Je kunt dat het beste vragen aan de motorgarage.Beste leden,
Ik ben in het bezit van een honda cbr125r uit 2004 (dit is de versie met carburateur). Het viel mij op dat er big bore kits voor deze motor te krijgen zijn van malossi en athena, 166cc, deze kosten tussen de 300 en 400 euro. Graag zou ik wel zo'n big bore kit erop willen laten zetten, en ja ik weet hoe het zit met de verzekering etc, dus dat mag me bespaard worden.
Ik vraag mij dus af hoeveel het ongeveer zou kosten om dit erop te laten zetten, ga er vanuit dat mijn carburateur niet vervangen hoeft te worden. Wat er dan gedaan moet worden is:
- de big bore kit laten plaatsen
- eventueel luchtfilter vervangen door een die meer lucht doorlaat
- laten afstellen op de testbank
Iemand enig idee hoeveel dit zou kosten bij de gemiddelde motorgarage?
Wat zijn je verwachtingen van zo’n kit? Je zult niet de eerste zijn die teleurgesteld is na de investering..
Met de coronacrisis vraag ik het toch liever uit de veiligheid vanuit m'n eigen huisJe kunt dat het beste vragen aan de motorgarage.
Met de coronacrisis vraag ik het toch liever uit de veiligheid vanuit m'n eigen huis
Van 13,6pk origineel naar 17-18pk met alleen een paar cc extra? Ik denk dat je verwachtingen niet reëel zijn, en dat je beter je geld anders uit kunt gevenIk hoop toch 17-18pk en 15Nm koppel, ik heb mijn motor heel goedkoop gekregen dus ik vind het niet erg om er wat extra geld in te steken.
Zit een mivv full system opJe wil 30% meer cilinderinhoud gaan vullen met dezelfde originele carburateur. De uitlaat kant blijf je ook afknijpen met het originele pruttelpotje? Je kan beter een blikje red bull bij je benzine gieten, gegarandeerd 50pk er bij.
Me dunkt dat je hier juist adviezen hoort van mensen die een boel ervaring hebben.Misschien iemand die ervaring heeft?
Ja ik zou een 2 takt kunnen kopen, maar daar heb ik in het verleden slechte ervaring mee gehad. Ik heb nog het A1 rijbewijs.Ik ben geen expert, maar als ik hier de reacties lees gaat het hje niet veel winst op leveren en zijn de kosten eigenlijk best hoog. Je geeft zelf aan dat je dat weet en het je niet uit maakt.
Ik zou een motorzaak bij je in de buurt bellen of ze het voor je willen doen. Wellicht heb je de grootste kans bij een motorzaak die ook aan brommers werkt.
Je kunt het ook zelf doen, dat scheelt geld en je leert er wellicht wat van.
Het risico is wel dat je hierna toch je carburateur moet aanpassen en zo voorts.
Ik zou zelf niets aan de motor doen en eventueel iets snellers kopen...
Als ie 11kW op kenteken staat zou ik het doen hahahahaA1=11kW.
En dan ga je een hoop kosten maken en risico lopen met 4 tot 5 kW teveel.
Als je dan toch illegaal bezig bent doe het dan goed en koop een Busa. Is je pakkans ook kleiner.
En de boete is even hoog.