Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bij Enigma in produktie

Zo, na een weekendje in Liverpool voor een bruiloft en de tuin opruimen gaan we er weer keihard tegenaan.

Ik heb de K1 van Frau Enigma te repareren want daar werd ik laatst mee door de ANWB thuisgebracht; Hij liep beroerd op 2 cilinders. Uitvallen, veel pulsen geven op de bobine (te zien aan de toerenteller) dus waarschijnlijk de hall-sensor defect. Hier een nieuwe (verbeterde versie, 3 jaar garantie!) voor besteld bij de Hobbyist.


Nu alleen nog 'even' erin zetten.....
 
Uiteraard ook door met de ander projecten: de CB1300 kan nu opgebouwd worden, alle onderdelen zijn voorzien van poederlak. (excuus voor de wazige foto, voortaan zal ik de camera stil houden)


En dus ook met het polyester aan de gang; achterlicht houder erin gelamineerd.


En een 'neusje' gemaakt en erin geplakt.
 
En de WiFi wordt ook weer opgebouwd:

De dynamo is gereviseerd, dus weer als nieuw!


De motor opbouwen


En het zijspanframe er tegen aan, nu kan ik 'em tenminste weer verplaatsen!
 
Ik zou er minder blij mee zijn Qua vergelijking dan he..
 
Laatst bewerkt:
Tis als compliment bedoeld hoor. De Bohmerland was z'n tijd heel ver voorruit.

Gietwielen in 1924, drie zitplaatsen op de motorfiets, leading link voorvork met veren onder voorspanning, een 600cc 1 cilinder kopklepper, dubbele brandstof tanken naast het achterwiel en een volledig duplex buizenframe waren bepaald geen gemeengoed destijds.
Als je weet dat er in 2010 bij Bonhams een exemplaar voor 45.000 pond geveild is geeft dat wel aan dat het geen gewoon fietsje met een opvallende kleur is.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, beweer ook niet dat het niet zo is hoor.. Je moet hem in een tijdsbeeld zien
 
Laatst bewerkt:
Tussen alle werkzaamheden die in mijn tuin gebeuren ben ik ook met wat polyester werk bezig, iedere dag een laagje......
 
Nog eens het hele topic doorbladerd en weer enkele ideetje opgedaan voor mijn eigen bouw project. Roger wat voor maat zijn die stuurkogel die jij gebruikt?

 
Deze dus, ook van ander merken leverbaar. Je moet wel een conisch gat maken. Daar heb ik dus een conische ruimer voor aangeschaft; niet goedkoop...
 
Ondanks dat ik de afgelopen twee weken met de tuin en oprit ben bezig geweest heb ik ook nog wat tijd gevonden om aan zijspannen te knutselen.

Eerst nog wat aan het polyesterwerk gedaan:



En verder heb ik een veer aangebracht op het stuur van de WiFi. Dit om te voorkomen dat het stuur steeds naar rechts valt omdat al het gewicht rechts zit i.v.m. de enkelzijdige wielophanging. Het stuur blijft nu mooi neutraal in elke stand staan.
Dit is trouwens nog een proefopstelling, het ringsleuteltje moet wel weer terug in de gereedschapkar

 
Omdat de K1 combinatie van Frau Enigma nog steeds stuk staat te zijn ben ik daar maar even mee bezig geweest. Een nieuwe Hal-sensor set aangeschaft bij de Hobbyist. Maar dan moet er nog een afstel-kastje komen. Die dus maar even in elkaar gesoldeert.





De boel gemonteerd, afgesteld en het probleem is er nog steeds

Dan blijven er nog twee andere dingen over die stuk kunnen zijn. Vanavond eerst maar even een uitlees- en reset kastje maken om de Motronic te kunnen uitlezen en resetten.

Wordt vervolgd!
 
De ontsteking op twee cilinders doet raar; valt uit en begint dan weer als een gek aangestuurd te worden. kan ik zien aan de toerenteller, gaat door tot de aanslag. En zoveel toeren draait 'ie dan ech nie De hal-sensors nu al vervangen en dat is het dus niet.. Morgen de Motronic uitlezen, daar heb ik vanavond een test-kastje voor gemaakt.
 
Check de massa verbinding van de bobines even goed, je weet wel, die kleine schuifstekkertjes aan de onderkant. Als er daar 1 van rammelt gaat de hele bende op hol.
 
Net de hele K1 doorgemeten maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik zeggen dat de ECU stuk is. En ook aan die printplaat is niks te zien....