik wel op.

Het gaat trouwens om een TDM 900 uit 2005. Dank voor meedenken!
 
persoonlijk zou ik me er niet druk om maken. als het beugeltje ergens had gelegen waar het kwaad kon dan had je dat gemerkt tijdens het ophalen want dan was er iets kapot gegaan. nu je het niet kan vinden op een plek waar het kwaad zou kunnen zoals tussen de remmen of op punten die moeten kunnen bewegen zoals de voorvork of de ketting of het schakelpedaal kan het waarschijnlijk geen kwaad als het überhaupt nog op de motor aanwezig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: LeoV
Dat beugeltje valt er wel een keertje uit tijdens het rijden. Of je vindt hem weer terug als je over een paar jaar je motor eens een keer wat verder uit elkaar haalt.

Als hij er uitvalt tijden het rijden dan kan hij ongelukkig terecht komen en bijvoorbeeld je voorrem blokkeren waardoor je over de kop slaat.

Een auto die voor je rijdt kan een soortgelijk beugeltje dat op de weg ligt opwippen en die kan bij jou ongelukkig terecht komen. Etc.

Moraal van het verhaal : je bent nooit zonder risico. Lekker gaan rijden.
 
Als dat ding in de steering stem zit ff door tikken totdat deze op je voorspatbord valt. Eerder niet rijden. Loszittende meuk bij je stuur is geen optie. Zoek en gij zult vinden.
En ik wil geen lekke band door een ander, ook niet door mijzelf btw.
 
  • Leuk
Waarderingen: LeoV
Er vanuit gaande dat er een volle kuip om de motor zit, kun je ook op de panelen kloppen met de palm van je hand. Als het aan de andere kant begint te rammelen, weet je ongeveer de positie van de beugel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: LeoV
Dank allen.
* Schudden: helaas.
* Wangen kloppen: helaas.
* Goed kijken met de zaklamp: helaas.
* Even op z'n kop houden: probeer ik morgen, als ik eraan toe kom. Goeie tip.

Magneetje lijkt me nog wel een optie, hoewel ik het idee heb dat er meer metaal aan zo'n motor zit dan alleen het beugeltje. Maar goed. nooit geschoten enzo. Wordt vervolgd!
 
De hand van je palm ???
Steering stem ???
Ik begin steeds meer moeite te krijgen met begrijpend lezen, maar dat terzijde.

Antwoord op je vraag: je kán gewoon starten en rijden ..... Maar dat moet je niet willen.
Persoonlijk zou bij mij de fiets zover uit mekaar gaan tot ik dat beugeltje gevonden had. Hij kan namelijk nooit veel verder weg zijn dan die ene vierkant meter waar je'm "verloren" bent.
En je leert je fiets tóch weer iets beter kennen. Win-win.
 
Persoonlijk zou ik idd eerst dat beugeltje willen vinden. Ook omdat je niet gelukkig word als dat ding net ergens tussen komt en je stuuruitslag beperkt oid en je het dus niet verwacht.
Spul kan rare bewegingen maken zoek verder dan je logisch zou vinden. En haal je zijkuipen gewoon ff los/tank omhoog.
 
1674680045746.png
Die onderste ben je kwijt ? of ? ik zou persoon niet lekker zitten als ik weet dat er is los in de motor zit .
 
Mijn advies ,schakel je vrouw /vriendin of vriend in twee zien meer dan een .koffie koekje er bij en op de achtergrond muziek van Andre Haze .succes verzekerd .
Sowieso zien vrouwen meer dan mannen.

Die grabbelen dat ene beugeltje uit een hoop waar jij al 30min naar hebt zitten zoeken.
 
Lang geleden een bmw k100rs omgebouwd naar een naked k100. Dus kuipwerk eraf, ander stuur enz. enz.
Bijna klaar.
Mooi, kort rondje rijden in de straat. Wil ik omkeren, oeps, bijna op mijn plaat! Lag er een los boutje voor de stuuruitslag. Pfffff.

Ik moest daar direct weer aan denken toen ik dit topic verhaal las. Enne, het is winter en glad buiten, dus je hebt tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan