bimota???

Alleen bij Vyrus. Bimota heeft alleen de 3D op dit moment. Reken op een kleine 40/k, incl BTW en BPM. Voor een kleine 30/k staat ie in je huiskamer, en daar staan de meeste ook.

www.vyrus.it

2d 2d 2d 2d 2d 2d 2d

AHHHHHH als ik het geld had :9~ :9~ :9~ :9~
 
Uiteraard is het enorm veel geld, maar ik had ze veel duurder verwacht. Maar wat een designs....ongelooflijk.. :9~~


De 3D is niet mijn ding.
img9591nu5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van mij mogen de grote merken wel eens op de proppen komen met zulke stuurinrichtingen. Na de GTS1000 is er gloof ik nooit meer een op de markt gekomen helaas.

Mss tijd voor een zelf(om)bouw kitje :+

// ohhw ja, BMW natuurlijk met hun telelever.... maar die tel ik ff niet mee....
 
Laatst bewerkt:
Van mij mogen de grote merken wel eens op de proppen komen met zulke stuurinrichtingen. Na de GTS1000 is er gloof ik nooit meer een op de markt gekomen helaas.

Mss tijd voor een zelf(om)bouw kitje :+

// ohhw ja, BMW natuurlijk met hun telelever.... maar die tel ik ff niet mee....

Het is allemaal prachtig, maar door oa. dit soort technieken wordt het onbetaalbaar voor de normale Nederlander.

En idd Gobert, 2D is véél mooier dan de 3D.

Je ziet de freessporen nog gewoon in het frame zitten. :}
 
Laatst bewerkt:
Van mij mogen de grote merken wel eens op de proppen komen met zulke stuurinrichtingen. Na de GTS1000 is er gloof ik nooit meer een op de markt gekomen helaas.

Mss tijd voor een zelf(om)bouw kitje :+


Bimota heeft bij de 1D grote problemen gehad met overmatige slijtage in het hele systeem. Bij zelfbouw kom je denk ik vergelijkbare problemen tegen.

Volgens geruchten komt Benelli komend jaar met een prestigemodel op deze basis. Bedenker en voormalig Bimota directeur Marconi is thans technisch directeur bij Benelli
 
Het is allemaal prachtig, maar door oa. dit soort technieken wordt het onbetaalbaar voor de normale Nederlander.

En idd Gobert, 2D is véél mooier dan de 3D.

Je ziet de freessporen nog gewoon in het frame zitten. :}

Zijn de productie kosten nu zoveel meer als het in massa geproduceerd zou worden... lijkt me niet toch?
 
Zijn de productie kosten nu zoveel meer als het in massa geproduceerd zou worden... lijkt me niet toch?


Handelsmerk van Bimota is het prachtige CNC freeswerk. Als je dat vervangt door spuitalu (zoals op veel massaproductie machines wordt toegepast) dan zal het goedkoper kunnen.
 
Handelsmerk van Bimota is het prachtige CNC freeswerk. Als je dat vervangt door spuitalu (zoals op veel massaproductie machines wordt toegepast) dan zal het goedkoper kunnen.

Maar dan verdwijnt de hele exotiek van het merk. Dat wilt niemand.
Als dit soort motoren in de prijsklasse komen van de conventionele 1000cc motoren (16000 euro) rijdt morgen half NL erop...
 
Laatst bewerkt:
Maar dan verdwijnt de hele exotiek van het merk. Dat wilt niemand.
Als dit soort motoren in de prijsklasse komen van de conventionele 1000cc motoren (16000 euro) rijdt morgen half NL erop...


Denk het niet. Want nederland gaat voor safe, dus kopen ze een saaie (sorry wil niemand beledigen) Fazer of hoe al die dingen ook mogen heten.
 
Denk het niet. Want nederland gaat voor safe, dus kopen ze een saaie (sorry wil niemand beledigen) Fazer of hoe al die dingen ook mogen heten.

Ik vraag me dan ook af wat de echte reden is dat we niet meer van deze technieken zien bij de grote merken..... Ik sta in de rij dan hoor :Y

// Zoals Gobert zegt... mensen kopen het gewoon niet omdat het 'eng' is ofzo ???
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet. Want nederland gaat voor safe, dus kopen ze een saaie (sorry wil niemand beledigen) Fazer of hoe al die dingen ook mogen heten.

