Bijna-onderuit ervaringen

Op mijn vorige motor, een Honda XR600R, was bijna-onderuit mijn standaard rijstijl. Zo'n ding drift zo smeuig door de bocht en eruit, vooral op de rotondes met vet wegdek waar je met een supersport weinig te zoeken hebt. Helemaal onderuit: meer dan 30 keer, maar dat is per jaar niet eens zo'n slecht gemiddelde voor mij (als ik alleen de crashes op straat meetel tenminste...).
 
Op mijn vorige motor, een Honda XR600R, was bijna-onderuit mijn standaard rijstijl. Zo'n ding drift zo smeuig door de bocht en eruit, vooral op de rotondes met vet wegdek waar je met een supersport weinig te zoeken hebt. Helemaal onderuit: meer dan 30 keer, maar dat is per jaar niet eens zo'n slecht gemiddelde voor mij (als ik alleen de crashes op straat meetel tenminste...).

Hee krijg nou wat, ik ga ook elke dag bijna onderuit en af en toe echt... 8-)
 
1 keer midden in de winter moest ik vlakbij soesterberg wezen. Ik was er nooit geweest maar had de route op internet opgezocht en wist in principe hoe ik moest rijden.

Het was alleen nog mistig en het had ook gevroren die nacht. Het was op dat moment 7uur 's ochtends dus nog wel een beetje glad ook. Ik draaide van de snelweg af en sloeg rechtsaf een 80km weg in.

Ik zag geen reet en op een gegeven moment zag ik heel vaag in de mist een bordje gevaarlijke kruising opdoemen. Op internet had ik gezien dat ik bij een T-splitsing zou komen dus ik vol in de ankers want ik reed dus doodleuk met volle vaart op die kruising af (zonder dat ik die uberhaupt kon zien) Mijn achterwiel blokkeerde, ik heb geen ABS, maar ik kom toch netjes tot stilstand vlak voor de kruising. Had ik dat bord niet gezien had ik nooit op tijd kunnen remmen en was ik met volle vaart rechtuit de bosjes in geknald.

Toen dacht ik wel bij mezelf ok volgende keer wat rustiger in de mist. Hoewel je ook nooit te langzaam wilt rijden want dan zit er opeens eentje achterop.

maar goed, dat dus.

Hey, daar woon ik!

Wanneer kom je nog eens langs? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan