Beveiliging motor

Brandje365

Rookie
18 feb 2011
5
0
Hoogezand
Hallo ik ben vrij nieuw in de motor wereld, en heb dus veel vragen.

ik wil in mei een Suzuki Intruder VL 1500 kopen.

ik kan hem niet binnen zetten en weet er nog geen goede oplossing voor, ik ben aan het zoeken voor een garage in de buurt of wil wat maken in de tuin.

Maar ben bang dat hij dan snel verdwenen is als er geen goede beveiliging aanwezig is.

Ik weet dat er een blok is wat je op je voor schijf zet en ik weet ook dat er zoiets is als beweging detector.

Ik zie hier ook veel foto,s met motoren op een soort beugel. of is dit alleen een standaard??

Wat wordt mij aangeraden door jullie.

Tot ik een goede oplossing heb gaat hij eerst in een zee container.

ik dank jullie vast voor het lezen

Groeten Fred
 
Ja het meest simpele is natuurlijk gewoon een kettingslot/kabel aan een muur (heb je speciale beugels voor die je niet van de buitenkant er af kan schroeven) of aan een paal vastmaken. Ketting door je frame en niet door je wiel. Als ze em dan willen hebben moeten ze of de paal doorzagen, of de ketting of je frame....
 
Gewoon in de tuin zetten, zou ik zeggen. Garageboxen bieden ook niet 100% zekerheid.

Het belangrijkste is een goede (all-risk) verzekering. Je kunt hem nog zo goed beveiligen, als ze hem willen jatten nemen ze hem toch wel mee.
Maar als je hem goed wil beveiligen zet je hem inderdaad vast aan een (lantaarn)paal. Heb je die niet, dan inderdaad verankeren aan de muur. Die beugel waar hupie het over heeft heb ik ook. Is een aanrader. Gebruik dat natuurlijk wel i.c.m. een goed (ketting)slot.

Verder is een remschijfslot niet echt een aanrader. Lijkt een goed idee, totdat ze de motor optillen en hem gewoon in een busje inladen. Vastzetten dus.