Nu was mij al bekend dat de motor een vreemde tik in het blok had, en daar was in de aankoopprijs rekening mee gehouden.
Ik weet wel dat ze bekend staan om falende krukaslagers wanneer ze met te weinig olie hebben gelopen.
Ik gok op olie van de Action.In tegenstelling tot de modellen die zonder problemen zonder olie kunnen
Kleppendeksel eerst los en stoppen met gissen
Olie aftappen en kijken naar de olie kan ook info opleveren. Hele kleine metaaldeeltjes geven een soort metallic achtig effect in je olie. Ziet er leuk uit voor de olie, maar het duidt op veel ellende....
En als je toch groot gaat sleutelen moet de olie sowieso uit je blok.
Aan de andere kant.
Zijn heerlijk simpele blokjes om aan te sleutelen.
Heb destijds voor 50 euro een blok gekocht voor de fun.
Daarne geheel gerestaureerd voor ong 250 euro aan onderdelen.
Blok getest en loopt als een zonnetje. Ligt inmiddels op voorraad
Mijn huidige GS heeft 130.000km gelopen en er ligt een blok op voorraad. Dus voorlopig blijf ik nog wel rijden
Kijk anders effe op: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/323602/GS500-motor-revisie-1.html
Lekker leerzaam!
Marc
Mooi, pakkingset kopen en blok uit elkaar.
Vergeet niet foto's te maken (en hier neerzetten)
Mooi, pakkingset kopen en blok uit elkaar.
Vergeet niet foto's te maken (en hier neerzetten)
Klinkt inderdaad als lagerschade. Je denkt zelf aan een bigendlager, maar het zou ook best het lager van de balansas kunnen zijn. Die gaan vaker stuk.Hallo mede MF'ers,
Sinds vanmiddag ben ik de eigenaar van een Suzuki GS 500 uit 1993.
Motortje is voor erbij en om aan te klussen.
Nu was mij al bekend dat de motor een vreemde tik in het blok had, en daar was in de aankoopprijs rekening mee gehouden.
Ik vraag me toch af wat het zou kunnen zijn.
Vlak voordat de motor deze geluiden ging maken zijn de kleppen gesteld. Zou dit er wat mee te maken kunnen hebben?
Of toch een ordinair big end lager??
Hieronder een link naar een filmpje.
Gr Peter