Maar je hebt wel gelijk. of je nou wel of niet mensen beledigt, iedereen wil weten waar ze het voor betalen. en het moet goed zijn. Van een aprilia (of welk ander relatief klein merk ook) accepteren mensen niet dat het kapot kan. Van een ducati kan dat wel want dat is karakter, ondanks dat je er meer voor betaald.
 
Maar je hebt wel gelijk. of je nou wel of niet mensen beledigt, iedereen wil weten waar ze het voor betalen. en het moet goed zijn. Van een aprilia (of welk ander relatief klein merk ook) accepteren mensen niet dat het kapot kan. Van een ducati kan dat wel want dat is karakter, ondanks dat je er meer voor betaald.

Klopt. Als je een Italiaan koopt (bij Aprilia zijn er ook genoeg problemen geweest bij de rsv's) neem je het op de koop toe, en weet je dat het relatief onbetrouwbaar is en je niet raar moet opkijken als ie er af en toe mee ophoudt.

Maar zijn merken als Bimota e.d. dan net zo "onbetrouwbaar"? Ik denk altijd dat als je tijdig en het onderhoud goed laat uitvoeren, niet alles zo goedkoop mogelijk wilt, de motor vrij betrouwbaar kan zijn. Of niet?
 
Ik vraag me dan ook af wat de echte reden is dat we niet meer van deze technieken zien bij de grote merken..... Ik sta in de rij dan hoor :Y

// Zoals Gobert zegt... mensen kopen het gewoon niet omdat het 'eng' is ofzo ???


Yamaha heeft het in de jaren '90 geprobeerd met ?????. Een grote sof. Je moet je ook afvragen of mensen dat verwachten. Kijk naar de autowereld. High tech koop je bij Ferrari, Maserati, AM etc. etc. Als jij in een Opel OPS of een Golf GTI rijdt, krijg je al vlug het stempel op je voorhoofd "kijk hem nou; wil wel, maar kan niet". Terecht of niet hoor, daar houd ik me buiten.
 
Klopt. Als je een Italiaan koopt (bij Aprilia zijn er ook genoeg problemen geweest bij de rsv's) neem je het op de koop toe, en weet je dat het relatief onbetrouwbaar is en je niet raar moet opkijken als ie er af en toe mee ophoudt.

Maar zijn merken als Bimota e.d. dan net zo "onbetrouwbaar"? Ik denk altijd dat als je tijdig en het onderhoud goed laat uitvoeren, niet alles zo goedkoop mogelijk wilt, de motor vrij betrouwbaar kan zijn. Of niet?



Ik heb d'r al heel wat gehad en meestal heb je in de eerste 1.000 km wat problemen. Als die zijn verholpen niet meer.
 
Gobert kent de meeste bimota eigenaren en hoe ze er mee omgaan. Ga dr maar vanuit dat die idd fout is.

Die sb6 was van jou gobert of niet?

Dat zal best. Maar waarom is die fout? Wordt je dan gewoon genaaid? Niet goed mee omgegaan? etc..
 
Neen, blijf d'r vanaf! Die is fout. Die bij MP Venlo ook.
Bij www.themotorcyclecompany.nl staan 4 goede Bimota's, w.o. een ex-fiets van mij. Maar geen Tesi's.


Had geen plannen in die richting, ben 1.84 m. zoals je weet, met benen van plusminus een meter, dat wordt niks qua uitstraling......... :N
 
Hoezo is die fout?


Blok is zo gaar als een deur. Kuipwerk is in slechte toestand als je het beter bekijkt. besmette fiets.

De SB8R(S) bij Venlo hebben ze proberen te modificeren/kietelen met een injectie en eprom van een RSV Mille. Het resultaat is dramatisch. Voorheen stond deze fiets te koop bij Molenaar. Vraag me niet hoe die in Venlo verzeild is geraakt.
 
Laatst bewerkt:
Blok is zo gaar als een deur. Kuipwerk is in slechte toestand als je het beter bekijkt. besmette fiets.


Dus die 10.000 km. moeten we waarschijnlijk met een kilootje zout nemen?

blok gaar? heeft ie het zout er waarschijnlijk op gestrooid!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan